קוטלת הסיניות? יונדאי קונה EV החשמלית במבחן

יונדאי קונה EV מצטרפת לשוק הג'יפונים החשמליים עם הבטחה לביצועים נאים, טווח נסיעה של 305 ק"מ, אבזור עשיר ותג מחיר אטרקטיבי שעשוי לעשות כאבי ראש ליבואני הג'יפונים הסינים החשמליים. האם מסתתרת כאן אחת העסקאות השוות בשוק החשמליות?

ששי כהן 15 באוג, 2021
יונדאי קונה EV החשמלית

3 וחצי שנים לאחר שנחת כאן יונדאי קונה, רכב הפנאי הקומפקטי המצויד בעיצוב סטייליסטי ומנוע טורבו חזק במיוחד, וקצת יותר משנה לאחר שהתרחבה משפחת ה-Kona בגרסה היברידית חסכונית במיוחד בדלק שהובילה חיש את מכירות הדגם בארץ, ובאותה מהירות גם להפסקת השיווק שלה (עקב מס ירוק מעודכן שפוגע אנושות בחלק מהדגמים ההיברידים והופך אותם ללא רלוונטים בארץ מבחינת המחיר), התרחבה בחודש החולף שוב משפחת הדגם בארץ עם התחלת שיווקה של הקונה EV שמצטרפת באיחור ניכר מהצפוי לשוק הג'יפונים ה-100% חשמליים שזוכה לתנופה משמעותית מתחילת השנה, אך עם תג מחיר מקומי מאוד תחרותי.

מבחוץ

מפגש במציאות עם הקונה EV חושף את אותו עיצוב מוכר של הג'יפון הקומפקטי בגרסאות הבנזין שלו, למעט חזית שעוצבה מחדש וכוללת יחידות תאורה בעיצוב מעט שונה, גריל אטום למראה המאפיין דגמים חשמליים הכולל במרכזו גם פתח טעינה חשמלי ופגוש בעיצוב חדש המקנים לרכב בידול מדגמי הבנזין. בצידי הרכב תפגשו חישוקי גלגלים "17 בעיצוב אווירודינמי ובחלקה האחורי נרשמים עדכונים קוסמטים קלים ופגוש בעיצוב חדש. בסה"כ מדובר ברכב חביב למראה ונעים לעין, אם כי חסר קצת את הסטייל שמאפיין את הדגמים הבכירים של הקונה בנזין. בסעיף האבזור החיצוני, תמצאו גם חיישני חניה היקפיים, שמשות אחוריות מושחרות, מסילות גג וקיפול מראות חשמלי, אך חבל שהתאורה החיצונית היא לא מסוג LED (למעט תאורת היום), מה שפוגע מעט בחדשנות הדגם. מעבר לכך, מדובר בג'יפון קומפקטי במידות ויעיל לתנועה מעירונית קלילה עם 4.2 מטר לאורך, 1.8 מטר לרוחב וגובה של 1.57 מטר. נפח תא המטען ממוצע לקטגוריה ועומד עד 332 ליטר.

יונדאי קונה EV החשמלית

מבפנים

בתוך תא הנוסעים תמצאו את אותו עיצוב מוכר של דגמי הבנזין, כאשר השינוי המרכזי מתמקד בקונסולת המכשירים המרכזית שזוכה למשטח גבוה הכולל תפעול הילוכים בכפתורי טאץ' במקום ידית ההילוכים המסורתית, ונגיעות קוסמטיות קלות בחלל הנוסעים. האווירה הכוללת נעימה, אם כי איכות הפלסטיקים פשוטה עם שלל משטחי פלסטיק נוקשה בצבע אפור כהה הגורמים מעט לאווירה קודרת. האבזור לעומת זאת נדיב בהחלט (הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת בלבד) וכולל: לוח שעונים דיגיטלי "10.25 הניתן להתאמה אישית בהתאם לבורר מצבי הנהיגה, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית (אך ללא פתחי מיזוג אחוריים), מצלמת רוורס, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

יונדאי קונה EV החשמלית

בטיחות 

אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל וכלי רכב, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית גם ברוורס, מערכת התרעה על ערנות הנהג, חיווי תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי, 6 כריות אוויר ועוד, רק חבל שבקרת השיוט היא רגילה ולא אדפטיבית.

יונדאי קונה EV החשמלית

חסכונית בחשמל: בנהיגה חסכונית, הטווח שהוצג לנו (316 ק"מ) גבוה מהצהרת היצרן.

חסכונית בחשמל

כיאה למקובל בקרב המכוניות החשמליות, גם כאן איכות הנהיגה היא מעל למשפחתית בנזין או דיזל. הנסיעה שקטה וחלקה להפליא, ועם מומנט עצבני של 40.2 קג"מ שמספק מנוע ה-136 כ"ס החשמלי שלה, מתקבלת מכונית זריזה מאוד לנהיגה, אם כי עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות, היא לא מאצניות הרמזור הבכירות בחבורה, וגם המהירות המרבית שלה הוגבלה ל-155 קמ"ש. הסיבה לכך, היא שביונדאי העדיפו לסרס מעט את נתוני הביצועים, בתמורה להשגת טווח נסיעה גדול יותר שניתן יהיה להפיק מהסוללה הקומפקטית בקיבולת של 39.2 קוט"ש, ובמציאות בהחלט הצלחנו להתקרב לטווח הנסיעה המוצהר של המכונית (305 ק"מ בממוצע) תחת נהיגה במצב ECO ובאופן מחושב, ושסביר להניח שאם כל הנסיעות שלכם מתבצעות בתוך העיר, תוכלו אפילו לצפות לקצת יותר טווח מהנתונים הרשמיים. בסעיף התורפה, הטעינה של הרכב דרך עמדת טעינה ביתית AC מעט איטית (8-10 שעות לטעינה – תלוי בעמדה שלכם), אך הרכב תומך בטעינה ציבורית DC מהירה ומאפשר טעינה של 10-80% סוללה ב-47 דקות. דבר נוסף, בסעיף נוחות הנסיעה, מערכת המתלים מעט קשיחה ובנהיגה מהירה בכביש מהיר שאינו סלול היטב, מתקבלת מכונית מעט קופצנית (אם כי לא משהו חריג).

יונדאי קונה EV החשמלית

שווה את הכסף? 

מחיר יונדאי קונה EV החשמלית עומד על 142,900 שקל, מחיר שללא ספק מאיים על הג'יפונים הסינים החשמליים ששלטו עד כה במכירות בארץ ומחירם בגרסאות האבזור המקבילות ליונדאי דומה למדי. במקרה של ה-KONA, מדובר לדעתנו בדגם המומלץ במשפחת הדגמים בארץ, עבור כל מי שיכול להתקין עמדת טעינה בבית ואינו מבצע ק"מ יומי גבוה במיוחד. כשמוסיפים לחבילה גם אחריות מלאה לרכב ל-5 שנים (7 שנים או 150K ק"מ לסוללה), עמדת טעינה ביתית + התקנה בסיסית שכלולים במחיר, וחבילת טיפולים ל-3 שנים או 45,000 ק"מ שמעניק היבואן לרוכשי הדגם, פלוס המוניטין המוצלח של יונדאי בישראל, מתקבלת כאן אחת מהעסקאות הטובות ביותר שתוכלו לרכוש בשוק הרכבים החשמליים. הבעיה העיקרית שעשויה למנוע מכם לרכוש את הרכב, היא כמות הרכבים שהיבואן יצליח לקבל מהיצרן. אם תצליחו לשים יד על אחת כזאת, עשיתם כנראה עסקה טובה מאוד.

עוד מחדשות רכב