ראשי » דף הבית - Wheel » טויוטה C-HR מבחן דרכים: הלהיט הבא בשוק המקומי?

טויוטה C-HR מבחן דרכים: הלהיט הבא בשוק המקומי?

טויוטה C-HR רק נחתה בארץ ותוך כ-58 דקות נמכר כל המלאי הראשוני באינטרנט, יחד עם שיא מכירות ישראלי חדש. מה יש לה להציע? יצאנו למבחן דרכים.

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 14/02/17
טויוטה C-HR מבחן דרכים: הלהיט הבא בשוק המקומי?

גם כשנדמה ששוק רכבי הפנאי הפך להיות עמוס מדי ומתקרב למיצוי עם הצטרפות כמעט מדי חודש של דגם חדש להיצע, עדיין מצליחים מדי פעם להגיח דגמים חדשים שמצליחים לעשות מיני מהפכה בקטגוריה התחרותית. האחרונה שבהן: טויוטה C-HR שנחתה בשבוע החולף בארץ, והוצעה לרכישה מוקדמת דרך האינטרנט בלבד, במהלך שגרם להסתערות הלקוחות וסיום המלאי הראשוני של 300 מכוניות בתוך 58 דקות, יחד עם קביעת שיא מכירות מקומי חדש. כדי להבין עד כמה המהלך היה מוצלח, צריך לזכור שלא מדובר היה דווקא בדגם זול (הוא דווקא הכי יקר בקטגוריית הג'יפונים העממיים) , לא הוצעו תנאי רכישה יחודיים לרוכשים הראשונים, ואפילו לא יכולתם לפגוש את הדגם במציאות. מה שכן הובטח, הוא ג'יפון חדש ומעוצב הכולל סמל של טויוטה בחזית… זה כנראה מספיק בשוק הישראלי ואולי מרמז גם מה יקרה כאן בקרוב מאוד כשתושק גם מאזדה CX-3 המתחרה.



חזית נאה בסגנון שפת העיצוב הנוכחית של טויוטה חזית נאה בסגנון שפת העיצוב הנוכחית של טויוטה

מסובבת ראשים

טויוטה C-HR נכנס לקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים הלוהטת ביותר כיום בשוק המקומי. מפגש במציאות עם הדגם חושף סוג של חללית לכביש, בעלת עיצוב מקורי ויוצא דופן, אך לא מסוג העיצובים האוונגרדים המתחכמים שגורמים לחצי מהלקוחות לאהוב ולחצי השני לא, אלא מהסוג שקרוב לוודאי יתחבב על מרבית הלקוחות הפוטנציאלים. נסיעה ב- C-HR החדש לוותה בימי המבחן בכמות כמעט שיא של מתעניינים ברמזורים, מסובבי ראשים ומיני התקהלויות בתחנת הדלק וברחבת הסופר. הרכב פשוט נראה מצוין, (הישג לחברה שמתמחה בד"כ בעיצובים שמרניים), כשרכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה C-HIC, כלל גם גג ומראות צד בצבע שחור, חישוקי "18 ספורטיביים ושמשות אחוריות מושחרות שתרמו למראה מוחצן יותר.

לא ממש קטנה

יחד עם זאת, למרות העיצוב והמיצוב בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, עם 4.36 מטר באורך, 1.795 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 264 ס"מ, ה- C-HR לא ממש קטן וקרוב במידותיו יותר לניסאן קשקאי ולאו דווקא לג'וק, ומציע דווקא את אחד הממדים הגדולים בקטגוריה. לצד אלה, עם 1.55 מטר בסעיף הגובה, הוא קצת נמוך מהמתחרים לטובת התנהגות כביש וצריכת דלק ונקודת תורפה נרשמת בנפח תא המטען שעומד על 297 ליטר בלבד, נתון הנמוך משמעותית מהמתחרים, ועשוי להיות בעייתי עבור משפחות צעירות הזקוקות למקום אכלוס לעגלת ילדים שאיננה קומקפטית.תא מטען צנוע בנפח 297 ליטר בלבד. תא מטען צנוע בנפח 297 ליטר בלבד.

תא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב מתקדם, נאה ואף מקורי. לא תמצאו כאן את ההתחכמויות העיצוביות של הפריוס, אלא שילוב של לוח שעונים די קלאסי עם סביבת קונסולת מכשירים מתקדמת ומעוצבת. איכות החומרים גבוהה מאוד ביחס למקובל בקטגוריה, וכל רמות הגימור מציעות כיסוי עור חלקי בצבע שחור ללוח השעונים (בצבע סגלגל בדגם המבחן), המעניק לתא הנוסעים אווירה יוקרתית משהו. מעבר לכך, ה-C-HR מציע שלל משטחים מעוצבים בדיפוני הדלתות הדשבורד והגג, וגם ידית ההילוכים בגימור כסף נראית טוב.תא נוסעים איכותי ומאובזר מאוד כסטנדרט תא נוסעים איכותי ומאובזר מאוד כסטנדרט

אבזור נדיב

אבזור הרכב נדיב כסטנדרט וכולל: כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני אורות וגשם, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקי "17 קלים, גימור עור לדשבורד, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ומצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים ואת חבילת הבטיחות המקורית והמתקדמת הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית ומערכת בלימה אוטומטית ללא הגבלת מהירות נסיעה וזיהוי הולכי רגל. רכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה C-HIC כלל גם חימום מושבים ואת חבילת העיצוב החיצונית שצוינה כאן בתיאור העיצוב החיצוני.  חסרונות? אם נהיה קטנוניים, אז למה אין פתחי מיזוג מאחור?עיצוב מתקדם מסובב ראשים עיצוב מתקדם מסובב ראשים

