פותחה ע"י סטודנטים: סקודה סלביה ספיידר

סקודה חושפת את הסלביה ספיידר, גרסת הגג הפתוח של הסקאלה המשפחתית, שפותחה ע"י סטודנטים הלומדים בבית הספר המקצועי של סקודה, לכבוד יום השנה ה-125 של החברה. חבל רק שאין לה כוונות להגיע לייצור.

ששי כהן 21 ביול, 2020
סקודה סלביה ספיידר

סקודה חשפה אמש את הסלביה ספיידר קונספט (Slavia Concept), גרסת הספיידר הפתוחה של המשפחתית הקומפקטית סקודה סקאלה, אך בשונה מדגמים הרגילים שמפותחים ע"י סקודה, הדגם הזה פותח ע"י סטודנטים הלומדים בבית הספר המקצועי של סקודה, המתנסים בפיתוח מכוניות בעזרתן של מומחי סקודה בכל מחלקות פיתוח הרכב. במקרה הזה, מדובר במכונית הקונספט השביעית שפותחה ע"י סטודנטים מאז 2014.


הסלביה ספיידר שפותחה כאמור על בסיס הסקאלה הקומפקטית, משלבת לדברי הסטודנטים את העבר וההווה, כאשר עיצוב המכונית משלב בין הקווים המודרניים של הסקאלה, לבין המכוניות הראשונות של עולם הרכב, שהיו רובן ללא גג. בסקודה משבחים את יכולות תלמידי בית הספר המקצועי שלהם שמציגים יכולות מרשימות בפיתוח דגמים חדשים, שנעזרים כמובן במומחי היצרן במחלקות העיצוב, הייצור והפיתוח הטכני.

סקודה סלביה ספיידר

לדברי אלואה קאואר, ראש האקדמיה החדש בסקודה שנכנס לתפקידו רק לפני 5 חודשים: "מכונית הסטודנטים היא פרויקט הדגל השנתי של בית הספר המקצוע שלנו. זו השנה השביעית ברציפות בה הסטודנטים מדגימים את הסטנדרט הגבוה של ההכשרה הביתית שלנו, על ידי תכנון ובניית מכונית חד פעמית מרשימה, אנו מאפשרים להם לעצב את מכונית החלומות שלהם ולעבוד עם אנשי מקצוע מהמחלקות השונות שלנו. כתוצאה מכך, הכשרתם כבר מכינה אותם לתהליכים שיהפכו לחלק מחייהם בעבודה בהמשך, כשהם בוגרי בית הספר המקצועי שלנו ויוצאים לקריירה בחברה שלנו. "

סקודה סלביה ספיידר

בפרויקט החדש בו השתתפו כ- 31 סטודנטים (ביניהם 5 נשים), נבחר השם "סלביה" לציון יום השנה ה-125 לסקודה, עם מחווה לאופניים הראשונים שפיתחה סקודה אשר זכו לאותו שם. עיקר עבודתם היה בעיצוב גרסת הגג הפתוח הספורטיבית בעלת הקווים המפוסלים, שדרוג תא הנוסעים למראה ספורטיבי מוחצן יותר והפכיתו למרכב 2 מושבים בלבד, וחיזוק המרכב הנדרש מרכבי קבריולט. שאר המכלולים, מנוע טורבו 1.5 ליטר 150 כ"ס, גיר אוטומטי DSG עם 7 הילוכים ויתר המכלולים הטכניים, נלקחו מגרסת הייצור של הסקאלה.

את ההשראה לעיצוב המכונית שאבו החניכים ממכונית הקונספט סקודה 1100 OHC משנת 1957, מכונית מירוץ דו מושבית פתוחה, שעוצבה על ידי סקודה לשימוש במפגשי סיבולת. עם מרכב נמוך ואווירודינמי מאוד העשוי מפלסטיק מחוזק בסיבי זכוכית ומשקל של 550 קילוגרם בלבד, הגיע הסקודה 1100 OHC למהירות מירבית של 190 עד 200 קמ"ש, וזאת עם מנוע 1.1 ליטר 4 צילינדרים שהפיק 92 כ"ס בלבד. 




עוד מחדשות רכב