מתחרה לטסלה: מרצדס EQS החשמלית נחשפת בהסוואה חלקית

קרוב לחצי שנה לאחר שנחשפה מרצדס VISION EQS כמכונית קונספט, חושפת מרצדס תמונות ראשונות ועדיין תחת הסוואה, של גרסת הייצור של מכונית הפאר החשמלית שתיחשף רשמית בחודשים הקרובים.

ששי כהן 30 בינו, 2020
מרצדס EQS החשמלית

מרצדס נכנסת לעולם החשמליות היוקרתיות עם דגם נוסף, ולאחר שחשפה בספטמבר האחרון את מכונית הקונספט הראוותנית ה- VISION EQS, חושפת כעת החברה תמונות ראשונות של גרסת הייצור של מכונית הפאר החשמלית, לקראת חשיפה מלאה שלה במהלך השנה.


ה-EQS החשמלית צפויה להצטרף לדגמי הסדאן פאר ה-100% חשמליים ולהתייצב באולמות התצוגה של מרצדס לצידה של ה-S קלאס, ולתת מענה לדגמי החשמליות היוקרתיים של טסלה, שבתחילת הדרך נראו יותר כגימיק, ומשנה לשנה הפכו לדבר החם בעולם הרכב. בניגוד למראה המדהים של רכב הקונספט של מרצדס, גרסת הייצור שתמונות ראשונות שלה נחשפות כעת (ועדיין תחת הסוואה), מציגה ככל הנראה עיצוב שגרתי יותר ופחות פורץ דרך, אך עדיין נראה (או כך לפחות אנו מעריכים) שמדובר יהיה ברכב עם עיצוב שונה מה-S קלאס וככל הנראה עם קווים ספורטיביים ומפתים יותר, אולי גם בסגנון של "קופה 4 דלתות".

מעבר לזה, במרצדס לא מספקים נכול לעכשיו שום מידע אודות הרכב וגם לא תמונות פנים שלו, אך אם נסתמך על גרסת הקונספט, סביר להניח שמערכת המולטימדיה MBUX של היצרן תזנח את צמד המסכים (לוח השעונים והמסך המרכזי) לטובת מסך מרכזי אחד ענק שישרת את הנהג והנוסע שלצידו.  מעבר לזה, המכונית צפויה גם להציג שימוש נרחב בנורות LED, הן בכל הנוגע לתאורה החיצונית המקיפה, והן בתאורת אווירה מתקדמת בתא הנוסעים, עם עשרות גוונים לבחירה.

מרצדס EQS החשמלית

מרצדס EQS החשמלית – גרסת הקונספט הראוותנית ולידה גרסת הייצור בהסוואה כבדה.

אם נסתמך על הפרסום של גרסת הקונספט שאמור לרמז על יכולות גרסת הייצור, ה-EQS צפויה להיות מצוידת בצמד מנועים חשמליים, אשר יטיסו את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, כאשר טווח הנסיעה של הרכב צפוי לנוע סביב ה-700 ק"מ בין טעינות. טעינת הסוללות דרך עמדת טעינה מהירה, עשויה לספק 80% מהסוללה תוך 20 דקות בלבד!

פרטים נוספים על מרצדס EQS החשמלית ייחשפו בחודשים הקרובים. יהיה מעניין.




עוד מחדשות רכב