פיג'ו 3008 פלאג-אין הייבריד בישראל: החל מ-217,990 שקל

יבואנית פיג'ו מתחילה במכירה מוקדמת של גרסת ה-PHEV של ה-3008, אשר תשווק בגרסאות המפיקות 225 ו-300 כ"ס המאפשרות טווח חשמלי עד 61 ק"מ וצריכת דלק ממוצעת עד 71 ק"מ לליטר בממוצע. יחד עם זאת, המחירים של הדגם חודרים לגזרת הפרימיום.

ששי כהן 13 באוג, 2020
פיג'ו 3008 פלאג-אין

רכב פלאג-אין הייבריד ראשון לפיג'ו בישראל: חברת לובינסקי מודיעה על התחלת מכירה מוקדמת של פיג'ו 3008 בישראל עם מערכת הנעה היברידית נטענת PHEV מתקדמת, ו-2 גרסאות בעלות הספק שונה, רמת אבזור גבוהה ולראשונה גם עם אופציה להנעה 4X4.


הגרסה הראשונה, פיג'ו 3008 PHEV 225, משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק הספק של 180 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ למנוע חשמלי המותקן בחזית ומפיק 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ אשר מקבל את האנרגיה מסוללה בקיבולת של 13.2 קוט"ש. ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס והמומנט המשולב על 36.7 קג"מ. יחד עם תיבת שמונת ההילוכים החדשה מבית AISIN מפיקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש. גרסה זו מאפשרת נסיעה על טהרת החשמל לטווח של 61 ק"מ (WLTP) ונסיעה עד מהירות של 135 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 71.4 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP והפליטה על 32 גרם CO2 לק"מ – קבוצת זיהום 2.

הגרסה השניה והחזקה יותר,  פיג'ו 3008 PHEV4, משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק הספק של 200 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ המחובר רק אל הגלגלים הקדמיים, אל שני מנועים חשמליים, האחד מלפנים והשני בציר האחורי. אלה מייצרים לראשונה, הנעה כפולה 4X4 חשמלית בפיג'ו 3008, בהתניה של מצב הסוללה ודרישת המומנט מצד הנהג. הנעת ה-4X4 מאפשרת לנהג ב-3008 חווית נהיגת פנאי חווייתית בשטח לא סלול עם מרווח גחון של 21.9 ס"מ. המנוע החשמלי בציר הקדמי של ה-3008 PHEV4 מפיק גם בגרסה זו 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ, וזאת במקביל למנוע נוסף בציר האחורי המפיק 113 כ"ס ו-16.9 קג"מ. אלה מקבלים את כוחם מסוללה בקיבולת של 13.2 קוט"ש. התוצאה היא הספק משולב של 300 כ"ס ולא פחות מ-53 קג"מ, כך שהביצועים מציעים רף חדש לגמרי בקבוצה – ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות בלבד והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש. הסוללה שמותקנת ברצפת הרכב, מאפשרת נסיעה על טהרת החשמל לטווח של 63 ק"מ (WLTP) ועד מהירות של 135 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 76.9 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP ופליטת המזהמים על 31 גרם CO2 בלבד לקיפיג'ו 3008 פלאג-איןלומטר – קבוצת זיהום 2.

 

זמן הטעינה של צמד הדגמים דרך עמדה בהספק של 7.4 קילוואט אורך כשעתיים, כאשר טעינה דרך שקע חשמל ביתי (MODE 2) אורכת כ-6 שעות.

שתי רמות גימור לבחירה

פיג'ו 3008 PHEV יימכר בישראל בשתי רמות האבזור הבכירות – Premium לגרסת ה- PHEV 225 כ"ס ו-GT לגרסת ה- PHEV4300 כ"ס. רמת האבזור Premium מציעה רשימת אבזור בטיחותי ומערכות עזר לנהיגה ארוכה במיוחד שכוללת מערכות אקטיביות רבות למניעת תאונה:

  • מערכת התרעה לערנות נהג
  • מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים
  • מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה
  • מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי
  • מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת כולל תיקוני היגוי
  • בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה
  • בלימה אקטיבית בטווח מהירויות מורחב (עד 140 קמ"ש)
  • זיהוי תמרורי מהירות והתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט

בנוסף, מציעה גם אבזור מפנק עשיר במיוחד שעיקריה בקרת אקלים מפוצלת, ממשק Apple Car Play, מראות צד מתקפלות חשמלית (ימנית מתכווננת מטה בנסיעה לאחור), טעינה אלחוטית לנייד (במכשירים תומכים), שילוב בד ועור מלאכותי במושבים בדלתות ובמשענות היד, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית (עם תנועת הרגל), תאורת 'לד' בתא הנוסעים, חלונות אחוריים כהים, גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, חישוקי 19 אינץ' ועוד.

רמת האבזור GT אשר תגיע בגרסת ה-PHEV4 300 כ"ס תוסיף על גרסת ה-Premium גם גג בצבע שחור, מושבים ודיפון דלתות בריפוד עור מלאכותי משולב אלקנטרה, מערכת עיסוי במושבים הקדמיים, ספי אגזוז בגימור כרום, מראות חיצוניות בגימור שחור, פנסים קדמיים FULL LED ופנסי ערפל עם פונקציית עקיבת פניה ועוד.

לדברי דני שביט, מנכ"ל לובינסקי: "דגמי 3008 PHEV מציינים את תחילת עידן החשמל בדגמי קונצרן PSA, המהפכה החשמלית תכלול כ-10 דגמים חשמליים BEV ו-PHEV בשנה הקרובה ותגדיר את קבוצת PSA כקונצרן מוביל בתחום המהפכה החשמלית בעולם הרכב. פיג'ו הגדירה לעצמה לאפשר אלטרנטיבה חשמלית לכל דגמיה עד שנת 2023". 

פיג'ו 3008 PHEV תגיע רשמית לארץ באמצע חודש ספטמבר ומחירי הדגמים נקבעו על  217,990 שקל לגרסת ה-225 כ"ס ו-254,990 שקל לגרסת ה-300 כ"ס 4X4.