פיקוח במחירי ביטוח החובה לרכב- מה זה אומר עלינו?

לאחרונה התבשרנו כי ממשלת ישראל החליטה להוזיל את תעריף ביטוחי החובה במהלך שלוש השנים הקרובות. כמה הנחה נקבל ומתי זה יקרה, בכתבה הבאה ( מדור שיווקי ).

ששי כהן 31 בדצמ, 2015
תאונות דרכים

ביטוחי החובה במדינת ישראל הן פוליסות ביטוח המיועדות לפיצוי או שיפוי בגין נזקי גוף העלולים להיגרם לנוסעי הרכב, למשתמשי הדרך או לנהג הרכב במהלך התרחשותה של תאונת דרכים. ביטוח זה נועד בין היתר לצרכי כיסוי בכל אחד מהתחומים הבאים: כיסוי בגין עלויות עבור הוצאות רפואיות הנובעות מהתאונה, פיצוי כספי בגין אובדן כושר העבודה וההשתכרות, פיצוי כספי בגין נזקי גוף עד לגובה של 150,000 ₪ אשר נגרמו כתוצאה ישירה מהמעורבות בתאונה.




תעריפי ביטוח החובה בישראל נקבעים אומנם על ידי חברות הביטוח, אך הן מחויבות לעמוד בתעריף המרבי אותו קובע המקפח על הביטוח במשרד האוצר. בין יתר הפרמטרים הנלווים לקביעת פרמיית ביטוחי החברה אותם תדרשו לשלם נכללים משתנים כגון: נפח המונע של כלי הרכב, גיל הנהג הצעיר ביותר האמור לעשות שימוש בכלי הרכב, כמות כריות האוויר המותקנות ברכב, וותק הנהג כמחזיק ברישיון נהיגה, כמות הפסילות אותן צברו כלל משתמשי הרכב במהלך שלוש השנים האחרונות, מספר התביעות הביטוחיות בהן היו מעורבים כלל משתמשי הרכב במהלך שלוש השנים האחרונות. תעריפי הביטוח הנקבעים על ידי חברות הביטוח חייבים לקבל את אישורו של המפקח על הביטוח במשרד האוצר, וזאת לאחר שהוא בחן ובדק את תעריפי הביטוח השונים אשר נקבעו לכלי הרכב השונים.
פיקוח על מחיר ביטוחי החובה לרכב- למה זה טוב לנו?
הפיקוח על מחירי ביטוח חובה לרכב על ידי רשויות המדינה, מאפשר לנו כצרכנים ליהנות ממגוון רחב של יתרונות שהבולט שבהן הוא הותרת תעריפי ביטוח החובה נמוכים (באופן יחסי). בנוסף, פעולת הפיקוח תורמת למניעת יצירת מונופול בתחום ביטוחי הרכב על ידי חברות הביטוח העלולות להתאגד וליצור מחיר אחיד משלהן לנושא ביטוחי החובה (מחיר אחיד שככל הנראה היה עולה לנו ביוקר מדי שנה.
לאחרונה התבשרנו כי ממשלת ישראל החליטה להוזיל את תעריף ביטוחי החובה במהלך שלוש השנים הקרובות (2016/17/18), וזאת לאחר שהתגלו רזרבות כספיות בקופת קרנית- הקרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים. במסגרת ההוזלה, תינתן הנחה של 18% ממחיר ביטוחי החובה הנוכחיים לכלל הרכבים במהלך השנה הקרובה (2016), ובמהלך השנים 2017-2018, תעריפי ביטוח החובה יוזלו בשיעורים של 13 ו-5 אחוז בהתאמה.
מצד שני, חברות הביטוח עושות שימוש בביטוחי החובה כמנוף לשיווק פוליסות הביטוח הנוספות אותן הן מעמידות לרשות בעלי הרכבים בישראל (ביטוח צד ג' וביטוח מקיף). התחרות ההולכת וגוברת בין חברות הביטוח השונות, וקביעת תעריפי הביטוח המקסימאליים על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר, מאפשרים לנו ליהנות מהוזלה כזו או אחרת בעת רכישת פוליסות ביטוח חובה במקביל לרכישת פוליסות ביטוח מקיף ופוליסת ביטוח מד ג' מאותה חברת ביטוח. בשורה התחתונה, הפיקוח על מחירי ביטוחי החובה לרכבים, פועל למען כולנו.

  • הכתבה הינה תוכן שיווקי ממומן