קיה נירו EV החשמלית 2022 נחשפה בשוודיה

קיה נירו החשמלית טרם נחשפה רשמית ע"י היצרן, אך באתר החברה בשוודיה מופיע כבר הדגם החדש שמציע הספק של 218 כ"ס וטווח נסיעה של 463 ק"מ בין טעינות.

ששי כהן 21 בפבר, 2022
קיה נירו חשמלית 2022

שלושה חודשים לאחר שחשפה קיה פרטים ראשונים על הדור השני של הנירו, וחודש לאחר שנחשפה רשמית הגרסה ההיברידית בפרטים ראשונים, היצרן טרם חושף פרטים טכניים אודות גרסאות הפלאג-אין והחשמל החדשות של הנירו, אך באתר החברה בשוודיה התפרסמו נתונים טכניים ראשונים של הגרסה החשמלית המסקרנת, ואף הדגם זמין שם כבר להזמנות, יחד עם שאר דגמי הנירו החדשה. אחת הסיבות האפשריות לחשיפת הדגם עבור השוק השוודי טרם לחשיפתו העולמית, ייתכן ונוגעת לזה שהנירו היוצאת הינה המכונית הנמכרת ביותר בשוודיה עם כמעט 40,000 מכוניות רשומות בשבדיה מאז השקתה בסתיו 2016.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הנירו EV החשמלית צפויה להציע את אותו עיצוב של הדור החדש, למעט עיצוב מעט שונה לחזית הרכב, לחישוקי הגלגלים ולפגוש האחורי. כך גם פתח הטעינה שנמצא בחזית, עבר למרכז במקום בצידו של הפגוש הקדמי כפי שהיה בדור היוצא. הנירו החשמלית תוצע עם מנוע חדש המפיק 218 כ"ס ומומנט מרבי של 25.6 קג"מ, המהווים תוספת של 14 כ"ס מול הדור היוצא, אך מנגד ירידה חדה במומנט (40.3 קג"מ בדגם היוצא). למרות זאת, נתוני התאוצה ממשיכים להרשים עם 7.8 שניות ומהירות מרבית של 167 קמ"ש, ומתאפשרים ככל הנראה הודות למשקל נמוך יותר של הדגם החדש.

בכל הנוגע לסוללה, נראה שקיה תמשיך להשתמש בסוללת הליתיום-יון המוכרת של הדגם, בקיבולת של 64.8 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה של 463 ק"מ בין טעינות (תוספת של 8 ק"מ בלבד) ואפשרות לטעינה מהירה מ-10 ל-80% סוללה תוך 43 דקות בשימוש של מטען DC בהספק של 100 קוט"ש. מעבר לכך, הדגם צפוי להיות מרווח משמעותית ובמיוחד לאלו היושבים בספסל האחורי, הודות לבסיס גלגלים של 272 ס"מ. גם נפח תא המטען צמח בדור החדש ועומד על 475 ליטר+ 20 ליטר נפח בתא המטען הקדמי.

 

עוד מחדשות רכב