סיאט מי מבחן דרכים

סיאט נכנסת לסגמנט מכוניות המיני עם המי החדשה שמציעה את גרסת סיאט לתחבורה העירונית האולטימטיבית, עם עיצוב צעיר, נוחות נסיעה גבוהה וחיסכון ניכר בדלק.

ששי כהן 11 בדצמ, 2012
סיאט מי

המצטרפת האחרונה לשוק רכבי המיני הפורח , היא המי ( Mii ) של סיאט שנחתה בארץ זמן קצר ביותר לאחר שהגיעה האחות התאומה סקודה סיטיגו , ולפני הצלע השלישית בפרויקט המיני החדש של קונצרן פולקסווגן שלעת עתה נשארת בחו"ל – פולקסווגן אפ. בשונה מהאחות התאומה לבית סקודה, נוחתת בשלב הראשון סיאט מי רק עם המנוע החזק בהיצע ועם אפשרות ייחודית גם לגרסת 3 דלתות צעירה .



 תקלה ברכב מבחן ?

כמה שעות לאחר שקיבלתי את מפתחות הרכב , אני מריח תקלה ברכב המבחן : מחוג הדלק תקוע . הרי אספתי את רכב המבחן בבוקר בהרצליה , נסעתי איתו הביתה לרחובות , אחה"צ נסעתי איתו להדלקת נר ראשון של חנוכה עם להקת החיפושיות באיזור קיסריה ומשהו מוזר קורה בלוח השעונים : מד הדלק עדיין תקוע על " פול טנק " , ואני כבר על יותר מ- 150 ק"מ על השעון המתאפס . בדרך חזרה הביתה , מחוג הדלק החל לזוז קצת כלפי מטה , אבל רק קצת . מסתבר שאין תקלה ברכב והיא באמת חסכונית המכונית הזאת . בשעה שמרבית מתחרותיה נוהגות להשוויץ על 23 ק"מ לליטר ויותר , ובפועל עושות הרבה פחות , אז במקרה של סיאט מי , היא מצהירה " רק " על 21.2 ק"מ לליטר , אבל בפועל עשתה אצלי במשך המבחן 18 ק"מלליטר . או אם תרצו לדייק : 17.96 ק"מ לליטר . ממש לא רחוק מהצהרת היצרן . יפה לה.

סיאט מי

סיאט מי

סיאט מי מבקרת בהופעה של החיפושיות לרגל חנוכה

והיא גם די צנועה הגברת. תסתכלו על העיצוב החיצוני , למרות שהיא משתייכת לאחד ממותגי הרכב  הכי צעירים במיתוגם , היא די מאופקת בעיצובה. רחוק למדי מתוצרת המזרח ולפעמים גם נראית שייכת לעידן קצת אחר , אבל יש בה משהו בכל זאת נחשק . אולי זו גרסת ה- 3 דלתות הייחודית של רכב המבחן ואולי זה המדבקות השובבות על הדלתות " It's all about mii " שמושכות תשומת לב ברחוב . היופי שבפשטות .

בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית עיצוב נאה ומודרני בעל קווים נקיים , לצד הנדסת אנוש מצויינת אשר אינה מקשה על תפעול המתגים ( המעטים ) תוך כדי נסיעה. כיאה למותג מבית פולקסווגן , איכות ההרכבה גבוהה והכל משדר חוסן ונראה שישמר כך לאורך שנים ארוכות .   שילוב הצבעים בלוח השעונים , יחד עם הברזל החשוף בסגנון רטרו בדלתות הרכב והמושבים הכאילו ספורטיביים , מעניק תא נוסעים נעים למדי  ורק האבזור מעט קמצני עם צמד חלונות חשמל , נעילה מרכזית , מערכת שמע מקורית עם יציאה לנגן חיצוני , מד טמפרטורה חיצונית וזהו פחות או יותר .כחלק מהניסיון לחסוך בעלויות ולהוזיל את המחיר , המראות מתכוונות ידנית כמו פעם , אין מראת איפור בצד הנהג , יש תאורת פנים בסיסית אחת ואפילו היושבים מלפנים יסתפקו רק במחזיק כוסות בודד. מאחור יש דווקא שניים . האבזור הבטיחותי כולל 4 כריות אויר ולראשונה בסגמנט ( ויחד עם האחות סקודה סיטיגו ) מערכת לבלימה אוטומטית של הרכב , המסוגלת לבלום את הרכב במהירות של עד 30 קמ"ש , כשהיא מזהה סכנה להתנגשות מלפנים  .בשורה התחתונה סיאט מי מכונית בטיחותית מאוד ואף זכתה בציון מלא בריסוק במבחן האירופאי של  Euro Ncap  .

