עידן חדש לאריות: פיג'ו 408 בישראל

12 שנה לאחר שפסק כאן השיווק של פיג'ו 407, חוזרת לובינסקי לשוק המשפחתיות הגדולות ולסדרת ה-400 האייקונית, עם פיג'ו 408 החדשה שנוחתת כאן בגרסה אחת ומפתה שתהיה החלוצה בסדרת הדגמים החדשה של היצרן שתגיע בהמשך לארץ. המחיר יחל מ-169,000 שקל.

ששי כהן 03 באוג, 2023
פיג'ו 408 בישראל

חברת לובינסקי השיקה הבוקר את פיג'ו 408 החדשה בישראל, כניסה מחודשת לשוק המשפחתיות וגם חזרה לדגמי המכוניות שמתחילים בספרה "4" כמו פיג'ו 404, 405, 406, 407 ואחרות ששווקו כאן בעבר, רגע לפני שאימץ היצרן את הקידומת "5" עם ה-508. לצד החזרה לקידומת הנוסטלגית, מדובר גם ברכב הראשון של היצרן שמגיע לארץ עם הלוגו החדש, אותו נראה מעכשיו בכל הדגמים החדשים של פיג'ו שיגיעו לארץ החל מהשנה הבאה.


ה-408 פותחה על פלטפורמת ה–EMP2 המוכרת של היצרן, ומצטרפת לשוק משפחתיות הסדאן אך עם מרכב פאסטבק  דמוי קופה שכולל נגיעות עיצוב קלות בסגנון רכב פנאי ואפילו מרווח גחון גבוה מהמקובל. התוצאה ללא ספק מרשימה ומדובר במכונית שבהחלט תיצור עניין על הכביש. מבחינת הממדים, עם 4.69 מטרים לאורך, 1.85 מטר רוחב, גובה של 1.49 מטר ובסיס גלגלים של 279 ס"מ, היא גדולה יותר מדגמי ה-3008 וה-5008 ואף נהנית מתא מטען מכובד בנפח של 536 ליטרים ודלת תא מטען הנפתחת עם החלון ומאפשרת שימושיות טובה יותר והעמסת מטען גדול מהמקובל בשעת הצורך.

בתא הנוסעים מציעה המכונית את שפת העיצוב המוכרת של היצרן, עם עיצוב מתקדם וטכנולוגי, לוח מחוונים דיגיטלי "10, הגה קטן, ספורטיבי ונמוך, "פסנתר" מתגים פיזיים לגישה מהירה למערכות חיוניות לנהיגה, ידית הילוכים אלקטרונית זעירה ומערכת מולטימדיה "10 הכוללת תמיכה בעברית וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הנדסת האנוש טובה מבעבר ותפעטל המזגן הופרד מהמולטימדיה וקיבל מתגים פיזיים שהרבה יותר נוחים לשימוש וגם בקרת השיוט כבר לא מופיעה כידית מאחורי ההגה, אלא כמתגים על ההגה עצמו. האבזור עשיר כסטנדרט וכולל גם ריפודי עור, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "19 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה ב-8 גוונים לבחירה, חיישני חניה היקפיים ותאורת LED היקפית ובתא הנוסעים.

פיג'ו 408 בישראל

אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ו/או רוכבי אופניים, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה, התרעת עייפות הנהג, מצלמת רוורס ועוד.

פיג'ו 408 בישראל

בניגוד לתכנון המקורי ולאור ביטול הטבת המס על דגמי פלאג-אין הייבריד הצפויה בינואר הקרוב, גרסת ה-PHEV נותרה מעבר לים ובארץ תסתפק ה-408 ביחידת כח צנועה משמעותית הכוללת את מנוע הטורבו 3 צילינדרים המוכר של היצרן, בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 10.4 שניות, המהירות המרבית על 210 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 16.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

פיג'ו 408 בישראל

מחיר פיג'ו 408 נקבע על 168,990 שקל ולדגם מוצמדת אחריות ל-3 שנים או עד 100,000 ק"מ. במסגרת השקת הדגם מוצעת המכונית עם חבילת טיפולים ל-3 שנים הכלולה במחיר (טיפול אחד לשנה). היבואן מוסיף שלא מדובר במכונית מפתח שתימכר כאן באלפי עותקים, אך מאמין בהחלט שמדובר בתמחור אטרקטיבי ובמכונית שגם לא תהיה נדירה על הכביש.

עוד מחדשות רכב