פיאט 500E חשמלית תושק בארץ בחודש הבא

הדור השלישי של פיאט 500 יושק בקרוב בישראל בגרסה חשמלית המציעה טווח נסיעה של 320 ק"מ, ביצועים חמים ביחס למה שהורגלתם, שפע של טכנולוגיה ולראשונה גם חבילת בטיחות מקורית.

ששי כהן 11 במאי, 2021
פיאט 500E חשמלית

קצת יותר משנה לאחר שהוצג בעולם פיאט 500E, הדור החדש של ה-500 שישווק רק בגרסה חשמלית, עתידה סמלת היבואנית להשיק בארץ כבר בחודש הבא את ה-500 החדשה שתהיה גם המכונית החשמלית הראשונה של פיאט בישראל. לצידו של הדגם החדש, ימשיכו להיות משווקים גם דגמי ה-500 בנזין מהדור הנוכחי, שחגג לאחרונה 2.5 מיליון עותקים בעולם מאז החל השיווק שלו לפני כ-14 שנה.

ה-500 החשמלית פותחה על שלדה חדשה של היצרן המיועדת לדגמים חשמליים, ומציעה פרשנות חדשה לעיצוב המקורי והמוצלח של הדגם, כאשר התוצאה לא פחות מיפהפייה. מעבר לכך, מדובר במכונית שצמחה משמעותית במידות, ועדיין נותרה קטנה וקלה לנהיגה, עם תוספת של 6 ס"מ לאורך ולרוחב ו-2 ס"מ בגובה, האמורים להציע תא נוסעים מרווח משמעותית מהדור היוצא.

פיאט 500E חשמלית

גם בתוך תא הנוסעים מציע הדגם החדש שדרוג של ממש, עם מראה יוקרתי יותר, קפיצת מדרגה באיכות החומרים וההרכבה ומראה מאוד מפתה, יחד עם אבזור משודרג שכולל לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע "צף" בגודל "10.25, תאורת LED היקפית, חישוקי גלגלים קלים "16, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד, לרבות אפליקצייה יעודית לרכב בה תוכלו לבדוק את נתוני הסוללה, לפתוח ולנעול את הרכב, להפעיל מזגן מראש עוד לפני הכניסה לרכב, להזין את יעד הנסיעה שלכם במערכת הניווט ועוד. לראשונה תוצע ה-500 עם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת, עם שלל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק ויכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2.

פיאט 500 החדשה

ה-500 החשמלית משווקת בעולם עם מספר מנועים וסוללות לבחירה, כאשר סביר להניח שהגרסה שתגיע לארץ בשלב הראשון מצוידת במנוע חשמלי המפיק 117 כ"ס ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, מהירות מרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש וטווח נסיעה מרשים של 320 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP, הודות לציודה של המכונית בסוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה מהמקובל של 42kWh. זמן הטעינה של הסוללה מעמדת טעינה ביתית אורך 6 שעות, כאשר שימוש בעמדת טעינה DC מהירה מאפשר טעינת 80% מהסוללה ב-35 דקות בלבד, או לממהרים במיוחד, ניתן לטעון טווח של 50 ק"מ ב-5 דקות בלבד! מעבר לכך, הרכב מצויד בבורר תכניות נהיגה, הכולל אפשרות לנהיגה חסכונית במיוחד בחשמל, ספורטיבית ( 3.1 שניות ל-50 קמ"ש) או רגילה. האחריות לסוללה של הרכב עומדת על כ-8 שנים.

מחיר ומפרט מקומי של פיאט 500E החשמלית יפורסמו עם השקתו הרשמית של הרכב בארץ ומעניין יהיה לראות את תמחור המכונית בארץ, שכן הדגם הגיע לאחרונה במסגרת היבוא המקביל ומוצע ברמת גימור גבוהה במחיר של 130,000 שקל.