נועזת וידידותית יותר לסביבה: נחשפה טויוטה C-HR החדשה

טויוטה C-HR החדשה תמשיך להציע עיצוב מתקדם ונועז, תצויד ביחידה היברידית מדור 5 עם הספקים של 140-196 כ"ס ותוצע לראשונה גם בגרסת פלאג-אין המבטיחה 70 ק"מ על חשמל בלבד.

ששי כהן 26 ביונ, 2023
טויוטה C-HR החדשה 2024

קרוב ל-7 שנים לאחר שנחשף לראשונה, ולאחר שלל טיזרים שפרסם לאחרונה היצרן, נחשף סוף סוף הדור השני של טויוטה C-HR, הג'יפון הקומפקטי בעל העיצוב הנועז, שזוכה לדור חדש ששומר על עיצוב חריג ואטרקטיבי, אשר ישלב מערכות היברידיות חדשות, חסכוניות וידידותיות יותר לסביבה, שדרוג המפרט הבטיחותי ושימוש נרחב בחומרים ממוחזרים.


ה-C-HR החדש שומר על המידות החיצוניות הקומפקטיות המשייכות אותו לסגמנט ה-C-SUV (אך מהקטנים בחבורה) ועם אורך של 4.36 מטר, רוחב של 1.84 מטר וגובה של 1.57 מטר, הוא קצר ב-4 ס"מ מהדור היוצא, אך רחב ממנו ב-4 ס"מ. למרות קווי דמיון כלליים בעיצוב החיצוני, מדובר בדגם חדש לחלוטין הכולל גם את שפת העיצוב החדשה של היצרן בחזית וידיות "פופ-אפ" נשלפות לפתיחת הדלתות, לצד אופציה לצביעה דו-גוונית מרהיבה הכוללת לצידו של הגג, גם את חלקה האחורי של המכונית. התוצאה לפחות לפי התמונות שפורסמו, נראית בהחלט מצוין.

טויוטה C-HR החדשה 2024

בתא הנוסעים מציעה המכונית סביבת נהג ונוסעים חדשה לחלוטין, עם הבטחה לשדרוג איכות החומרים ושימוש נרחב מאי פעם בחומרים ממוחזרים (יותר מ-100 חלקים ברכב), כולל ריפודי המושבים המיוצרים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. לוח המחוונים הפך לדיגיטלי "12.3, וגם מערכת המולטימדיה שודרגה בחדשה עם מסך "12.3, וכוללת ממשק מודרני יותר, לצד קישוריות אלחוטית לסמארטפונים ועדכוני תוכנה מרחוק (OTA). לשמחתנו, שמרה טויוטה על תפעול נפרד לבקרת האקלים ועוד כמה מערכות חשובות שזוכים למתגים פיזיים והופכים את הנהיגה לקלה ונוחה יותר. בסיס הגלגלים עומד על 264 ס"מ נאים לסגמנט, אך תא הנוסעים מתאים בעיקר לארבעה מבוגרים, כאשר היושבים בספסל האחורי ימשיכו לסבול (טוב, לא כולם) מחלונות אחוריים קטנים בשל העיצוב הספורטיבי הייחודי.  רשימת האבזור צפויה להשתדרג בכמה צעצועים חדשים, וכנ"ל גם חבילת הבטיחות שתשודרג לחבילה העדכנית של היצרן.

טויוטה C-HR החדשה 2024

ה-C-HR יוצע רק בגרסאות היברידיות מדור 5 של היצרן, אשר כוללות בבסיס מנוע בנזין ומנוע חשמלי המפיקים הספק של 140 כ"ס. גרסה זו צפויה להיות מן הסתם הפופולרית בישראל. באירופה צפויה המכונית לכלול גם גרסת 2.0 ליטר היברידית 196 כ"ס אשר משפרת את הביצועים  ולראשונה בדגם תוצע גם גרסת פלאג-אין הייבריד, העושה שימוש ביחידת הכח 2.0 ליטר של הפריוס החדשה, שמפיקה 225 כ"ס ומציעה אפשרות לנסוע על חשמל לטווח שינוע סביב ה-70 ק"מ. נכון לעתה, היצרן טרם מפרסם נתוני ביצועים וצריכת דלק רשמיים, אך אלו אמורים להיות טובים משמעותית מהדור היוצא.

טויוטה C-HR החדשה 2024

בטויוטה מצהירים שהדגם החדש פותח, עוצב ומיוצר באירופה ובעיקר עבור הלקוחות האירופאיים שאימצו את הדור הראשון באהבה, והפכו אותו לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של המותג באירופה בשנים האחרונות. הדגם החדש צפוי להגיע לארץ ככל הנראה רק בתחילת 2024.

עוד מחדשות רכב