סיאט מי

סיאט מי

בתכנון הרכב הושקעה לא מעט מחשבה ,עם דגש מיוחד על מרחב פנים ושימושיות . המי מציעה כנראה את המידות הכי גדולות בסגמנט בבסיס הגלגלים  ) 242  ס"מ ) וברוחב המכונית  ( 1.65 מטר )  , אך בסעיף האורך שומרת על הממוצע עם 3.56 מטר . התוצאה : מכונית מרווחת למדי , אשר מזכירה בחלל תא הנוסעים יותר מכונית סופרמיני מאשר מיני , שלא על חשבון נפח תא המטען הנדיב שעומד על 251 ליטר שצומחים עד959 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים .

בניגוד לאחות התאומה מבית סקודה , בחרו בסיאט להביא לארץ רק את גרסת ה – 75 כ"ס החזקה בהיצע מנועי ה- 1.0 ליטר , עם אפשרות לגיר ידני או רובוטי עם מצמד בודד וחמישה הילוכים . רכב המבחן צויד לשמחתנו בגיר ידני ומרכב 3 דלתות צעיר ובעל אופי ספורטיבי ומציע נתוני ביצועים עם 13.2 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית גבוהה מהממוצע בסגמנט שעומדת על 171 קמ"ש . בפועל היא מרגישה שובבה וזריזה בהרבה ממה שמספרים הנתונים היבשים על הנייר עם יכולת תנועה עירונית קלילה ומהנה , היגוי לא מנותק ממה שקורה על הכביש , הגה לא רך מדי ויכולת לבצע פרסה במינימום של שטח כביש . עבור מי שמפחד מזינוק בעליה ברכב עם גיר ידני , מציעה המי מערכת סיוע לזינוק בעלייה שמחזיקה את דוושת הבלם 3 שניות ומונעת הידרדרות הרכב לאחור .

סיאט מי

סיאט מי

גם מחוץ לעיר מספקת המי קצב תנועה טוב ואפילו יכולות עקיפה לא רעות ביחס לנפח המנוע . אפילו הגרגור של מנוע ה-3 צילינדרים נעים לאוזן.  מעבר לכך , נוחות הנסיעה טובה מהממוצע לסגמנט עם כיול מתלים רך יחסית ,שלצד חישוקי גלגלים קטנים וצמיגים עם חתך גבוה , מספקים נסיעה נינוחה למדי . יחד עם זאת , היעדר יכולת כיוונון מושב הנהג לגובה , פוגעת במידה מסויימת בתנוחת הנהיגה  ומפריעה בעיקר לנהגים נמוכים .

סיאט מי

סיאט מי

סיאט מי צריכת דלק : 18 ק"מ לליטר בפועל בנסיעה משולבת
סיאט מי – סיכום
במחיר החל מ- 60 אלף ₪ בו מוצעת כעת סיאט מי במסגרת ההשקה , נכנסת סיאט לקטגוריית מכוניות המיני הלוהטת , ומציעה רכב מרווח ונח ביחס לממוצע , בטיחותי מאוד וחסכוני באמת בדלק . בצד השלילה ניתן למנות אבזור קצת קמצני ומחיר לגרסת 3 דלתות לא ממש מוזל לעומת גרסת ה- 5 דלתות , מה שמונע ממנו להיות רכב צעירים אמיתי . בשורה התחתונה מספקת סיאט מי מכונית עירונית מושלמת עם שיק של מותג ספרדי וללא ספק תסייע להגדיל את מכירות המותג שגם כך צומח מדי שנה בעשרות אחוזים בשוק הישראלי.