נחשפה פורד אקספלורר EV חשמלית: אחות חורגת לפולקסווגן ID.4?

לא רק מוסטאנג חשמלית: אייקון מוטורי אמריקאי נוסף זוכה לגרסה חשמלית שונה לחלוטין, הפעם עם פורד אקספלורר EV המיועד לשוק האירופאי, ולצד עיצוב ברוח שפת העיצוב של פורד, מדובר באח חורג נוסף לפולקסווגן ID.4.

ששי כהן 22 במרץ, 2023
פורד אקספלורר EV

יצרנית הרכב פורד ממשיכה לפתח דגמים חשמליים, כאשר המצטרפת הטריה היא פורד אקספלורר EV, קרוסאובר חשמלי חדש, שבדיוק כמו המוסטאנג מאך E, גם כאן אין שום קשר בין השם לדגם המקורי. אולי בגלל זה, בפורד מעדיפים לשווק את הדגם החדש דווקא בשוק האירופאי, שם ללא ספק צפויה לו קבלת פנים חמה יותר.


בניגוד לאקספלורר המוכר, האקספלורר EV הוא קרוסאובר משפחתי קומפקטי, שפותח במסגרת שיתוף פעולה עם קונצרן פולקסווגן שתרם לפורד את שלדת ה-MEB הייעודית לדגמים חשמליים, אותה שלדה עליה פותחו גם פולקסווגן ID4, סקודה אנייאק ואאודי Q4 למשל. יחד עם זאת, הדמיון בין הדגמים די מסתיים כאן, כאשר פורד עיצוב את הדגם ברוח שפת העיצוב של היצרן והתוצאה לפחות על פי התמונות שפורסמו נראית מרשימה מאוד. גם הממדים משפחתיים להפליא עם אורך של קצת פחות מ-4.5 מטר ותא מטען בנפח 450 ליטר. (בפורד טרם מספקים נתונים טכניים מלאים).

פורד אקספלורר EV

היצע הדגמים יחל בגרסת מנוע חשמלי והנעה אחורית המפיקה 170 כ"ס. גרסת הביניים תמשיך עם ההנעה האחורית אך עם הספק שצמח ל-285 כ"ס, כאשר הגרסה הבכירה מצוידת בצמד מנועים חשמליים המספקים גם הנעה כפולה והספק משולב של 340 כ"ס. נתוני ביצועים וטווח נסיעה לא מסופקים לעת עתה, אך בפורד מספרים שהסוללה היושבת ברצפת הרכב תהיה מתוצרת פולקסווגן ותתמוך בטעינה מהירה DC המאפשרת טעינת 10-80% מהסוללה ב-25 דקות בלבד. בפורד מבטיחים גם אפליקציה חכמה לתפעול הרכב, אשר תכלול החל משנה הבאה גם אפשרות לטעינת הרכב בחצי מיליון עמדות טעינה ציבוריות ברחבי אירופה, מבלי שהלקוחות יצטרכו להירשם לשירותי מפעילי עמדות הטעינה.

פורד אקספלורר EV

תא הנוסעים של האקספלורר EV מציע עיצוב נקי עם מיעוט מתגים, מולטימדיה עם מסך אנכי "15 השולט על מרבית מערכות הרכב ולוח מחוונים דיגיטלי קטן (בסגנון פולקסווגן). רשימת האבזור צפויה לכלול את כל אביזרי הנוחות הפופולרים כיום בקטגוריה, לרבות אופציה לעיסוי במושבים הקדמיים ברמות הגימור הגבוהות, וכך גם חבילת הבטיחות שצפוי להציע הדגם.

פורד אקספלורר EV

שיווק הדגם יחל מאוחר יותר השנה ב-6 מדינות ראשונות באירופה, אך אספקת הדגמים צפויה רק בדגמי 2024. הדגם ישווק ב-2 רמות גימור לבחירה, במחיר התחלתי שיהיה נמוך יותר מ-45,000 יורו. 

עוד מחדשות רכב