עכשיו זה רשמי: המכוניות הסיניות הכי מבוקשות בישראל

בינואר 2023 עלו לכבישי ישראל יותר מכוניות המיוצרות בסין מאשר מאלו המיוצרות בקוריאה, יפן ומכל מדינה בעולם, והפער יכל להיות דרמטית גבוה יותר, אם אוניה של טסלה היתה מגיעה לארץ בחודש החולף. בשבוע הקרוב, יושק כאן מותג הרכב ה-17 מסין.

ששי כהן 03 בפבר, 2023
BYD בישראל

בתמונה הראשית: אולם תצוגה BYD בפתח תקווה

זה היה מהר מהצפוי: אם בשנות ה-90 התמכרנו למכוניות יפניות ובעשור האחרון הקוריאניות הפכו להיות חביבות הקהל, הכיבוש הסיני שהחל בטפטוף בשנת 2021 והפך לשיטפון של ממש ב-2022, מספק מהפך דרמטי בשוק הרכב הישראלי, כאשר לראשונה עלו כאן לכביש יותר מכוניות המיוצרות בסין, מאשר מכל מדינה אחרת בעולם, כך עולה מנתוני מסירות הרכב החדש לינואר 2023 המתפרסמים ע"י איגוד יבואני הרכב.


בחודש החולף עלו לכבישי ישראל כ-7,760 מכוניות המיוצרות בסין, לעומת 691 בלבד בינואר אשתקד. אגב 7 מהן הגיעו לשוק המוניות, למרות שלא נמסרה בחודש החולף אף מכונית מתוצרת LEVC, המוכרת לנו יותר כמונית הלונדונית החדשה. הנתון המרשים הזה אינו כלל בחודש החולף מסירות של טסלה מודל 3 (המגיעה אלינו גם מסין), משום שהמשלוח הבא שלה צפוי להגיע לארץ רק בחודש מרץ, ועליו יהיו עוד כמה אלפי מכוניות שהוזמנו מאז הפחחת המחירים החדשה בחודש החולף.

את המקום השני תופסת דרום קוריאה עם 7,483 מכוניות, ירידה חדה מינואר אשתקד בו נמסרו 10,779 מכוניות. המכוניות היפניות התחזקו ותפסו את המקום השלישי עם 7,258 מסירות, בעיקר הודות לזינוק החד במכירות מאזדה. במקום הרביעי נמצאת טורקיה המייצרת עבור מגוון יצרני רכב קוריאניים, יפניים ואירופאים, משם הגיעו אלינו בינואר 4,714 מכוניות, עליה חדה לעומת 2,876 מכוניות אשתקד. את החמישיה הפותחת סוגרת תאילנד עם זינוק חד ו-3,805 מכוניות.

ומהיכן יובאו הכי מעט מכוניות? במקום האחרון קנדה עם 12 מסירות, ומעליה הולנד ודרום אפריקה עם 14 מכוניות כל אחת.

לינק אנד קו 01

כיום משווקים בישראל כבר חמישה מותגי פרימיום/יוקרה סיניים. בתמונה: לינק אנד קו 01

16 מותגי רכב סיניים נמכרים כיום בישראל

נכון להיום משווקים בישראל כ-16 מותגי רכב מסין ולמעט מותג צ'רי שמייבא דגמי בנזין בלבד, כל השאר מתמקדים במכוניות חשמליות או פלאג-אין הייבריד. BYD מובילה כרגע את המכירות עם 2,999 מסירות בחודש ינואר לבדו, אשר מיקמו אותה במקום החמישי בטבלת המסירות הכוללת. סינית נוספת שהצליחה להיכנס לעשיריה הפותחת היא צ'רי, שמסרה 1,600 מכוניות והתמקמה במקום השמיני. לצידן מסרו בחודש החולף MG כ-1,281 מכוניות וג'ילי כ-1,200 מכוניות ומכאן נפתח פער ענק עד למותג סרס שמסר 174 מכוניות והקדים במעט את סקייוול שמסרה 151 מכוניות.

לאחר פתיחה קשה בשוק הישראלי, מותג ליפמוטור מראה סימני התאוששות עם 95 מסירות בינואר של החשמלית הזולה ביותר בישראל, ולברי היבואן ברשותו עוד יותר מ-100 הזמנות פתוחות. מהצד השני מותגי היוקרה הסיניים ממשיכים לחדור באיטיות לשוק, אך נדמה שגם שם זה נתון זמני. בינואר העלתה לכביש פולסטאר 41 מכוניות והקדימה את הונגצ'י עם 38 מסירות, WEY עם 26 מסירות, לינק אנד קו עם 9 מסירות ראשונות ו- Voyah עם 6 מסירות ראשונות.

ליפמוטור T03

ליפמוטור T03 – החשמלית הזולה בישראל עם 95 מסירות בינואר.

בדרך ל-20 מותגי רכב סיניים

בשבוע הקרוב צפויה גם כלמוביל להצטרף לחגיגת המותגים הסינים ולהשיק כאן את אורה (Ora), עם משפחתית האצ'בק בעיצוב מרהיב בסגנון רטרו עם תג מחיר התחלתי מוערך שיחל סביב ה-140,000 שקל. הצפי הוא שבחודשים הקרובים יושקו כאן לפחות עוד 3 מותגים סיניים נוספים.

עוד מחדשות רכב