עוד השנה בארץ: לקסוס RZ 450e החשמלית

לקסוס חשפה היום את ה-RZ 450e, הקרוסאובר החשמלי הראשון של היצרן שפותח על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי. הדגם מציע שפת עיצוב חדשה, אופציה להיגוי אלקטרוני, הנעה 4X4 מתוחכמת ועוד וצפוי להגיע לארץ ברבעון האחרון של השנה.

ששי כהן 20 באפר, 2022
לקסוס RZ 450e

חשמלית שניה ללקסוס: יצרנית הרכבים היוקרתית היפנית חשפה היום בצהריים את ה-RZ 450e, קרוסאובר חשמלי חדש והראשון של היצרן שפותח "מ-0" כרכב חשמלי, וכולל את שפת העיצוב החדשה של היצרן, לצד שלל חידושים נוספים, והבטחה לשמור את כל התכונות, האיכויות, הביצועים ואמנות עבודת היד המזוהים עם לקסוס. 


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, נטלה לקסוס חופש עיצובי המתאפשר במכוניות חשמליות כדי ליצור רכב שנראה שונה משמעותית ממכוניות רגילות, ואשר מבטא את "השלב הבא" בעיצוב של לקסוס תחת השם “seamless E-motion”, כאשר כחלק מהשינוי המשמעותי מול שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, וויתרה לקסוס על מאפיין "גריל שעון החול" שמלווה כיום את היצע דגמי החברה, אך לדבריהם יחד עם מעבר למרכב בצורת שעון חול, אווירודינמי המשלב מראה הייטקי.

לקסוס RZ 450e

בלקסוס מציינים שלמרות שמדובר ברכב חשמלי שמטבעו שקט יותר מרכב בעל מנוע בעירה פנימית, בדגם החדש ניתן דגש מיוחד לבידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ ומרכב במטרה לספק רכב שקט במיוחד ונטול רעידות. ה-RZ הוא הדגם הראשון בייצור המוני שכולל את ה-e-Axle החדש של לקסוס – יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים ותורמת ליעילות ושקט בנסיעה. טכנולוגיה בלעדית נוספת של לקסוס, היא מערכת חכמה המאזנת את האחיזה של כל ארבעת הגלגלים ומחלקת את כוח ההנעה באופן אינטואיטיבי ובלתי מורגש (בגרסת ההנעה הכפולה). במערכת זאת, ניתן לכוון את חלוקת המומנט הקדמי/האחורי מאפס ל-100 או מ-100 לאפס בתוך אלפית השניה – מהר יותר מכל מערכת מכנית אחרת. 

לקסוס RZ 450e

ה-RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון בהתקן הכולל 96 תאים, עם הספק כולל של 71.4 קילווט. הסוללה ממוקמת כולה מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת זמן, הודות לשורה של אמצעים, המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס בטכנולוגיות ניהול סוללה. יעד צריכת ההספק של ה-RZ הוא 18.1 קילווט ל-100 קילומטרים של נסיעה, נתון יעיל בהחלט, אך החברה מדברת על טווח נסיעה משולב חזוי של 400 ק"מ, שדווקא נמוך יחסית ביחס למצופה מסוללה בקיבולת כזאת. 

מערכת היגוי אלקטרונית הראשונה בעולם עם הגה קטום (yoke) – מערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip היא אחת הטכנולוגיות החדשות בלקסוס RZ. אין קשר מכני ואין מוט הגה. במקום זאת, המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. התוצאה היא תגובה מיידית ושליטה מדויקת יותר בהגה. המערכת האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש. הטכנולוגיה דורשת פחות מאמץ היגוי מהנהג: כדי לעבור מנעילת הגה אחת לשנייה נדרש סיבוב של 150 מעלות בלבד, ללא צורך בסיבוב יד מעל יד.

ברשימת האבזור של הדגם תמצאו בין השאר: גג פנורמי שהופך משקוף לאטום המגן מפני חום , מולטימדיה חדשה Lexus Link המתאפיינת בהפעלה מהירה ואינטואיטיבית ופונקציות משופרות של קישוריות, תכנון נסיעה יעיל ומידע, ידיות פתיחת דלתות אלקטרוניות ואת הדור השלישי המתקדם ביותר של חבילת הבטיחות +Lexus Safety System עם פונקציות מעודכנות ונוספות וטווח זיהוי מוגבר.

מיבואנית לקסוס בישראל נמסר כי ה-RZ 450e צפויה להגיע לארץ כבר ברבעון הרביעי של השנה. נתוני ביצועים, טווח נסיעה רשמי ופרטים טכניים נוספים אודות הדגם יתפרסמו בתקופה הקרובה. 

 

עוד מחדשות רכב