נחשף לקסוס NX החדש 2022

לקסוס חשפה בסוף השבוע את הדור השני של ה-NX, שיוצע לראשונה גם בגרסת פלאג-אין הייבריד המפיקה 306 כ"ס, לצד חבילת בטיחות ותקשורת מתקדמת. חבל רק שהעיצוב נותר דומה מדי לדגם שהוצג עוד ב-2014.

ששי כהן 13 ביונ, 2021
לקסוס NX החדש 2022

7 שנים לאחר שהוצג לראשונה לקסוס NX, רכב הפנאי הקומפקטי היוקרתי של היצרן שמתחרה בדגמים כמו אאודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA, חשפה בסוף השבוע לקסוס את הדור השני של הרכב, ולמרות עיצוב שנראה כאילו מדובר במתיחת פנים, מדובר בדור חדש לחלוטין.

מתיחת פנים או מכונית חדשה לגמרי?

את עיקר השינויים בדגם החדש תמצאו בחזית שעברה ליטוש ומיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס, עדכונים קלים למראה מהצד ועיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית, הכולל בין השאר פס תאורה LED הנמתח בין צמד יחידות התאורה הראשיות. עם העיצוב המחודש מציע ה-NX מצד אחד מראה מחודש ונעים יותר לעין, אולם קשה קצת שלא להתאכזב מזה שהדגם החדש דומה מדי לדור היוצא שהוצג עוד ב-2014. מעבר לכך, מדובר בדגם שצמח קלות במידות עם 4.66 מטר לאורך, 1.86 מטר לרוחב, 1.64 מטר לגובה ובסיס גלגלים של 269 ס"מ, שאולי נחשב לקצת קצר ביחס למה שהיינו מצפים כיום, אך מניסיון עם הדגם היוצא, מדובר בתכנון חכם של תא הנוסעים המספק תא נוסעים מרווח מהצפוי.

לקסוס NX החדש 2022

קפיצת מדרגה בתא הנוסעים

את המהפכה של הדור החדש תמצאו דווקא בעיצוב תא הנודעים, הזוכה לשפת עיצוב חדשה לחלוטין עם הופעה מודרנית יותר, איכות חומרים והרכבה גבוהים במיוחד ושדרוג מערך התקשורת עם מולטימדיה חדשה שתוצע החל מגודל של "9.8 ועד ללא פחות מ- "14 במערכת שתוצע ברמות הגימור הגבוהות של הדגם. בדומה למקובל כעת בתעשיית הרכב, העיצוב הפך להיות גם נקי יותר עם מיעוט מתגים והחלפתם במתגי מגע הנשלטים דרך מסך המולטימדיה, אך בלקסוס טוענים שתפעול זריז של מערכות ראשיות עדיין מוצע דרך כפתורים מכאנים הנוחים יותר לשימוש. בין החידושים הרבים באבזור הרכב תמצאו פתיחה אלקטרונית של הדלתות ליציאה קלה יותר מהרכב ושלל הפעלות מרחוק, כולל עדכוני תוכנה לרכב מהאוויר וללא צורך להגעה למרכז שירות, פתיחת הרכב דרך הסלולרי, מראה מרכזית המשולבת מצלמת רוורס והפעלה של המזגן מהבית בגרסת הפלאג-אין הייבריד, שתקרר/ תחמם לכם את הרכב עוד לפני שתיכנסו אליו.  אל אלו מצטרפת גם חבילת הבטיחות LSS+ 3.0 החדשה של היצרן, הכוללת את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הקיימות כיום בשוק.

לקסוס NX החדש 2022

מערכת היברידית מדור 4

הדור החדש פותח על שלדת ה- TNGA-K החדשה של היצרן המשרתת גם את טויוטה ראב 4 החדש, ואף חולק עימו מכלולים מכאנים רבים, ומבטיח שילוב אופטימלי יותר של הנעה חשמלית, נוחות נסיעה והתנהגות כביש משודרגים וכמובן בטיחות טובה מבעבר. את גרסת ה-300h ההיברידית של הדגם הנוכחי, מחליפה גרסת 350h חדשה הכוללת מנוע 2.5 ליטר בנזין וסוללת ליתיום-יון חדשה, שיחד עם מנוע חשמלי (או צמד מנועים בגרסת ה-4X4) מציעים הספק משולב של 242 כ"ס (לעומת 197 כ"ס עד כה) ושילוב של ביצועים טובים יותר עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות (לעומת 9.2 שניות עד כה) לצד הבטחה להפחתת צריכת הדלק ב-10%.

לקסוס NX החדש 2022

לראשונה גם גרסת פלאג-אין הייבריד

לראשונה יוצע ה-NX גם בגרסת פלאג-אין הייבריד המבטיחה נסיעה חשמלית לטווח עד 63 ק"מ במהירות עד 135 קמ"ש, הודות לשילוב מנוע בנזין 2.5 ליטר ומנועים חשמליים אשר יחד עם סוללת ליתיום משופרת מציעים הספק כולל של 306 כ"ס המניב תאוצה ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-6 שניות. ייתכן ולארץ תגיע גם גרסת הטורבו בנזין 2.4 ליטר החדשה (NX 350) המפיקה 279 כ"ס ומציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות.

 

 

 

עוד מחדשות רכב