נועזת וטכנולוגית יותר: קיה נירו החדשה בישראל

לאחר שמכרה כאן יותר מ-40,000 רכבים ואף הובילה את מכירות ה-SUV בשנים 2019-2021, זוכה קיה נירו לדור חדש המציע עיצוב נועז יותר, שדרוג הבטיחות ועוד. המחיר יחל מ- 184,900 שקל.

ששי כהן 13 בפבר, 2023
קיה נירו החדשה 2023

קצת יותר מ-6 שנים לאחר שהושק בארץ הדור הראשון של קיה נירו, רכב הפנאי ההיברידי הראשון בישראל, שזכה להצלחה מרשימה עם יותר מ-40,000 מסירות ואף היה ל SUV הנמכר ביותר בישראל בשנים 2019, 2020 ו- 2021, השיקה הבוקר טלקאר היבואנית את הדור השני של הנירו, שמגיע לארץ באיחור ניכר מהצפוי וישווק בשלב הראשון בארץ רק בדגמי פלאג-אין הייבריד וגרסה חשמלית מלאה. הדגם החדש ישווק לצידו של הנירו פלוס שהושק בארץ ברבעון האחרון של שנת 2022 וממנו נמסרו עד כה כ-3,000 מכוניות. 



הדור השני של הנירו שומר על קווי העיצוב המוכרים של הנירו היוצאת, אך לוקח אותם צעד קדימה עם מראה מודרני ואופנתי יותר ויישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של קיה התורמת להופעה הרבה יותר נחשקת ונועזת ביחס לדור הראשון. הדגם יוצע עם שלל אפשרויות התאמה אישית בעיצוב החיצוני (כולל משחק צבעים של קורה C) ומדובר גם במכונית יותר אווירודינמית עם מקדם גרר של 0.29cd (בגרסה החשמלית). הנירו החדשה תהיה גם מרווחת יותר הודות לצמיחה קלה בממדי הרכב עם 4.42 מטר לאורך (6.5+ ס"מ), 1.82 מטר רוחב (1+ ס"מ), גובה של 1.54 מטר (1+ס"מ) ותוספת של 2 ס"מ לבסיס גלגלים (272 ס"מ). תא המטען של דגם ה- EV מציע נפח מטען של 475 ליטר בעוד שבגרסת הפלאג-אין נפח מטען של 346 ליטר.

קיה נירו החדשה 2023

אופציה לקורה C בצבע שונה

תא נוסעים טכנולוגי 

תא הנוסעים מאמץ מראה טכנולוגי ומתקדם מבעבר, בהשראת הספורטאז' החדשה וה-EV6 החשמלית, ויכלול גם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים לטובת שמירה על איכות הסביבה. הגרסה החשמלית מציעה סביבת נהג טכנולוגית יותר עם לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, חוגת הילוכים אלקטגורנית, משטח טעינה אלחוטי ומולטימדיה עם מסך "10.25, כאשר גרסת הפלאג-אין מסתפקת בתא נוסעים צנוע יותר עם לוח מחוונים אנלוגי משולב מסך דיגיטלי קטן וידית הילוכים רגילה, אך לפחות עם אותה מערכת מולטימדיה הכוללת גם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי אלחוטיים. בנוסף תמצאו כסטנדרט גם בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, מושב נהג חשמלי, ריפודי מושבים משולבים עור מלאכותי ועוד. גרסת הפלאג אין כוללת גם גג שמש חשמלי. מפרט הבטיחות כולל את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, לרבות התרעה על תנועה חוצה בצומת, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום אוטונומית, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה יותר ועוד ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

קיה נירו החדשה 2023

היצע הדגמים בתחילת הדרך

הנירו החדשה תוצע ב-2 גרסאות מנוע לבחירה עם תחילת השיווק: נירו פלאג-אין (PHEV) המצוידת במנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 183 כ"ס ו-20.7 קג"מ ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, כאשר ההילוך האחורי בוטל ובמקומו הרכב יסע לאחור ע"י המנוע החשמלי בלבד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, המהירות המרבית עומדת על 161 קמ"ש וצריכת הדלק הרשמית של הרכב חוצה במעט את רף ה-100 ק"מ לליטר ומאפשרת נסיעה חשמלית לטווח עד 61 ק"מ לפי נתוני היצרן, הודות לסוללת 11.1 קוט"ש.

קיה נירו החדשה 2023

הנירו החשמלית (BEV) מפיקה 204 כ"ס ו-26 קג"מ, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 167 קמ"ש. יחד עם סוללת 64.8 קוט"ש מציעה המכונית טווח נסיעה עד 460 ק"מ לפי נתוני היצרן ואפשרות לטעינת הסוללה בעמדות DC מהירות מ-10-80% מהסוללה ב-43 דקות.

מחיר קיה נירו פלאג-אין נקבע על 184,900 שקל. מחיר הגרסה החשמלית המלאה נקבע על 199,900 שקל. צמד הדגמים החדשים מיועדים בשלב הראשון ללקוחות פרטיים ולא יוצעו בציי רכב בשל בעיות מלאי. הדגם יוצע בחמישה צבעים לבחירה עם אופציה ל-3 שילוב צבעים (קורה C) ללא תוספת מחיר.  הדגמים יוצעו עם אחריות לחמש שנים או עד 100,000 ק״מ, ולסוללה ל-5 שנים לפלאג-אין או 7 שנים לחשמלי או עד 150,000 ק״מ. ליבואן מלאי של כמה מאות מכוניות זמינות בישראל מכל דגם, אך מעריך שזמינות המלאי הגדולה יותר תהיה השנה בדגמי הפלאג-אין הייבריד. גרסה היברידית רגילה של הדור החדש תגיע לכאן במהלך הרבעון השני של השנה.

 

 

עוד מחדשות רכב