נלחמים בהיסח דעת בנהיגה מהטלפון הנייד באמצעות טכנולוגיה

טכנולוגיה חדשה של חברת InCarEye תנסה להילחם בגורם המרכזי לתאונות דרכים בעולם- היסח דעת בנהיגה מהטלפון הנייד, באמצעות מערכת חכמה הסורקת את תגובות הנהג מתריאה על סכנה מתקרבת ובאין תגובה תזהיר את המשתמשים בסביבתו.

ששי כהן 24 באוק, 2022
מערכת InCarEye

טכנולוגיה בלעדית פרי יוזמתם של בכירים מתחום האוטומוטיב, ביניהם יוצאי אגף התנועה במשטרת ישראל וצה"ל, תילחם בגורם המרכזי לתאונות דרכים בעולם- היסח דעת בנהיגה מהטלפון הנייד, באמצעות מערכת ה- InCarEye –  הטכנולוגיה היחידה בעולם המשלבת בין בינה מלאכותית (AI) לחיישן וידאו אנליטיקס, הסורקת ומנתחת בזמן אמת את תנועות ותגובות הנהג לטלפון הנייד במהלך הנהיגה.


מדובר במערכת יחידה מסוגה המתריאה על סכנה מתקרבת בפני הנהג ובאין תיקון התנהגותי שלו לאחר שתי התראות רצופות, מופעלת התראה שלישית חיצונית באמצעות ארבעת אתתי החירום ברכב, במטרה להזהיר את הנהגים והולכי הרגל המצויים בקרבתו.

יתרון בלעדי זה InCarEye מיועד לשוק יצרני הרכב Teir 1, ל- OEM ולשוק ה-after market, ציי רכב, חברות ביטוח, שוק האוטובוסים, המשאיות ועוד. מערכת זו תתממשק בקלות עם מערכות טלמטריה מתקדמות כמו איתוראן, פוינטר, קווסטאר ודומיו, כך שהיא תוכל להוציא התרעות גם לחברות הביטוח על התנהגות הנהג. הודות ליכולותיה הרבות באיסוף דאטה על התנהגות הנהג, תתרום רבות לציי רכב וליצרני OEM שמידע מסוג זה מהותי עבורן. פיתוח זה מוביל פריצת דרך משמעותית, בהתחשב בעובדה שהמערכות הקיימות כיום, מזהות שימוש בטלפון רק כ-6 שניות לאחר המגע בנייד וחלקן מצריכות התקנת אפליקציה ייעודית.

המערכת נועדה לזהות את כל סוגי הסחות הדעת באמצעות התרעה בזמן אמת ואף, לשחזר היסטוריית התנהגות ולחזות התנהגות צפוייה כשהדגש המרכזי בשלב זה יושם על הסחת דעת טלפונית. קבוצת הבכירים מעולמות האוטו-טק, מכובדת וכוללת את ניצב משנה בדימוס אילן מור, בכיר לשעבר באגף התחבורה במשטרת ישראל. שלומי אופיר אפריאט, מייסד ויו"ר החברה, עופר סגל, מנכ"ל ושותף, זוהר רז, שותף ומומחה בטיחות, חוקר תאונות לרלב"ד ואייל אבידוב, שותף ומנהל פיתוח עסקי בכיר ( שוק בינלאומי).

מערכת InCarEye כוללת חומרה המוטמעת ברכב ומרגע התקנתה על ידי מתקין מקצועי, היא פועלת באופן עצמאי ללא כל צורך במעורבות מצד הנהג. אלגוריתמים של ה-AI מלמדים את המערכת לזהות את התנהגות הנהג, סנסורים ייחודיים ומצלמות חכמות זעירות ידעו לזהות, לייצר התראה בתא הנהג In Cabin ואף לשדר ולנתח את התנועות השונות, כך כשבמידת הצורך תתקבל התרעה קולית, או חיווי אחר.

פיתוח זה נוצר מצורך ממשי בשטח. מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעולם גדל בקצב מתמיד, כשבמרבית המקרים מדובר בתאונות שניתן היה למנוע מראש ועימן גם הצלקות שילוו את משפחות ההרוגים למשך חייהם. נתונים מלמדים כי כ- 25% מכלל תאונות הדרכים בעולם, נגרמות כתוצאה מהתעסקות בנייד, על כן, נדרשת התערבות וחקיקה ממשלתית מהירה במסגרתה יחויבו נהגים, ארגונים, ויצרני רכב בהטמעת טכנולוגיות המצמצמות את היסח הדעת בזמן נהיגה. באירופה השכילו להבין את גודל הצרה והחל משנת 2023 כל רכב הנוסע על הכביש, יחוייב במערכת למניעת היסח דעת וקופסה שחורה לרכב. מדינות נוספות בארצות הברית (טקסס וקליפורנייה) החלו לאמץ גם הן תקינה זו במטרה להגן על חייהם של רבים.

עוד מחדשות רכב