סיכום מכירות רכב 2019: שנה שלישית של ירידה במסירות

השנה שרבים מיבואני הרכב ירצו לשכוח: 34 מתוך 46 מותגים סבלו מירידה במכירות, אבל לצידם יונדאי שברה שיא עם יותר מ-40,000 מסירות וטויוטה זינקה ב-32% ! סיכום המכירות של שוק הרכב ב-2019.

ששי כהן 04 בינו, 2020
יונדאי איוניק החדשה

בדומה לתחזיות בתחילת השנה, שנת 2019 הסתכמה שוב עם ירידה במכירות רכב חדש (שנה שלישית ברציפות) עם 253,938 רכבים חדשים שעלו לכביש בשנה החולפת, המהווים ירידה של 5.1% במכירות מול נתוני 2018. חודש דצמבר שחלש מסורתית מדי שנה עקב המתנת הלקוחות לרישוי של השנה החדשה, ריכז 5,581 מסירות בלבד, החודש הגרוע במסירות בשנה החולפת.


גם השנה החולפת היתה שנתם של המכוניות הקוריאניות והיפניות: 5 מותגים מבין רשימת עשרת המותגים הנמכרים ביותר היו יפנים (טויוטה, מיצובישי, מאזדה, ניסאן וסוזוקי), שניים היו קוריאנים (יונדאי וקיה) ושלושה אירופאים (סקודה, סיאט ורנו). כאשר בוחנים את הדגמים הנמכרים ביותר, נרשמת שליטה קוריאנית כאשר שישה דגמים ברשימת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר היו קוריאנים (יונדאי איוניק, קיה פיקנטו, יונדאי i10, קיה נירו, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון), שלושה היו יפנים (טויוטה קורולה ויאריס ומיצובישי אאוטלנדר), ורק אירופאית אחת התברגה לרשימת עשרת הנמכרים והיא סקודה אוקטביה.

בשנה החולפת לא נרשמו הפתעות מיוחדות ברשימת עשרת המותגים הנמכרים ביותר, כאשר יונדאי המשיכה להוביל בבטחה את שוק הרכב הישראלי עם שיא חדש של 40,286 מסירות ! ועליה של 4.8% לעומת אשתקד. יחד עם זאת, את הפתעת השנה תמצאו במותג טויוטה שעלה למקום השני ומסר 35,898 מכוניות, זינוק מדהים של 31% הודות להגעתם של משפחת הקורולה והראב 4 החדשים. קיה ירדה למקום השלישי וסבלה מירידה של 10% במכירות, אך עדיין סיפקה מספרים מרשימים עם 31,978 מסירות. סקודה עם ירידה דומה שומרת על המקום הרביעי ועל היותה מותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל ומסרה 17,921 מכוניות. סוגרת את החמישיה הפותחת מיצובישי שצמחה ב-10.7% ומסרה 14,342 מכוניות, רובם דגמי פנאי-שטח.

סוזוקי שישית עם 12,240 מסירות וירידה של 6.5%. ניסאן במקום השביעי ועם הצניחה החדה במכירות בקרב עשרת מותגי הרכב המובילים, עם ירידה של 29.3% ו-11,055 מסירות. מאזדה בשנה קשה נוספת, עם ירידה של 18.5% ו-10,804 מסירות, למרות השקת שלל דגמים חדשים. סיאט שומרת על כוחה (0.9%+) ומסרה 9,128 מכוניות. סוגרת את העשיריה הפותחת רנו עם 9,058 מסירות וצניחה של 20.5%.

בהמשך הרשימה מותגי לובינסקי עם פיג'ו שצמחה קלות במכירות ומסרה 6,906 מכוניות וסיטרואן שירדה קלות ומסרה 6,847 מכוניות. מותג MG הסיני המשיך לצמוח בצורה חדה ויותר מהכפיל את מכירותיו עם 1,076 מסירות.

ירידות בולטות נוספות במכירות רושמות שברולט עם 6,159 מסירות (11.7%-), הונדה עם 5,206 מסירות (16.2%-), סובארו עם 4,515 (21.3%-), פולקסווגן עם 4,297 מסירות (26.7%-), דאצ'יה עם 3,162 מסירות (26.1%-), פיאט עם 1,493 מסירות (47.9%-), אופל שעברה ליבואן חדש ומסרה 1,151 מכוניות (62.4%-), פורד עם 1,071 מסירות (37%-) ואבארט שמסרה 21 מכוניות בלבד (41.7%-).

שוק היוקרה סבל השנה מצניחה במכירות, כאשר שלושת המותגים הגרמנים המובילים את השוק ירדו במכירות. אאודי המשיכה להוביל את השוק השנה, ולמרות ירידה של 4.7% מסרה כמות יפה עם 3,827 מכוניות. מרצדס שניה עם 3,115 מסירות וירידה של 13.4%. BMW במקום השלישי עם ירידה של 10.7% ו-2,958 מסירות. בהמשך הרשימה וולוו דווקא טיפה ב-7.1% ומסרה 1,743 מכוניות, לקסוס צמחה ב-6.8% לשנת שיא שלה בארץ עם 1,618 מסירות והקדימה את מותג JEEP שזינק בלא פחות מ-31% ל-1,329 מסירות.

מיני קופר נחלשה קלות ל-553 מסירות והקדימה את לנד רובר שזינקה ב-55% ל-485 מסירות, קדילאק שירדה ב-7.4% ל-427 מסירות, אלפא רומיאו שהתרסקה ב-36.5% ל-403 מסירות, אינ פיניטי שהתרסקה ב-61% ל-217 מכוניות בלבד ו-DS שזינקה ב-31% ל-144 מסירות.

את הזינוק הגבוה ביותר באחוזים רשמה קרייזלר עם זינוק של 260% ל-90 מכוניות…

בשוק היוקרה ומכוניות העל הספורטיביות התרסקה פורשה ב-38.4% במכירות ומסרה 138 מכוניות "בלבד". מזראטי התרסקה ב-46% ומסרה 40 מכוניות בלבד. מכוניות המיני של סמארט צנחו ל-36 מסירות בלבד (37%-), פרארי מסרה 8 מכוניות במקום 9 אשתקד, אסטון מרטין מסרה 7 מכוניות במקום 11 אשתקד ומותג בנטלי שנכנס לארץ השנה מסר 23 מכוניות.

מותג המסחריות DFSK הסיני מסר כאן 19 מכוניות בלבד והמסחריות הקטנות של איווקו הסתפקו ב-13 מסירות בלבד.




עוד מחדשות רכב