הפעם עם מרכב של ג'יפון: פיאט 600 חוזרת לחיים בדור חדש

פיאט 600 חוזרת לחיים בדור חדש הכולל מרכב של קרוסאובר משפחתי ואופנתי, עם הנעה חשמלית וטווח שינוע סביב ה-400 ק"מ. במידה ותוצע במחיר אטרקטיבי, עשויה המכונית להוות מנוע צמיחה מרכזי לפיאט בשנים הקרובות.

ששי כהן 13 ביונ, 2023
פיאט 600 החדשה 2024

שבוע בלבד לאחר שהחזירה לחיים פיאט את דגם הטופולינו בדור חדש, עם מכונית מיקרו עירונית חשמלית המהווה אחות חורגת לסיטרואן אמי ואופל רוקס אי, ממשיכה פיאט בהחזרת דגמים פופולרים שלה מהעבר, כאשר לאחר שלל טיזרים ושמועות חשפה החברה דור חדש של פיאט 600, הנשען על השם הוותיק של מכונית המיני ששווקה בשנים 1955-1970.


גם במקרה של ה-600 החדשה לא מדובר בדגם חדש לחלוטין מפיתוח עצמאי של פיאט, אלא בגרסת פיאט לג'יפ אוונג'ר המיוצר תחת אותו בעל הבית – קבוצת סטלנטיס. עבור פיאט, מדובר במחליפה רשמית לפיאט 500X וגם בחשמלית השניה של היצרן (אם לרגע לא מחשיבים את הטופולינו החדשה), והדגם פותח על פלטפורמת ה- e-CMP2 של סטלנטיס המשרת גם את פיג'ו 2008, מה שאומר שיש להם כאן מתחרה בסגמנט ה-B-SUV של הג'יפונים הקומפקטיים.

לצד מרכב של קרוסאובר אופנתי הנדרש כיום להצלחה בשוק המשפחתיות, מציעה המכונית עיצוב עגלגל ונאה המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של פיאט עם דמיון ניכר ל-500 הקטנה. באופן שונה מהרגיל אגב, בחרה פיאט לא לצאת עדיין עם הודעה רשמית לעיתונות, אלא שחררה סרטון קצרצר ליוטיוב, בו מבקש היצרן "שנפתח דלתות", את הדלתות של הבית, הדלתות של הלב שלנו ונזכור שלמרות שאנחנו שונים ומגיעים מדתות ותרבויות שונות, כולנו אחים בסופו של דבר שרוצים לחיות בשלום ובאהבה.

פרטים טכניים על הרכב דווקא אין עדיין, אך ניתן להתרשם מהעיצוב החיצוני שלו ומתא הנוסעים אשר נראה כגרסה מוגדלת של ה-500 הקטנה, ומתאפיין בלוח שעונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה מרכזי, פסנתר מתגים לתפעול מהיר של מערכות הרכב החשובות וכמובן עיצוב וסטייל איטלקי.

אם נסתמך על האחיות החורגות במשפחה, אז ניתן להניח שהדגם יצויד ביחידת הכח החשמלית העדכנית של הקבוצה, הכוללת מנוע המפיק 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש המספקת טווח נסיעה סביב ה-400 ק"מ ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בסביבות ה-9 שניות.

סביר להניח שה-600 החדשה תיוצר גם היא במפעל סטלנטיס בפולין לצידו של ג'יפ אוונג'ר החדש.

 

עוד מחדשות רכב