נחשפה מרצדס EQS : החשמלית המתקדמת בעולם?

מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה: מרצדס EQS החשמלית נחשפה אמש רשמית, ומבטיחה טווח נסיעה של 770 ק"מ, עיצוב אווירודינמי מהפכני, שפע של טכנולוגיה ועד 520 כ"ס. בישראל כבר בחודשים הקרובים.

ששי כהן 16 באפר, 2021
מרצדס EQS

לאחר אין ספור טיזרים ויותר משנה שחלפה מאז שחשפה לראשונה מרצדס את דגם הקונספט החשמלי "EQS", חשפה אמש יצרנית הרכב היוקרתית את מרצדס EQS – מכונית הדגל החשמלית של היצרן, המבטיחה לדבריו להיות החשמלית המתקדמת ביותר בעולם, וכוללת בין השאר עיצוב אווירודינמי חסר תחרות בעולם הרכב, דור חדש של סוללות מתוצרת היצרן המבטיח להעלים לכם את "חרדת טווח הנסיעה", טכנולוגיה מהפכנית בתא הנוסעים וכמובן שילוב של ביצועים ספורטיביים והוצאות אחזקה נמוכות המאפיינים דגמים חשמליים.


ה-EQS הינה מכונית חשמלית נוספת כחלק מאסטרטגיית היצרן "Ambition 2039" המבטיחה מעבר מלא למכוניות חשמליות בלתי מזהמות תוך פחות מ-20 שנה, לצד הבטחה שעד סוף העשור הנוכחי לפחות 50% מהיצע דגמי היצרן יהיו חשמליים או היברידים. לצד עיצוב מתקדם והכי אווירודינמי שמציע כיום עולם הרכב, עם מקדם גרר מדהים של 0.2CD, מבטיחה ספינת הדגל החשמלית של היצרן ממדים ענקיים עם 5.21 מטר לאורך, 1.93 מטר לרוחב, 1.51 מטר לגובה ובסיס גלגלים נדיב במיוחד של 321 ס"מ, המקביל פחות או יותר לגרסת המרכב הארוך של מרצדס S קלאס. נפח תא מטען מכובד אף הוא ועומד על 610 ליטר הצומחים עד 1,770 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

מרצדס EQS

עד 520 כ"ס בשלב הראשון של השקת הרכב

הדגם החדש פותח על פלטפורמת ה-EVA החדשה של היצרן המיועדת לדגמים חשמליים, הכוללת בין השאר היגוי אחורי, מתלי אוויר ועוד, וכבר בתחילת הדרך יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: מרצדס EQS 450  המצוידת במנוע חשמלי המפיק 330 כ"ס ומומנט של 57.9 קג"מ, אשר יחד עם הנעה אחורית מציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. מעליו תוצע מרצדס EQS 580 אשר בעזרת צמד מנועים חשמליים מספקת הנעה כפולה לרכב, הספק משולב של 520 כ"ס ומומנט מרבי של 87.1 קג"מ, בעזרתם מאיצה המכונית ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בדרך למהירות מרבית זהה ומוגבלת אלקטרונית של 210 קמ"ש. בהמשך הדרך צפויה להגיע גם גרסת AMG המפיקה 750 כ"ס.

מרצדס EQS

טווח נסיעה עד 770 ק"מ !

ה-EQS תוצע עם דור חדש של סוללות מתקדמות שפותחו ע"י מרצדס, עם צמד סוללות לבחירה: 90kWh בגרסת הכניסה שתוצע מאוחר יותר, או 107.8kWh בגרסאות שמגיעות לשוק כבר עם השקת הדגם, המבטיחות לדברי היצרן טווח נסיעה של 770 ק"מ, המספיק אם תרצו לנהוג מתל אביב לאילת ובחזרה ללא עצירה לטעינה. הסוללות החדשות תומכות בטעינה מהירה עד 200kW, המאפשרת טעינה של 300 ק"מ ב- 15 דקות בלבד. היצרן מבטיח גם ללקוחות אופציה לביטול ההתקשרות על שלל חברות המספקות עמדות טעינה ציבוריות, ובמקום זה רישום פעם אחת לאפליקציית טעינה של מרצדס הכוללת כבר שלל הסכמים עם חברות טעינה ציבוריות והיצע של לא פחות מחצי מיליון עמדות טעינה שכבר פרוסות ברחבי העולם (פחות רלוונטי לארץ, אך סביר להניח שיכלול גם הסכמים עם חברות טעינה ישראליות).

מרצדס EQS

דלתות עם פתיחה וסגירה חשמלית

כניסה לקבינה של ה-EQS חושפת את העיצוב הכי מתקדם והכי טכנולוגי שכנראה תוכלו לפגוש בעולם הרכב, המתחיל בראש ובראשונה בפתיחה וסגירת דלתות חשמלית כדי שחלילה לא תצטרכו להתאמץ ולמשוך את הדלת, וכאשר תתיישבו בתא הנוסעים ייחשפו לפניכם שלל מסכי ה- MBUX Hyperscreen, הכוללים 3 מסכי "12.3 + מסך לנוסע שלצד הנהג בגודל "17.7, המספקים מערכת בידור חסרת תקדים בעולם הרכב. בין שלל הגימיקים הנוספים, מרצדס מוותרת על ריפודי העור האמיתיים שלא יוצעו כאן אפילו כאופציה, ומסתפקת בריפודי עור סינטטים, מאפשרת צליל וירטואלי של מנוע V8 שיושמע לכם עם התאמה מדויקת לאופן לחיצת "דוושת הגז" שלכם דרך 15 רמקולים בתא הנוסעים וכמובן רשימת אבזור ארוכה מאי פעם. כמובן שגם אבזור הבטיחות עולה שלב לעבר הנהיגה האוטונומית העתידית, ויאפשר מגוון אפשרויות נהיגה אוטונומית חלקית בהתאם לחוקים שיאפשרו את זה במדינות היעד.

מרצדס EQS

בישראל כבר בחודשים הקרובים

מחברת כלמוביל יבואנית מרצדס, נמסר שה-EQS תגיע לארץ כבר בחודשים הקרובים לקראת תחילת שיווק במחצית השניה של השנה. לדברי גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל "מרצדס EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חווית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה". 



עוד מחדשות רכב