רנו חנכה מוזיאון רכב בישראל

קרסו מוטורס , יבואנית רנו , חנכה הבוקר מוזיאון חדש בו יוצגו דגמי רנו מהעבר לצד אוסף של מאות פריטים מהסטוריית מדינת ישראל. לראשונה בישראל, יבואן רכב פותח מוזיאון רכב . חברת קרסו מוטורס,  יבואנית מכוניות רנו , חנכה הבוקר מוזיאון רכב במרכז הלוגיסטי שלה בפארק ראם הסמוך לצומת גדרה . במוזיאון תוצג ההסטוריה של החברה…

ששי כהן 23 בינו, 2011

קרסו מוטורס , יבואנית רנו , חנכה הבוקר מוזיאון חדש בו יוצגו דגמי רנו מהעבר לצד אוסף של מאות פריטים מהסטוריית מדינת ישראל.

לראשונה בישראל, יבואן רכב פותח מוזיאון רכב . חברת קרסו מוטורס,  יבואנית מכוניות רנו , חנכה הבוקר מוזיאון רכב במרכז הלוגיסטי שלה בפארק ראם הסמוך לצומת גדרה . במוזיאון תוצג ההסטוריה של החברה החל משנת הקמתה ב 1948 יחד עם אוסף של 15 דגמי רנו נוסטלגים ומאות פריטים מהעבר של קבוצת קרסו אשר ליוו את הקמת המדינה.
מנהלת הפרויקט חנה ליברמן  הסבירה כי מטרת המוזיאון הייתה לבנות אכסניה לאוסף פרטי של מכוניות רנו השייך לאחד מבני משפחת קרסו, הפכה במהרה למסע מרתק שחשף רבדים נוספים שיוצגו במוזיאון: מותג, היסטוריה, ציונות, ארכיטקטורה,תרבות, אמנות ואף  גישות עסקיות .
המוזיאון משתרע על שטח של כ- 278 מ"ר ותכנון החלל עוצב בסגנון של רחוב תל אביבי בסגנון שדרות רוטשילד של שנות ה  30 על מראה הבתים, שלטי הפרסום, בתי הקפה ואלמנטים נוספים. לדברי הלה רוס שניהלה את הצד הקריאיטיבי של המוזיאון: עבודת השחזור והתחקירים הייתה נרחבת ומקיפה שכללה פנייה לאספנים פרטיים, ארכיונים, אמנים ועוד אשר חידדו את הקשר בין משפחת קרסו למראה העיר תל-אביב כפי שאנו מכירים אותה היום. לדבריה : " מפגש מרגש במיוחד היה עם הציירת רחל טימור שחשפה בפנינו תמונה מופלאה המשחזרת את קולנוע "אופיר" שאף אותו הקימה משפחת קרסו".
לדברי יואל קרסו יו"ר קבוצת קרסו מוטורוס: "אחת ממטרות המוזיאון היא לנסות ולשקף את ההוויה הישראלית וכיצד המותג רנו השתלב בה.  לא היה טעם להקים מוזיאון נוסף לתולדות רנו כדוגמת  מוזיאונים הקיימים ברחבי העולם. במוזיאון  המבקרים יפגשו עם אנקדוטות הלקוחות מהזיכרון הכול- ישראלי כגון העובדה שרנו 4 הייתה למכונית הצבאית הפופולארית והכינוי שהוצמד לה היה "ידית קרטה" במחווה לצורת העברה ההילוכים ברכב.
המוזיאון יפתח למבקרים בימים:א-ה  בשעות:9:00-17:00 – כניסה חופשית.

רנו חנכה מוזיאון רכב בישראל

רנו חנכה מוזיאון רכב בישראל