סוף עידן מכוניות המנהלים? גם פולקסווגן פאסאט עזבה את ישראל

פולקסווגן פאסאט היא אמנם המשפחתית הגדולה הנמכרת בעולם בכל הזמנים, אבל המעבר לג'יפונים ו-20 יחידות בלבד שעלו לכביש השנה, גרמו להפסקת יבוא הדגם לישראל (לפחות באופן זמני).

ששי כהן 20 בדצמ, 2019
פולקסווגן פאסאט דור 8

שוק מכוניות המנהלים שעד לפני שנים ספורות פרח וריכז אלפי מכוניות בשנה, ממשיך להיכנע למעבר החד לעבר רכבי הפנאי-שטח השונים, ולאחר שבמהלך השנה פסק יבוא דגמי יונדאי סונטה, קיה אופטימה וטויוטה קאמרי ההיברידיות, שנכנעו למיסוי הירוק המעודכן שייקר את מחיריהן משמעותית והפך אותן ללא רלוונטיות לארץ, גם יבוא פולקסווגן פאסאט פסק לאחרונה, לאחר ששווקה כאן במשך כ-46 שנה !


הפאסאט שהיתה לאורך השנים אחת ממכוניות המנהלים הנמכרות ומבוקשות בישראל, פינתה בשנים האחרונות את מקומה לטובת סקודה סופרב (שמיובאת ע"י אותו יבואן), שהפכה למכונית המנהלים הנמכרת ביותר בישראל כיום, לא מעט הודות למיצוב יוקרתי ובחירתה ע"י מרבית שרי הממשלה כרכב הצמוד. עם הפסקת שיווק הפאסאט, מצטמצם עוד יותר שוק מכוניות המנהלים בישראל ומרכז כעת מספר מצומצם למדי של מתחרות בקטגוריה, שלמעט הסופרב ומאזדה 6, נמכרות במספרים זניחים.

אם רק לפני 3 שנים נמסרו כאן כ-1,009 מדגמי הפאסאט, בשנת 2017 פחתו המכירות ל-637 מכוניות, ב-2018 נרשמה ירידה קלה ל-539 מסירות והשנה נרשמה כבר התרסקות במכירות עם 20 יחידות בלבד שעלו לכביש, שהובילו למעשה להפסקת השיווק בארץ. את מקומה של הפאסאט בצ'מפיון מוטורס היבואנית, תפסה כאמור הסופרב שבתשעת החודשים הראשונים של השנה העלתה כ-1,041 מכוניות לכבישי ישראל.

מאז שהושק הדור הראשון של פולקסווגן פאסאט בשנת 1973, נמכרו בעולם כ-30 מיליון עותקים של הרכב ב-8 הדורות שלו, מה שהפך אותה למשפחתית הגדולה הנמכרת בעולם בכל הזמנים. בתחילת 2019 עודכנה המכונית במסגרת מתיחת פנים מקיפה לדור הנוכחי, שכללה עיצוב חיצוני מחודש, עדכונים קלים לתא הנוסעים ואבזור בטיחותי משודרג, אך הדגם לא הגיע לארץ עד כה.

עם הפסקת שיווק הפאסאט נותרה לעת עתה פולקסווגן ללא דגמי סדאן בישראל, כאשר את עיקר הפעילות מרכזים דגמי הגולף והטיגואן.

מחברת צ'מפיון מוטורס נמסר כי הפאסאט מיועדת דווקא לחזור לישראל ושיווק הדגם המחודש צפוי להתחדש במהלך הרבעון השני של 2020.




עוד מחדשות רכב