סוף סוף היא כאן: קיה EV6 בישראל

חברת טלקאר משיקה את קיה EV6 בישראל, המצטרפת לקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים עם צמד דגמים לבחירה, המבטיחים אבזור נדיב, בטיחות מושלמת, טווח נסיעה עד 526 ק"מ וגרסת GT Line ספורטיבית 4X4 מפתה.

ששי כהן 26 בדצמ, 2022
קיה EV6 בישראל

באיחור ניכר מהצפוי השיקה הבוקר סוף סוף חברת טלקאר את קיה EV6 בישראל, אחת החשמליות המדוברות ביותר בעולם בשנה החולפת ואחות חורגת, לא זהה וספורטיבית יותר ליונדאי איוניק 5, המצטרפת לקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים הגדולים יחסית (D-SUV), ותתחרה בדגמים כמו פולקסווגן ID.4, סקייוול ET5, סקודה אנייאק וגם בטסלה מודל  Y. "לקח לנו הרבה זמן להביא אותה לארץ משום שחיכינו שהיצרן יעמיד לרשותנו לפחות כמה מאות מכוניות עם תחילת השיווק"
מספרים אנשי טלקאר היבואנית.



ה-EV6 נחשפה לראשונה בעולם לפני כמעט שנתיים ואשתקד רשמה הישג מרשים כשנבחרה למכונית השנה באירופה 2022, המכונית הקוריאנית הראשונה שהצליחה עד כה לזכות בפרס היוקרתי הזה. הדגם פותח על פלטפורמה חשמלית ייעודית (E-GMP), ולצד עיצוב מוצלח ומפתה, מציע גם מידות גדולות עם 4.69 מטרים לאורך, 1.89 מטר לרוחב, גובה של 1.55 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 290 ס"מ, התורמים לתא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים. נפח תא המטען עומד על 520 ליטר ובנוסף תמצאו גם תא מטען קדמי צנוע שמספיק בעיקר לאחסון כבל טעינה.


היצע הדגמים כולל בישראל 2 גרסאות לבחירה: EV6 פרמיום הכוללת הנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 229 כ"ס ו-36.5 קג"מ, המאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות לצד טווח נסיעה עד 528 ק"מ בנסיעה משולבת לפי נתוני היצרן. מעליה תוצע ה-EV6 GT Line, הגרסה הספורטיבית יותר לעת עתה (ה- EV6 GT הקרבית יותר תגיע בעתיד), הכוללת צמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה, הספק מירבי של 325 כ"ס ו-62 קג"מ, המבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות לצד טווח נסיעה עד 484 כ"ס. צמד הדגמים מצוידים בסוללת 77.4 קוט"ש ומערכת טעינה המסוגלת לבצע טעינה אולטרה מהירה ב-800 וולט, המאפשרת לטעון את הסוללות מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד, או להטעין טווח נסיעה של 100 ק"מ תוך פחות מארבע וחצי דקות, בגרסת ה 2WD.

קיה EV6 פרימיום בישראל

כבר ברמת הגימור הבסיסית ״פרימיום״ מצויד הדגם באבזור נדיב הכולל בין השאר: לוח מחוונים דיגיטלי״12.3 המתחבר למולטימדיה מרכזית ״12.3 עם קישוריות לסמארטפונים, מושבי עור בשילוב בד, גג שמש חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים כפולה עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום מושבים קדמיים, חיישני חניה היקפיים, תאורת LED היקפית מלאה, חישוקי ״19 וחבילת בטיחות רחבה במיוחד, המעניקה לדגם את דרגת הבטיחות 8 הגבוהה ביותר של משרד התחבורה. בנוסף, הדגם זכה בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. גרסת ה-GT Line כוללת בנוסף דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות, חימום ואוורור למושבים, ריפודי אלקנטרה למושבים, מערכת לחניה אוטומטית ויציאת V2L המאפשרת אספקת חשמל מהרכב להפעלת מוצרי חשמל (כמו בפיקניקים למשל).

קיה EV6 פרימיום בישראל

מחיר קיה EV6 נקבע על 249,000 שקל לדגם הפרימיום ו-299,000 שקל לדגם ה-GT Line, מחירים שגבוהים מעט מההערכות המוקדמות, ומובטחים לעת עתה רק לכמה מאות מכוניות שהגיעו לארץ בשלב הראשון. לדברי טלקאר, במידה והמיסוי לדגמים חשמליים אכן יוכפל בינואר הקרוב, המשלוחים הבאים יתומחרו גבוה עוד יותר. האחריות לדגם עומדת על 3 שנים ללא הגבלת ק״מ והאחריות לסוללה ל-7 שנים או עד 150,000 ק״מ.

קיה EV6 בישראל

קיה EV6 פרימיום בישראל

 

עוד מחדשות רכב