סיטרואן C5 איירקרוס בישראל – החל מ-148,990 שקל

סיטרואן C5 איירקרוס יוצא לדרך בישראל, עם הבטחה לרכב הפנאי הנוח והמודולרי ביותר בקטגוריה, מנועי טורבו דיזל 130 כ"ס ובנזין 180 כ"ס, תיבה אוטומטית 8 הילוכים וחבילת בטיחות מתקדמת.

ששי כהן 03 ביונ, 2019
סיטרואן C5 איירקרוס בישראל

קבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, השיקה הבוקר את סיטרואן C5 איירקרוס בישראל, המצטרפת לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים החזקה בשוק, (28.9% כיום מהשוק) ועשויה להיות אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה בשנים הקרובות, כמתחרה לדגמים פופולארים כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' וגם האח לבית פיג'ו 3008. לדברי היבואן מדובר ברכב עם יכולות החדירה הגבוהות ביותר של היצרן לקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל , מאז ימי ה-BX העליזים.


לצד עיצוב מודרני ברוח שפת העיצוב הנוכחית של סיטרואן, עם עיצוב ייחודי בעל נוכחות על הכביש, מכסה מנוע גבוה, בתי גלגלים מודגשים וכריות ה- Airbump בצדדים, פותח הדגם על שלדת ה-EMP2 של היצרן (המשרתת גם את פיג'ו 3008) ומציע מידות גדולות יחסית עם אורך של 4.5 מטרים, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.69 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 273 ס"מ, האמורים להציע את תא הנוסעים המרווח ביותר בקטגוריה, כולל 3 מושבים נפרדים מאחור, המסוגלים לאכלס כנראה ללא בעיה מיוחדת 3 בוסטרים. מעבר לכך, הספסל האחורי נע על מסילה אשר יכולה להגדיל את המרווח ליושבים בו ב-15 ס"מ נוספים על חשבון נפח תא המטען שמתהדר גם הוא בנתונים הטובים בקטגוריה עם נפח של 580-720 ליטרים (בהתאם מיקום הספסל האחורי).

סיטרואן C5 איירקרוס

הדגם ישווק בארץ ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר רמת הגימור הבסיסית FEEL כוללת בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, מולטימדיה מקורית עם מסך "8, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, חיישני אורות וגשם, חישוקי "17 קלים,  ועוד, כאשר רמת הגימור הגבוהה יותר "Shine PK" כוללת בנוסף: לוח שעונים דיגיטלי ניתן להתאמה אישית,, גג זכוכית פנוראמי עם פתיחה חשמלית, חישוקי "19 קלים, פנסים ראשיים FULL LED, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, מושבים משולבים בד ועור, מערכת חנייה אוטומטית, כניסה והנעה ללא מפתח, פתיחה חשמלית לדלת תא מטען, מצלמה קדמית מקורית, חלונות אחוריים מושחרים ועוד. אבזור הבטיחות כולל: 6 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה,התרעת שטח מת במראות הצד  והחלפת אורות אוטומטית, כאשר הדגם המאובזר יותר כולל גם בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורי נהיגה.

סיטרואן C5 איירקרוס בישראל

ה-C5 איירקרוס ישווק בארץ בשתי גרסאות מנוע לבחירה: מנוע טורבו דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס (BlueHDi 130)  המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.6 שניות וצריכת דלק של 24.3 ק"מ לליטר בממוצע, ומנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר 180 כ"ס (PureTech 180), המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות וצריכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר בממוצע, המשודכים שניהם לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ומערכת Start&Stop לחיסכון בדלק. הדגם ישווק בארץ עם מערכת המתלים החדשה של סיטרואן, הכוללת בולמי זעזועים פרוגרסיביים המבטיחים נוחות נסיעה גבוהה מהמקובל בקטגוריה. עבור אלו שירצו לרדת איתה לטיולי שבילים קלים (בכל זאת, מדובר בהנעה קדמית), נוסיף שלרכב מרווח גחון מכובד של 23 ס"מ.

סיטרואן C5 איירקרוס בישראל

מחיר סיטרואן C5 איירקרוס יחל ב- 148,990 שקל לדגם הדיזל הבסיסי, דרך 159,990 שקל לדגם הבנזין הבסיסי ועד 179,990 שקל לדגם הבנזין המפואר ביותר. הדגם יוצע עם אחריות ל-5 שנים או 120,000 ק"מ. לדברי היבואן, בהתחשב ברמת ההתעניינות הגבוהה שיש לדגם כיום בארץ בעקבות מסע הפרסום של טרום ההשקה, סביר שיצליח למכור בארץ אלפי דגמים מדי שנה, וזאת בהנחה שלא יהיו בעיות אספקה של היצרן, כי השוק האירופאי עובר לאחרונה לדגמים אוטומטים ומרבית הייצור מופנה לשם.