תוצרת פולין: ג'יפ אוונג'ר החשמלי נחשף רשמית בפאריס

ג'יפ אוונג'ר, הרכב החשמלי הראשון בתולדות המותג, נחשף רשמית בפאריס ויצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים הפורח באירופה אך בגרסת הנעה קדמית בלבד בתחילת הדרך. במקביל חשפה החברה גם גרסת 4X4 כדגם קונספט.

ששי כהן 17 באוק, 2022
ג'יפ אוונג'ר

חודש לאחר שחשפה פרטים ראשונים על הדגם, יצרנית הרכב ג'יפ חשפה רשמית בתערוכת פאריס 2022 את הרכב החשמלי המלא הראשון בתולדותיה, עם דגם האוונג'ר (Avenger). הדגם מיועד עבור השוק האירופאי והינו הראשון מבין 4 דגמים חשמליים אותם תציג Jeep עד 2025, וכחלק מהיותה של היצרנית בקבוצת סטלנטיס, הדגם אינו ג'יפ "אמיתי" אלא פותח על שלדת פיג'ו 2008, מצויד במנוע החשמלי של DS3 קרוסבק ואף מיוצר במפעל של פיאט בפולין… בקיצור, מנפלאות הגלובליזציה והאיחודים בתעשיית הרכב.



ג'יפ אוונג'ר יצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים הפורחת באירופה (B-SUV) וכולל מרכב קומפקטי עם עיצוב רבוע, אך מציג את שפת העיצוב האופיינית לדגמי Jeep וכחלק מהשלמת מראה השטח הקרבי כולל סט מגיני פלסטיק היקפיים שמספקים לו מראה קשוח יותר. עם 4.08 מטרים לאורך, הוא קטן בלא פחות מ-16 ס"מ מג'יפ הרנגייד שהיה עד כה הקטן במשפחה, וכחלק מהכנה לגרסת ה-4X4 העתידית, הוא מציע מרווח גחון מכובד של 21 ס"מ וזוויות גישה ונטישה נאות. בינתיים יסתפקו הלקוחות בהנעה קדמית, אך עם בורר מצבי נהיגה הכולל 6 מצבים, שלושה לכביש: רגיל, אקו וספורט ושלושה לשטח: בוץ, חול ושלג, אשר יחד עם בקרת ירידה במדרון אמורים לספק בינתיים יכולות שבילים נאות.  נפח תא המטען של הרכב אגב, מרשים מאוד ביחס לקטגוריה ועומד על 380 ליטר.

ג'יפ אוונג'ר

האוונג'ר יוצע כאמור בגרסה 100% חשמלית (BEV) ראשונה של היצרן, ובכך גם יהיה הרכב הראשון עם 0 פליטת מזהמים. המנוע החשמלי נלקח מדגם ה-DS# קרוסבק ומפיק 156 כ"ס, ויחד עם סוללת 54 קוט"ש, מבטיח טווח נסיעה של 400 ק"מ בממוצע לפי תקן ה-WLTP או עד 550 ק"מ בנסיעה עירונית במהירויות נמוכות ובמצב Eco. הסוללה תומכת בטעינה מהירה עד 100 קוט"ש ומאפשרת טעינת 20-80% מהסוללה ב-24 דקות בלבד. זמן הטעינה דרך עמדת טעינה ביתית או ציבורית רגילה עומד על 5.5 שעות.

ג'יפ אוונג'ר

בתוך הרכב מציע האוונג'ר עיצוב נקי ופונקציונלי, הכולל לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה "10 השולטים על מרבית מערכות הרכב (לרבות קישוריות אלחוטית לאפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, כאשר לצידם שלל תאי אחסון שימושיים שהופכים את הנסיעה והשימוש ברכב לנעים וקל יותר. הדם צפוי לכלול אבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית וכן חבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת את מרבית הפיצ'רים המקובלים כיום בשוק.

ג'יפ אוונג'ר 4X4 קונספט

ג'יפ אוונג'ר 4X4 קונספט

במקביל להצגה הרשמית של האוונג'ר, הפתיע היצרן בתערוכה כאשר חשף גם את האוונג'ר 4X4 קונספט, גרסת השטח שאולי תעניין יותר את לקוחות ג'יפ המסורתיים. הדגם יציע עיצוב קרבי יותר, פגושים קשיחים יותר וחישוקי גלגלים עם צמיגים גדולים יותר המותאמים לנסיעת שטח, וגם זוויות הגישה והנטישה של הרכב שודרגו עם 21 ו-34 מעלות בהתאמה, לצד מרווח גחון שיעלה על 20 ס"מ לדברי היצרן. עוד יציע הדגם מיגונים מקוריים למכלולים טכניים שונים, אופציה לתא מטען ייעודי על גג הרכב שיאפשר נשיאת ציוד רב יותר לשטח, ומדבקות מיוחדות וציפוי גריל קדמי חסיני שריטות "לנהיגה שקטה יותר בשטח".

החברה תפתח באירופה את רשימת ההזמנות המוקדמת לדגם כבר בנובמבר הקרוב, ואספקות ראשונות צפויות בתחילת 2023. החברה תולה תקוות רבות בדגם החדש שנכנס לשוק שכולל 2.2 מיליון ג'יפונים בשנה באירופה בלבד, ומעריכה שהאוונג'ר יהיה כלי הרכב הנמכר ביותר  של ג'יפ. 

עוד מחדשות רכב