קיה סורנטו אורבן 2013 – מבחן דרכים

רכב הפנאי הגדול של קיה זכה למתיחת פנים מקיפה שהפכה אותו ליותר נאה , נח וחסכוני , ובידיים נכונות יכול גם לספק קצת נסיעת שטח מהנה . האם זה מספיק כדי להוביל ? 3 שנים לאחר שהושק בישראל הדור הנוכחי של הסורנטו בישראל , זוכה רכב הפנאי הגדול ( בארץ ) של קיה למתיחת פנים…

ששי כהן 22 בדצמ, 2012
קיה סורנטו אורבן ( wheel )

רכב הפנאי הגדול של קיה זכה למתיחת פנים מקיפה שהפכה אותו ליותר נאה , נח וחסכוני , ובידיים נכונות יכול גם לספק קצת נסיעת שטח מהנה . האם זה מספיק כדי להוביל ?
3 שנים לאחר שהושק בישראל הדור הנוכחי של הסורנטו בישראל , זוכה רכב הפנאי הגדול ( בארץ ) של קיה למתיחת פנים כוללת ,שאמורה לרענן ולחזק את יכולות הרכב עד שיוצג מחליפו בעתיד .  מבחינת עיצוב , עיקר מתיחת הפנים מתרכזת בעידון המראה החיצוני עם חזית מחודשת לרכב הכוללת יחידות תאורה חדשות משובצות פנסי LED כמיטב האופנה , אשר יחד עם גריל ופגוש חדשים , מקנים לרכב הופעה מלוטשת ונאה יותר . בצידי הרכב הוחלפו חישוקי הגלגלים באחרים בעיצוב חדש ובחלקו האחורי של הרכב , נרשם עדכון משמעותי שעיקרו יחידות תאורה רחבות וצרות יותר המשפרות את ההופעה.

קיה סורנטו אורבן ( wheel )

קיה סורנטו אורבן ( wheel )


פנים המכונית עבר שינוי צנוע יותר עם שמירה כוללת על קווי העיצוב המוכרים של סביבת הנהג הכוללת עדכונים קלים לחדי עין בלבד . יחד עם זאת, קשה שלא להתלונן שבמתיחת הפנים דלגו על עדכון חומרי הפנים והדה שבורד שאמנם בנוי היטב , סובל מפלסטיק קשיח שאינו נעים למגע , הפוגע בתחושת האיכות הכוללת . לעומת זאת , השימוש בפלטפורמה חדשה המשרתת גם את הסנטה פה החדשה , סייעה ליצירת רצפה שטוחה יותר בתא הנוסעים , והגדלת המרווח ליושבים במושבים האחוריים בצורה משמעותית , ואף הנהג והנוסע לצידו , נהנים מכניסה נוחה ונמוכה יותר לרכב מבעבר .
קיה סורנטו אורבן ( wheel )

קיה סורנטו אורבן ( wheel )

מידות גדולות …
עם 4.69 מטר באורך , 1.89 מטר ברוחב , 1.75 בגובה ובסיס גלגלים של 270 ס"מ , מציע הסורנטו החדש יחד עם הפלטפורמה החדשה , מרחב פנים נדיב מבעבר עבור 7 הנוסעים . במהלך המבחן הוכיחו צמד המושבים בשורה השלישית שהם מסוגלים אכן להוביל גם 2 מבוגרים בנוחות ולא רק צמד ילדים . הכניסה אמנם לשורה השלישית איננה הכי נוחה עבור מבוגרים , אולם ברגע שהתישבו שם , הם זוכים למספיק מרווח שלא יגרום להם להתלונן , ואפילו נהנים מפתחי מזגן אישיים עם יכולת עצמאית לכוון את עוצמת המיזוג . נפח תא המטען לעומת זאת , סובל בשימוש 7 המושבים מקיבולת של 258 ליטר בלבד המקביל למכונית מיני , אך קיפול צמד המושבים האחוריים לתוך רצפה שטוחה , מגדיל אותו ל- 1,047 ליטר מכובדים ביותר שיספיקו להעמיס בו חצי בית . אם תקפלו גם את המושבים בשורה השניה , תוכלו להעמיס בו את כל הבית .
קיה סורנטו אורבן ( wheel )

קיה סורנטו אורבן ( wheel )

