צרכנות: כך תוזילו את עלות טעינת הרכב החשמלי שלכם עד 10%

נלחמים ביוקר המחיה: הרפורמה החדשה בשוק החשמל הביתי וכניסתם של ספקי חשמל חדשים, מאפשרת לכם בתמורה להשקעה חד פעמית של 260 שקלים לחסוך עד 10% בעלות החשמל הביתית ועל הדרך להטעין את המכונית החשמלית עוד יותר בזול.

ששי כהן 15 במאי, 2023
אאודי Q4 e-tron

טעינת רכב חשמלי נחשבת לזולה למדי ועלותה נאמדת בכמה עשרות שקלים בודדים (בהתאם לגודל הסוללה של הרכב), המאפשרת לרוב נסיעה בעלות של 10-15 אגורות בלבד לק"מ. יחד עם זאת ולמרות שלא מדובר בהוצאה גדולה, ובוודאי ביחס לעלות תדלוק רכב רגיל המונע בדלק, כיום ניתן לחסוך עד 10% בהוצאות החשמל בפעולה פשוטה שאינה דורשת מכם כמעט השקעה ועל הדרך כוללת הוזלה כוללת של חשבון החשמל הביתי, המתורגמת במקרה הזה לחיסכון המשמעותי האמיתי. כל שעליכם לעשות, הוא לנייד את חשבון החשמל שלכם לאחד מספקי החשמל הביתיים החדשים.


מה זה אומר?

במסגרת הרפורמה החדשה יחסית בשוק החשמל, ניתן כעת להתנתק מחברת החשמל ולעבור לאחד מספקי החשמל החדשים המהווים בפועל סוג של ספקי חשמל וירטואליים. את החשמל לבית שלכם תמשיך להוליך חברת החשמל גם לאחר ההתנתקות, וכנ"ל גם את השירות במקרה שתהיה תקלה באספקת החשמל, מה שאמור להסיר מליבכם חששות על יציבות החשמל ואספקתו לבית דרך הספק החדש. (במקרה של תקלה, עדיין תמשיכו לחייג למוקד 103).

המעבר לאחד מספקי החשמל החדשים הינו וירטואלי לחלוטין ואינו משפיע על הלקוח, למעט החלפת המונה המסורתי למונה חכם ודיגיטלי בעלות חד פעמית של 260 שקלים כולל מע"מ, המשולם ישירות לחברת החשמל וכולל את עלות הגעת חשמלאי מטעם חברת החשמל לבית והתקנת המונה. במידה והבית שלכם נבנה לאחר ינואר 2022, סביר להניח שכבר מותקן בלוח החשמל שלכם מונה דיגיטלי חכם. המונה החדש אגב משדר את צריכת החשמל שלכם אוטומטית (בעזרת סים סלולרי) ובכך מונע גם ביקורים או טלפונים מיותרים לבדיקת צריכת החשמל, וחשבון החשמל שלכם הופך למדויק יותר ולא נקבע על-פי הערכה כפי שנעשה בחלק מהמקרים.

נקודת התורפה העיקרית בניוד חשבון החשמל לספק החדש הינה זמן ההמתנה הממושך שלרוב נע סביב הארבעה חודשים, אך חשוב להבין שלמעט תיאום פעם אחת של הגעת הטכנאי להחלפת המונה לחכם, לא נדרש מכם לעשות כלום חוץ מלהמתין בסבלנות. בסה"כ מדובר ב-3 שלבים בתהליך המעבר: יצירת קשר עם ספק החשמל החדש ורישום כלקוח שלו, יצירת קשר עם חברת החשמל ותיאום חשמלאי שיחליף את המונה לדיגיטלי חכם, ובסופו של התהליך ניוד באמצעות שיחת טלפון שתקבלו מספק החשמל החדש.

אז כמה תחסכו בחשבון החשמל החדש?

כך למשל בחברת אלקטרה פאואר (לשעבר סופרגז) תוכלו לבחור בין שני מסלולים לבחירה: הראשון כולל הנחה קבועה לכל שעות היום בשיעור של 5% בשנה הראשונה, כ-6% בשנה השניה ו-7% בשנה השלישית. (ההנחות הינן מהתעריף הרשמי של חברת החשמל). המסלול השני כולל אפשרות להנחות גבוהות יותר, אך מתאים בעיקר לאלו שמוכנים לתכנן שימוש חכם ויעיל במוצרי החשמל, וכולל תעריף רגיל בשעות 17:00-23:00 וביתר השעות הנחה של 8% בשנה הראשונה, 9% בשנה השניה ו-10% בשנה השלישית. במקרה כזה למשל, אם אנחנו עוסקים כאן באתר בתחום הרכב, כדאי יהיה לכם למשל להטעין את הרכב שלכם החל מ-23:00 בלילה ועד השעה 17:00 למחרת. בחלק גדול מהרכבים ניתן פשוט לחבר את שקע הטעינה לרכב כבר בערב למשל ולהגדיר באפליקציית הרכב שהטעינה תחל לפעול רק מהשעה 23:00. בחירה בתכנית זו מתאימה גם לכל מי שעובד מהבית ונמצא בו ברוב שעות היום, או לפנסיונרים ועוד.

דבר אחרון שחשוב להדגיש: נכון שמדובר בחיסכון כולל שלרוב נע סביב הכמה מאות שקלים בשנה (לצרכן חשמל ממוצע), שאולי יגרום לכם להרהר אם כדאי בכלל להתעסק עם זה או לא, אבל האם הייתם יושבים בשקט אם תעריף החשמל היה קופץ לכם פתאום ב-8-10%?

האפשרות לניוד לספק חשמל חדש מיועדת לכל משקי הבית בישראל אשר מותקן בהם מונה חשמל ובכל שלב ניתן לבקש ולחזור להיות לקוח של חברת חשמל באמצעות פניה ישירה לשירות הלקוחות של ספק החשמל. 

עוד מחדשות רכב