קיה פיקנטו עוברת לגיר רובוטי

קיה פיקנטו מצטרפת למכוניות המיני שמצטיידות בגיר רובוטי חד-מצמדי, ובמהלך 2020 תצויד בתיבת ההילוכים החסכונית בדלק וידידותית יותר לסביבה, שבניגוד לאירופה, כאן לא תמיד מתקבלת בברכה.

ששי כהן 25 בדצמ, 2019
קיה פיקנטו 2020

זמן קצר לאחר שהתבשרנו שיונדאי i10 החדשה תצויד בגיר רובוטי חד-מצמדי במקום תיבה אוטומטית פלנטרית, גם קיה פיקנטו נכנעת לדרישות החיסכון בדלק וזיהום האוויר המופחת, ובמחצית השניה של 2020 יחל ייצור הדגם בעולם עם תיבת הילוכים אוטומטית -רובוטית (AMT), מהסוג שמאוד פופולרי באירופה, אבל בארץ סובל מביקוש נמוך במיוחד.




שוק מכוניות המיני בישראל אוחז בנתח שוק של 10% מסך מכירות הרכב החדש (ינואר-ספטמבר 2019), כאשר שלושת הדגמים הנמכרים ביותר בסגמנט המיני מתחילת השנה הם יונדאי i10 שמסרה כ-7,667 עותקים, קיה פיקנטו עם 7,362 מסירות ושברולט ספארק עם 3,026 מסירות. המאפיין המרכזי להצלחתן בארץ הוא מרכב 5 מושבים ושימוש בגיר אוטומטי, פלנטרי במקרה של השתיים הראשונות, ורציף במקרה של הספארק. מסוג תיבות ההילוכים שהישראלים אוהבים המהווים תנאי כמעט הכרחי ברכישת מכוניות מיני בארץ. דגמי מיני אחרים המצוידים בגיר רובוטי חד-מצמדי, מבוקשים באופן דרמטי פחות, וכך עזבו אותנו בשנה האחרונה סוזוקי סלריו, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו ופיג'ו 108, כאשר טויוטה אייגו וסיאט מי נמכרים במספרים נמוכים משמעותית.

מעניין יהיה לראות כיצד ישפיע הגיר הרובוטי על מכירות ה-i10 החדשה שצפויה לנחות כאן השנה, שכן מדובר ברכב שמוביל את מכירות הסגמנט השנה, ובעל מוניטין מצוין בשוק המיני שעשוי להתערער בשל תיבת ההילוכים החדשה. בכלמוביל היבואנית טוענים מצידם שמדובר בגיר אלקטרוני מאוד נעים לשימוש, ולקוחות שינהגו ברכב כמעט ולא ירגישו בהבדל.

בחברת טלקאר יבואנית קיה, מאשרים את הידיעה שהפיקנטו תיוצר החל מהמחצית השניה של 2020 עם התיבה הרובוטית, אולם מוסיפים שהם יצטיידו במלאי מספיק גדול שיאפשר להם למעשה לרוץ עם הדגם האוטומטי המוכר לפחות עד סוף 2020. על הדרך, יהיה להם מן הסתם גם מספיק זמן לנתח את תגובת השוק לחדירת ה-i10 החדשה בעלת הגיר הזהה.

האם בסופו של תהליך מעבר צמד מכוניות המיני הקוריאניות הפופולריות לגיר הרובוטי, נראה את פסגת מכוניות המיני נכבשת ע"י שברולט ספארק ומיצובישי ספייס-סטאר המציעות תיבה אוטומטית רציפה? או שהפיקנטו וה-i10 הם מותגים כ"כ חזקים בשוק המקומי, שיתרונות תיבת ההילוכים החדשה (ביצועים וצריכת דלק טובים יותר), יחד עם מפרט בטיחותי ואבזור נוחות משודרגים יותר שיוצעו בדגמים, יחפו על חסרונות הגיר, ימים יגידו.



עוד מחדשות רכב