סמארט החדשה תשווק רק בגרסה חשמלית

21 שנה לאחר שהוצגה לראשונה מכונית הסמארט העירונית הקטנה וחכמה, מודיעה מרצדס היצרנית על שיווק דגמי 2020 רק עם הנעה חשמלית כולל בדגמי הקבריולט וה-4 דלתות.

ששי כהן 05 בספט, 2019
סמארט חשמלית 2020

21 שנה לאחר שהוצגה מכונית המיני העירונית הקטנה והמהפכנית "סמארט", שהבטיחה תנועה עירונית קלה וחיסכון ניכר בדלק ובפליטת מזהמים, מודיעה מרצדס היצרנית על הפסקת שיווק מנועי הבנזין בכל גרסאות הדגם ושיווקה של המכונית החל מ-2020 רק בגרסה 100% חשמלית, אשר זוכה על הדרך גם למתיחת פנים קלילה.


הגרסה החשמלית של הסמארט אינה חדשה בעולם, ומכוניות ראשונות שלה עלו במסגרת ניסוי באנגליה כבר ב-2007 על הכביש. השיווק הרשמי החל ב-2009 במדינות נבחרות ובדור השלישי של הרכב היא שווקה כבר ב-30 מדינות. לארץ היא לא זכתה להגיע עד כה.

כעת, עם הפסקת שיווק הדגם עם מנועי בעירה פנימית והתמקדות בדגם החשמלי בלבד, אשר יוצע בכל גרסאות הדגם (פורטו, קבריולט ופורפור – 4 דלתות), זוכים כל הדגמים לקידומת EQ המאפיינת את הדגמים החשמליים של מרצדס, וגרסת ה-2 דלתות שלה לדוגמה תיקרא מעתה סמארט EQ פורטו.

סמארט חשמלית

משפחת דגמי הסמארט החשמליים ל-2020


הסמארט החשמלית תשווק עם מנוע חשמלי בהספק של 82 כ"ס  ו-16.3 קג"מ, שיחד עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 17.6kWh, יציע טווח נסיעה של 159 ק"מ, אגב לפי התקן הישן ולא בתקן ה- WLTP החדש והמחמיר יותר, מה שמרמז על טווח נסיעה קטן משמעותית, ההופך את הדגם ליעיל במיוחד בתוך העיר או לשימוש בסביבה הקרובה בלבד. בקיצור, כפי שבמקור יועדה לשימוש הסמארט המקורית. מעבר לכך, מדובר במכונית זריזה לשימוש עירוני, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.6 שניות, או 12.7 שניות בגרסת ה-4 דלתות, כאשר בנסיעה עירונית התאוצה זריזה מאוד עם 4.8 שניות בתאוצה מ-0 ל-60 קמ"ש. המהירות המרבית פחות רלוונטית לייעוד של הדגם ועומדת על כ-130 קמ"ש.

טעינת הרכב במטען ביתי רגיל (שקע 230V) אורכת 3.5 שעות, כאשר שימוש במטען מהיר יותר בהספק של 22kW, יקצר את זמן הטעינה 10-80% ל-40 דקות בלבד.

האם הסמארט החשמלית תגיע הפעם גם לארץ? הרבה מאוד תלוי במחיר שיוצמד למכונית, מכיוון שהדגם הנוכחי נמכר במספרים נמוכים (33 יחידות בלבד מתחילת השנה) והדגם החשמלי צפוי להיות יקר עוד יותר וככל הנראה רלוונטי עוד פחות לארץ.



עוד מחדשות רכב