במהלך שנועד להוזיל את עלויות ההובלה הימית שהתייקרו דרמטית בשנתיים האחרונות, וכחלק ממאבק במחסור באוניות גלנוע (המשמשות להובלת כלי רכב), משנה לובינסקי אתכללי המשחק בשרשרת האספקה ובשבוע החולף פרקה לראשונה כ-400 מכוניות מדגמי MG EHS בנמל המפרץ החדש בחיפה, אשר הגיעו לראשונה במכולות מטען ולא באניית גלנוע כמקובל.
מדובר במשלוח ראשון מבין שלושה משלוחים הכוללים כ-1,000 מכוניות מדגם זה (ה-EHS נחשב כיום לרכב הפלאג-אין הנמכר ביותר בארץ עם יותר מ-5,000 מסירות של הדגם מתחילת השנה), ולדברי לובינסקי, שיטת הובלה זו לא רק זמינה יותר, אלא גם הודות לשיטת ההפעלה המודרנית של נמל המפרץ, גם תורמת לפריקה מהירה ושינוע קל. תועלת חשובה נוספת, היא ההגנה הטבעית שמספקת המכולה בהובלת כלי הרכב כנגד גורמים סביבתיים הכרוכים בהשטה בים (לחות, מלח ועוד).
שדרוג זה נוצר הודות לגמישות התפעולית ושיתוף פעולה קריטי בין היצרן, חברת הספנות ונמל היעד ומטרתו לייצר ערך ממשי בהגברת היעילות התפעולית של שרשרת האספקה, לנוכח קשיי תקופת הקורונה והביקוש הגובר מסביב לעולם. כל אלו צפויים להטיב עם לקוחות כלי הרכב החדשים בקיצור זמני ההמתנה וצמצום התייקרויות שמקורן בשרשרת האספקה.
עבור נמל אילת שאיבד את העבודה ל-1,000 מכוניות הנ"ל מדובר כבר בבשורה פחות נעימה, אולם אנו מברכים על התחרות שעשויה בהמשך להוביל להורדת יוקר המחייה בארץ.
לדברי רותם חאיק, סמנכ"ל תפעול לובינסקי: "כולם מדברים על השינויים ששרשראות האספקה עוברות בעולם, והצורך בגמישות, מהירות תגובה ויצירתיות. את כל אלה צריכים בסוף לתרגם למעשים ולביצוע בעזרת שימוש חדש במשאבים קיימים וכאלה שאינם מנוצלים עד כה בשגרה, דוגמת הובלת כלי רכב במכולות ולא באניות ייעודיות. כל המרכיבים בשרשרת חייבים להיות מתואמים כל הזמן משלב הרעיון ועד שלב הביצוע, וכשרשרת, אנחנו נדרשים לאפשר את הגמישות ואת היכולת להגיב מהיר לשינויים.
יואב צוקרמן, סגן נשיא נמל המפרץ: "נמל המפרץ גאה להיות פורץ דרך גם בפרויקט פריקת רכבים ממכולות. החדשנות והיצירתיות של נמל המפרץ, קבוצת לובינסקי וחברות הספנות Cosco ו- Oocl הובילה לביצוע מושלם של הפרויקט וליצור מציאות חדשה בענף הרכב בישראל. שיטת הפריקה החדשה תחסוך זמני המתנה ארוכים ללקוחות, ותקטין עלויות פריקה ואחסון ליבואנים. אין ספק כי התחרות בענף הנמלים נמצאת בשיאה והמרוויחים העיקריים ממנה הם הצרכן והמשק הישראלי".