פיג'ו 2008 החדשה 2020 נחשפת בפרטים ראשונים

פיג'ו חושפת פרטים ראשונים על ה-2008 החדשה, שמציגה עיצוב מודרני משמעותית, טכנולוגיה עשירה וגם גרסה 100% חשמלית שתצטרף להיצע. מתי בארץ?

ששי כהן 19 ביונ, 2019
פיג'ו 2008 החדשה 2020

6 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של פיג'ו 2008, הקרוסאובר העירוני הקומפקטי המבוסס על פיג'ו 208, חושפת היום פיג'ו את הדור החדש של הדגם, המבוסס גם הוא על הפלטפורמה של ה-208 החדשה, עם עיצוב מודרני ומפתה יותר, מנועי בנזין ודיזל ולראשונה גם גרסה חשמלית שמצטרפת להיצע.


הדור השני של ה-2008 פותח גם הוא על שלדת ה-CMP החדשה של היצרן, ובדומה ל-208 החדשה זוכה גם הוא לאופציה חשמלית מלאה. לצד עיצוב חדש שמיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן אותה ראינו גם ב-508 וב-208 החדשות, ומציע אגב התקדמות ענקית מול עיצובו השגרתי משהו של הדור הנוכחי, מציג הדגם החדש מידות גדולות משמעותית מהדור הנוכחי, עם 4.3 מטר באורך (14.1+ ס"מ), 1.77 מטר רוחב (3.1+ ס"מ), 1.55 מטר גובה (0.6- ס"מ) ובסיס גלגלים של 265 ס"מ (11.3+ ס"מ), המבטיחים תא נוסעים מרווח משמעותית מהדור היוצא, יחד עם תא מטען נדיב בנפח 405 ליטרים.

פיג'ו 2008 החדשה 2020

בתוך תא הנוסעים מציעה ה-2008 החדשה את עיצוב ה- i-Cockpit® 3D המוכר של היצרן, אך בגרסתו החדשה, הכולל לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה בגדלים של "5-"10, מתגי תפעול מעוצבים והגה ספורטיבי למראה. בדרך, איכות החומרים וההרכבה קופצים מדרגה עם תחושת פרימיום בתא הנוסעים. מפרט הבטיחות משתדרג משמעותית עם בלימה אוטונומית במהירויות עד 140 קמ"ש וזיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, התרעת שטח מת במראות, זיהוי תמרורים, החלפת אורות אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית נהיגה בפקקי תנועה ועוד.

פיג'ו 2008 החדשה 2020

הדגם ישווק בשלל דגמי בנזין ודיזל, כאשר הגרסה הרלוונטית והחשובה לישראל צפויה להיות גרסת ה-1.2 ליטר בנזין 130 כ"ס, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ומבטיחה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות וצריכת דלק של 16.7 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מנוע נוסף שעשוי להיות רלוונטי לארץ הוא מנוע הטורבו-דיזל 1.5 ליטר, המפיק 100 כ"ס ו- 25.5 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית, המבטיחים 10.1 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 21.1 ק"מ לליטר בממוצע. סמוך להגעת הדגמים לארץ, צפויה להגיע לכאן גם ה-2008 החשמלית המפיקה 136 כ"ס, מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 50kWh ומבטיחה טווח נהיגה של 310 ק"מ בין טעינות, לפי תקן ה-WLTP החדש.

פיג'ו 2008 החדשה צפויה להגיע לארץ במהלך 2020, הן בגרסאות הבנזין והן בגרסה החשמלית.


עוד מחדשות רכב