קיה EV9 נבחרה למשפחתית השנה של Top Gear

ספינת הדגל החשמלית החדשה של קיה המצוידת ב-7 מושבים נבחרה ל-"משפחתית השנה" של מגזין הרכב הבריטי הנחשב Top Gear, במסגרת גיליון המוקדש למכוניות הטובות והנחשקות ביותר בעולם. מתי בישראל?

ששי כהן 01 בדצמ, 2023
קיה EV9

9 חודשים לאחר שנחשף לראשונה קיה EV9, ספינת הדגל החשמלית החדשה של היצרן, המציעה SUV חשמלי עם 7 מושבים מרווחים, עושה המכונית את צעדיה הראשונים בעולם ומתחילה לקטוף פרסים בדומה לאחות הקטנה יותר ה-EV6. השבוע נבחרה גם המכונית ל-"משפחתית הטובה ביותר" במסגרת גיליון המוקדש למכוניות הטובות והנחשקות ביותר בעולם, של מגזין ה-Top Gear הבריטי הנחשב. יחד עם זאת, במחיר צפוי בארץ של 400 אלף שקל ומרכב SUV גדול ומפואר, קשה לנו לראות אותה משווקת כרכב משפחתי…


בנימוקי המגזין לבחירה ב-EV9, מציינים הבוחנים את השילוב המוצלח של רכב פנאי גדול ומרווח, המציע טווח נסיעה גדול כסטנדרט (בבריטניה הדגם משווק רק עם סוללת 99.8 קוט"ש) המבטיח טווח נסיעה עד 563 ק"מ לפי תקן ה-WLTP, לצד ידידותיות לסביבה ושימוש נרחב בחומרים ממוחזרים בתא הנוסעים. גם העיצוב המתקדם של הרכב ספג מחמאות רבות ועיצוב תא הנוסעים, קלות התפעול של המכשירים ושלל אמצעי האחסון הפזורים בחלל הרכב.

קיה EV9

ה-EV9 פותחה על פלטפורמת ה-E-GMP המוכרת של היצרן, וכוללת טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד של 800V, המאפשרת לה להיטען בין 10 ל-80 אחוזים תוך 24 דקות בלבד במטענים הציבוריים המהירים ביותר (שעדיין לא זמינים לשימוש בישראל). לצד העיצוב השרירי והייחודי, מדובר ברכב גדול אפילו מהסורנטו, אשר אמור להציע מרווח מכובד ל-7 נוסעים. בתא הנוסעים כולל הרכב את האווירה הטכנולוגית המוכרת מדגמי החשמליות החדשים של היצרן, עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה מרכזי "12.3 המתחברים ליחידה אחת. רמת האבזור צפויה להיות עשירה כבר מגרסת הכניסה.

קיה EV9

ככל הנראה הדגם יוצע רק בגרסאות כפולות הנעה העושות שימוש בצמד מנועים חשמליים עם הספק התחלתי של 325 כ"ס ועד 585 כ"ס לגרסת ה-GT הספורטיבית. בארץ לא יהיו לה הרבה מתחרים בשלב הראשון, והיא בעיקר אמורה להתחרות ב- BYD טאנג הזולה יותר, לצד הונגצ'י ES-9 ומרצדס EQS SUV היקרים יותר.

מחברת טלקאר יבואנית קיה נמסר שה-EV9 צפויה להגיע לארץ ברבעון הראשון של 2024. 

עוד מחדשות רכב