תא מטען ענק בקיפול שורת מושבים שלישית

הסורנטו אורבן מגיע ברמת אבזור אחת הכוללת מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות ל-USB ולנגן חיצוני , מחשב דרך , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים גם ליושבים מאחור , 6 כריות אוויר , חישוקי 17" קלים , הגה וידית הילוכים בציפוי עור , בקרת שיוט , חלונות אחוריים כהים , מראות צד מתקפלות חשמלית ,חיישני אורות ורוורס ועוד . אם חשקה נפשכם בתוספות שונות , תצטרכו לעבור לדגם ה- 4X4המאובזר והיקר יותר , אך בכלל לא בטוח שתצטרכו .
קיה סורנטו אורבן ( wheel )

קיה סורנטו אורבן ( wheel )

בתמונה : עם חשיבה נכונה וללא נסיונות להשוויץ ולהוציא ממנו את מה שהוא לא מיועד , ניתן לבצע טיולי שטח קלילים ואך ליהנות .

מתחת למכסה המנוע , זוכה הסורנטו אורבן למנוע חדש מסדרת ה- GDI החזקה והחסכונית יותר של היצרן בנפח 2.4 ליטר המשודכת לתיבת הילוכים אוט' עם 6 הילוכים . בדגם המחודש צמח ההספק ב- 18 כ"ס ל- 192 , המתקבלים ב-6,300 סל"ד .
 עם 9.2 שניות ל- 100 קמ"ש , הסורנטו אורבן הוא רכב זריז מאוד שאינו מתקשה להניע את 1.72 הטון שלו , לפני נוסעים כמובן . הזינוק מהמקום נעשה בקלילות וללא תחושת כבדות ויכולת העקיפות מרשימה גם היא ביחס למצופה . אם תרצו , ניתן אפילו להגיע שהוא די מהנה בכביש , גם כאשר הוא מתחיל להתעקל . אבל את ההפתעה הנעימה הוא מספק דווקא בשטח . זה קצת מצחיק להגיד את זה עבור רכב שנקרא אורבן ( עירוני ) , ומצויד בהנעה קדמית בלבד וללא יומרות לשטח , אבל עם 18.4 ס"מ מרווח גחון ופגושים המעוטרים בכאילו מגני שטח הוא ממש  קורא לך לרדת מהאספלט . חשוב להדגיש שלא מדובר ברכב המיועד לנסיעות שטח אמיתיות ובדיונה הראשונה או בסלע הראשון הוא יעצר , אבל לנסיעת שבילים מהודקים , ואפילו קצת מאתגרים , הוא יכול לספק שפע של הנאה למשפחה בזמנם החופשי , ומעל לכל , הנסיעה ברוב תנאי הדרך תהיה גם נוחה ושקטה .

הפתעה נוספת , הוא נושא צריכת הדלק . במהלך ימי המבחן , עבר הרכב 10.2 ק"מ לליטר בממוצע , עם חמישה אנשים ברכב , אך נהנה מחיים קלים יחסית עם נסיעות שהתרכזו ברובן בכבישים בין עירוניים . בתוך העיר נעה צריכת הדלק סביב 8.5 ק"מ לליטר , המהווה שיפור ניכר לעומת הדגם היוצא . יחד עם זאת, פליטת המזהמים שלו לא ממש מרשימה עם ציון ירוק בדרגה 13.

קיה סורנטו אורבן ( wheel )

קיה סורנטו אורבן ( wheel )

קיה סורנטו אורבן – סיכום

 בסופו של מבחן , במחיר של 190 אלף ₪ , מציע הסורנטו רכב פנאי גדול ומרווח ל- 7 אנשים , המציע נוחות גבוהה בכביש לצד יכולת לרדת מהאספלט לטיולי שטח קלילים בסופי השבוע . כצפוי משדרוגי אמצע הדרך , נהנה הרכב מצריכת דלק טובה מבעבר וממראה עדכני המשפר את עמדותיו מול המתחרים החדשים , ורק חבל שפנים הרכב לא זכה לקצת יותר עידון . עד השבוע , הוא נהנה גם ממעמד שאפשר לו לשחק בשוק עם מחיר אטרקטיבי כמעט ללא מתחרים , אולם השבוע הגיע לארץ גם מתחרהו החדש מבית מיצובישי שמציע לפחות על הנייר תחרות מעניינת .

עוד ממבחני דרכים