שמועות ביפן טוענות לטויוטה C-HR חשמלית שבדרך

חצי שנה לאחר שהציגה טויוטה 16 דגמי קונספט חשמליים המתארים את העידן החשמלי שלה, שלל שמועות באתרי רכב יפניים טוענים שאחד הקונספטים מרמז על טויוטה C-HR חדשה שתגיע לשוק בשנה הבאה ותוצע גם בגרסה חשמלית.

ששי כהן 15 ביונ, 2022
טויוטה C-HR חשמלית

תמונה ראשית מתוך אתר spyder7.com

בחודש דצמבר 2021 חשף אקיו טויודה, נשיא חברת טויוטה העולמית, את השלב הבא של יצרנית הרכב, הכולל מעבר לדגמים חשמליים עם לא פחות מ-16 דגמי קונספט שנחשפו, המכוונים לכל קטגוריות הרכב הפופולריות כיום ומרמזים על דגמים חדשים רבים שיגיעו לשוק בשנים הקרובות. אחד מהם היה ה-"bZ Compact SUV" אשר זוכה לקידומת BZ (Beyond Zero) המאפיינת את דגמי החשמל של היצרן ורומז על הדור הבא של טויוטה C-HR.


כמה אתרי רכב יפניים מיהרו בימים האחרונים לדווח על ה-C-HR החדשה שתגיע לשוק בשנה הבאה, שתוצע בדגמים היברידיים ולראשונה גם בגרסה 100% חשמלית. נכון לעכשיו אגב, מדובר רק בשמועות ואין לכך שום אישור מהיצרן, אך בהסתמך על כך שהדגם הנוכחי הוצג ב-2016, בהחלט נראה סביר שבשנה הבאה, לאחר 7 שנים בשוק יוצג המחליף שלו.

כך למשל פרסם בימים האחרונים אתר הרכב היפני spyder7.com ידיעה בנושא, הכוללת גם תמונת ריגול של הדגם החדש, אך סביר להניח שמדובר יותר בעיבוד מחשב ולא תמונה רשמית שהודלפה מהיצרן. לפי התמונה שפורסמה, ה-C-HR החדש עתיד לשמור על מראה ה-SUV דמוי קופה המוצלח של הדור הנוכחי, ולקחת אותו צעד קדימה עם יישור קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן המאפיינת את דגמי החשמל, אותה ראינו ב-BZ4X החדש ששיווקו החל בחודש החולף בארץ. בנוסף, אמור הדור החדש להציע חלונות אחוריים מעט גדולים יותר, המטפלים באחת מנקודות התורפה העיקריות של הדור הנוכחי, ולאפשר ישיבה בספסל אחורי מעט פחות קלסטרופובי.

הדור הבא של ה-CH-R צפוי לכלול את שלדת ה-TNGA המודולרית של היצרן בגרסת ה-GA-C שלה המיועדת לדגמים קומפקטיים ועשויה לכלול דגמי הנעה קדמית או כפולה עם יחידות כח היברידיות או חשמליות. ככל הנראה, טויוטה תחשוף רשמית את הדגם במהלך 2023.

עוד מחדשות רכב