״מרצדס אמיתית״: מרצדס E קלאס 2024 החדשה בישראל

הדור השישי של מרצדס E קלאס נוחת בישראל בגרסאות E200 מונעת בנזין ו-E300 בעלת הנעה היברידית פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי שצמח ל- 100 ק"מ. הדגם יוצע ב-2 רמות גימור במחיר החל מ-539,000 שקל.

ששי כהן 27 במרץ, 2024
מרצדס E קלאס 2024 החדשה

קרוב לשנה לאחר שנחשפה בחו"ל, השיקה הבוקר כלמוביל את מרצדס E קלאס החדשה בישראל, דור שישי למכונית הסאלון היוקרתית המחליף את הדור היוצא ששווק מאז 2016, ומהווה המשך לשושלת המפוארת של הדגם שהחלה בשנת 1993. בדור החדש יוצע הדגם רק בגרסת סדאן בארץ (וסטיישן בחו"ל), כאשר לא יוצעו יותר גרסאות קופה וקבריולט תחת השם E קלאס, אבל כפי שהצהיר גילי פריינטה, מנהל חטיבת היוקרה של כלמוביל: ״ה-E קלאס זאת מרצדס אמיתית, כזאת המשלבת בין קלאסיות לקדמה״.


ה-E קלאס החדשה פותחה על פלטפורמת ההנעה האחורית של מרצדס (MRA), אשר זוכה בדור החדש לשדרוגים וחיזוקים שונים. העיצוב החיצוני מהווה התפתחות קלה של עיצוב הדור היוצא, ונחשב לעיצוב הספורטיבי ביותר עד כה בסדרת הדגם, עם חזית מחודשת הכוללת יחידות תאורה צרות יותר, גריל בעיצוב כוכבים ואופציה לתאורת גריל מסוג LED. המרכב ותר אווירודינמי להפליא עם מקדם גרר של 0.236 וגם המידות צמחו קלות עם אורך של 4.95 מטר, רוחב של 1.88 מטר וגובה של 1.46 מטר. בסיס הגלגלים נדיב ונמתח על 296 ס"מ האמורים לספק תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים. נפח תא המטען שלה עומד על 540 ליטר בגרסה הרגילה ו-370 ליטר בגרסת הפלאג-אין.

בתא הנוסעים מציע הדגם החדש סביבת נהג טכנולוגית מבעבר, עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מסך מולטימדיה מרכזי "14.4 ומערכת ה-MBUX החדשה והמשודרגת הכוללת מעתה מערכת בידור משופרת עם תכנים מהמדיות החברתיות כמו טיק טוק ואופציה למשחקים כמו אנגרי בירדס…

מרצדס E קלאס 2024 החדשה

אל אלו מצטרפים רמת גימור ואיכות חומרים ברמה הגבוהה ביותר, שילובי צבעים מוצלחים ואווירה יוקרתית שעוטפת את הנוסעים. האבזור נדיב וכולל כבר מגרסת הכניסה ״Premium" גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, ידיות פתיחת דלתות נשלפות מסוג פופ-אפ, חישוקי "18, ריפודי עור מלאכותי למושבים, גימור עץ עם כוכבי מרצדס מוטבעים, מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, הגה בחיפוי עור נאפה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה ב-64 גוונים, מצלמות 360 מעלות, סגירת וואקום לדלתות, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

רמת הגימור הגבוהה יותר ״Platinum" כוללת גם עיסוי למושבים הקדמיים, אוורור מושבים קדמיים, מסך מולטימדיה לנוסע שלצד הנהג, חישוקי ״19, מתלי אוויר, מערכת היגוי אחורי,תאורת חזית מתקדמת (מטריקס לד), חבילת חימום מורחבת (למשענות היד ולהגה) ומערכת שמע משודרגת וייחודית של בורמסטר שהיצרן מאפשר להתקין אותה רק בדגמי מרצדס, בוגאטי, פורשה ופרארי.

כאופציה ניתן להזמין גרסת AMG Line הכוללת חבילת עיצוב חיצונית וספורטיבית.

אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בסגמנט, עם הבטחה ליכולות נהיגה אוטונומית ברמה 4 המתקדמת ביותר כיום, בתוספת 11 כריות אוויר, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אך בחברה טוענים שהוא פותח להשיג את ציון הבטיחות הגבוה ביותר, כאשר לראשונה החברה החלה לעשות צילומי רנטגן מתוחכמים למכוניות שעברו ריסוק, במטרה לשפר עוד יותר את הבטיחות.

היצע הדגמים בארץ

גרסת הכניסה ל-E קלאס החדשה תהיה ה-E200 המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 204 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה אחורית, לצד תמיכה של מערכת היברידית מתונה 48V. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת כאן על 7.5 שניות, המהירות המרבית על 240 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 13.69 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

מרצדס E קלאס 2024 החדשה

הגרסה הבכירה לעת עתה תהיה ה-E300e המצוידת בהנעת פלאג-אין הייבריד, הכוללת מנוע בנזין 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 313 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים והנעה אחורית. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת כאן על 6.4 שניות, המהירות המרבית על 236 קמ"ש ולדגם צריכת דלק רשמית של מעל ל-90 ק״מ לליטר בממוצע בשילוב טווח הנסיעה החשמלי שצמח בערך פי 2 ועומד כיום על 100 ק״מ מרשימים. בחברה מבטיחים נוחות נסיעה גבוהה המשולבת בתא הנוסעים השקט ביותר בדגמים המונעים בדלק.

ה-E קלאס החדשה נכנסת לשוק בעידן קשה יותר למכוניות סאלון מונעות בנזין, בשל מעבר הלקוחות לדגמים חשמליים (כמו מרצדס EQE, ג'נסיס G80E ואחרים) לצד נטישת לקוחות רבים את מרכב הסדאן ומעבר לעבר שלל רכבי הפנאי האופנתיים. בסה"כ מדובר בקטגוריה שמונה כיום כמה מאות מכוניות בלבד בשנה, כאשר אשתקד הובילו אותה ב.מ.וו סדרה 5, לקסוס ES ומרצדס E קלאס, כאשר חלק מרוכשי המרצדס היו נהגי מוניות.

מחיר מרצדס E קלאס החדשה יחל מ-539,000 שקל לגרסת ה-E200 והחל מ-639,000 שקל לגרסת ה-E300 בעלת הנעת הפלאג-אין. מחיר גרסת הפלטינום המאובזרת יעלה עוד 100,000 שקלים, כאשר בחירה ברמת גימור AMG תעלה 30,000 שקל נוספים.

עוד מחדשות רכב