קיצור זמני האספקה: מאות רכבי MG יובאו לארץ לראשונה במכולות

לובינסקי בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם נמל המפרץ החדש בחיפה, קיבלה לראשונה משלוח של 400 רכבי MG EHS שהגיעו ארוזות דווקא במכולות ולא באוניית גלנוע כמקובל.

ששי כהן 05 בדצמ, 2022
רכבי MG נמל המפרץ

במהלך שנועד להוזיל את עלויות ההובלה הימית שהתייקרו דרמטית בשנתיים האחרונות, וכחלק ממאבק במחסור באוניות גלנוע (המשמשות להובלת כלי רכב), משנה לובינסקי אתכללי המשחק בשרשרת האספקה ובשבוע החולף פרקה לראשונה כ-400 מכוניות מדגמי MG EHS בנמל המפרץ החדש בחיפה, אשר הגיעו לראשונה במכולות מטען ולא באניית גלנוע כמקובל.


מדובר במשלוח ראשון מבין שלושה משלוחים הכוללים כ-1,000 מכוניות מדגם זה (ה-EHS נחשב כיום לרכב הפלאג-אין הנמכר ביותר בארץ עם יותר מ-5,000 מסירות של הדגם מתחילת השנה), ולדברי לובינסקי, שיטת הובלה זו לא רק זמינה יותר, אלא גם הודות לשיטת ההפעלה המודרנית של נמל המפרץ, גם תורמת לפריקה מהירה ושינוע קל. תועלת חשובה נוספת, היא ההגנה הטבעית שמספקת המכולה בהובלת כלי הרכב כנגד גורמים סביבתיים הכרוכים בהשטה בים (לחות, מלח ועוד).

MG EHS נמל המפרץ

400 כלי רכב ראשונים הגיעו במכולות

שדרוג זה נוצר הודות לגמישות התפעולית ושיתוף פעולה קריטי בין היצרן, חברת הספנות ונמל היעד ומטרתו לייצר ערך ממשי בהגברת היעילות התפעולית של שרשרת האספקה, לנוכח קשיי תקופת הקורונה והביקוש הגובר מסביב לעולם. כל אלו צפויים להטיב עם לקוחות כלי הרכב החדשים בקיצור זמני ההמתנה וצמצום התייקרויות שמקורן בשרשרת האספקה.

עבור נמל אילת שאיבד את העבודה ל-1,000 מכוניות הנ"ל מדובר כבר בבשורה פחות נעימה, אולם אנו מברכים על התחרות שעשויה בהמשך להוביל להורדת יוקר המחייה בארץ. 

MG EHS נמל המפרץ

בכירי לובינסקי ונמל המפרץ חונכים את הפריקה הראשונה של כלי הרכב מהמכולות.

לדברי רותם חאיק, סמנכ"ל תפעול לובינסקי: "כולם מדברים על השינויים ששרשראות האספקה עוברות בעולם, והצורך בגמישות, מהירות תגובה ויצירתיות. את כל אלה צריכים בסוף לתרגם למעשים ולביצוע בעזרת שימוש חדש במשאבים קיימים וכאלה שאינם מנוצלים עד כה בשגרה, דוגמת הובלת כלי רכב במכולות ולא באניות ייעודיות. כל המרכיבים בשרשרת חייבים להיות מתואמים כל הזמן משלב הרעיון ועד שלב הביצוע, וכשרשרת, אנחנו נדרשים לאפשר את הגמישות ואת היכולת להגיב מהיר לשינויים.

יואב צוקרמן, סגן נשיא נמל המפרץ: "נמל המפרץ גאה להיות פורץ דרך גם בפרויקט פריקת רכבים ממכולות. החדשנות והיצירתיות של נמל המפרץ, קבוצת לובינסקי וחברות הספנות Cosco ו- Oocl הובילה לביצוע מושלם של הפרויקט וליצור מציאות חדשה בענף הרכב בישראל. שיטת הפריקה החדשה תחסוך זמני המתנה ארוכים ללקוחות, ותקטין עלויות פריקה ואחסון ליבואנים. אין ספק כי התחרות בענף הנמלים נמצאת בשיאה והמרוויחים העיקריים ממנה הם הצרכן והמשק הישראלי".

 

עוד מחדשות רכב