ביצועים, נוחות

טויוטה C-HR משווקת בארץ בדגמי 1.2 ליטר טורבו 116 כ"ס ו-1.8 ליטר היברידי 122 כ"ס אותו קיבלנו למבחן. על הכביש, מציע הרכב את אותה תחושה נעימה המלווה דגמים היברידים וכוללת נסיעה חלקה ושקטה מאוד המכוונת לחיסכון בדלק, ונפגמת רק אם אתם מחליטים למחוץ את דוושת הגז ולנסות לסחוט ממנה ביצועים. במקרה הנ"ל, תקבלו בתמורה בעיקר רעש שיחדור לתא הנוסעים, ותגובות פחות נחמדות של הגיר הרציף. הביצועים במקרה הזה לא יהיו ספורטיבים ומרגשים, אך בהחלט מספקים בחיי היום יום ויותר מכך, עם 11 שניות ל-100 קמ"ש. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה מאוד, עם מתלים המצליחים לגהץ היטב את המהמורות שנקלעות בדרך, ושיבושי הכביש נעלמים ברובם מבלי לפגוע באיכות הנסיעה (מכובד למדי בהתחשב בחישוקי ה-"18 וצמיגי החתך הנמוך של הרכב).

המושבים נוחים ותומכים, המרווח מצוין ליושבים לפנים, אך הרבה פחות מרשים ליושבים מאחור, אשר יצטרכו להתמודד עם תחושה מעט קלסטרופובית, בשל חלונות הצד הקטנים והגג הנמוך יחסית שהוקדשו על מזבח העיצוב. מצד שני, ייתכן ואיזה מעצב בטויוטה הבין שלצערנו הילדים שיושבים מאחור בימינו, בעיקר עסוקים בצפיה במסך הסמארטפון/ טאבלט ולכן אין צורך להשקיע בחלון גדול מדי שרק יכניס להם אור חזק של שמש שיפריע להם…

19.4 ק"מ לליטר במבחן, 200 שקל תדלוק מלא וטווח של 850 ק"מ נסיעה ! 19.4 ק"מ לליטר במבחן, 200 שקל תדלוק מלא וטווח של 850 ק"מ נסיעה !

טויוטה C-HR צריכת דלק

כיאה לרכב היברידי שמתיימר להיות חסכוני וידידותי לסביבה, גם בסעיף הנ"ל הציגה ה- C-HR תצרוכת דלק מרשימה שעמדה על 19.4 ק"מ לליטר בימי המבחן, בנסיעות שגרתיות בעיר ומחוצה לה, וללא נסיונות מיותרים לסחוט ממנה ביצועים, אלא נהיגה נינוחה למטרת חיסכון בדלק. ביקור בתחנת הדלק כשהמיכל כמעט התרוקן לגמרי, גרר תשלום של 200 שקל בלבד לתדלוק מלא ומחשב הדרך הצביע על כמעט 850 ק"מ בטווח הנסיעה. דרגת הזיהום שלה מרשימה גם כן ועומדת על 2.

מנוע צמיחה נוסף לטויוטה

טויוטה C-HR נכנסת לשוק הלוהט של רכבי הפנאי הקומפקטיים עמוס המתחרים, אך יחד עם זאת תהפוך לדעתנו קרוב לוודאי לאחת ממובילות הסגמנט בשנה הקרובה. לזכותה: עיצוב חיצוני משובח, תא נוסעים מהודר ומאובזר, יחידת כח חסכונית מאוד בדלק, נוחות נסיעה גבוהה ובטיחות מרשימה. בסעיף החובה: הביצועים ממוצעים (אך סביר שלא יטרידו את הלקוחות), הספספל האחורי מעט צפוף עבור מבוגרים ותא המטען קטן יחסית. במחיר התחלתי של 142 אלף שקל לדגם הטורבו בנזין, 144 אלף שקל לדגם ההיברידית או 150 אלף שקל לדגם ההיברידי המאובזר ביותר שנבחן כאן, היא יקרה מכל המתחרות בסגמנט, אך מציעה לפחות תמורה נאה לכסף במרבית הסעיפים. כשמוסיפים למשוואה גם את מוניטין החברה של אמינות ושמירת ערך, אנחנו בטוחים שנולד כאן להיט נוסף.






חדשות נוספות

תגובות (10)

  1. מאת סלם:

    חיקוי של ניסאן גוק. טויוטה לא ברמה שלך מיצובישי ניסאן וסוזוקי

  2. מאת שלום:

    מי שכתב את הכתבה לא יודע חשבון פשוט וזה אומר שאם צריכת הדלק היא 19.4, אז היא תיסע 650 ק"מ ולא 850 ק"מ עבור 200 ש"ח של תדלוק!!!
    ממש רמה נמוכה של כתבה

  3. מאת Er:

    היום הגעתי לסוכנות לבצע נסיעת מבחן, עוד לפני שראיתי את הרכב המחיר "קיפצץ" לו ב4000 ש"ח לחבילת אבזור ומיגון…מדובר בתכנת ניווט GPS בסיסי. ניחא.
    מבחוץ הרכב בהחלט נראה מצויין. בפנים פחות, קלסטרופובי, שלא לדבר על המושבים האחוריים שם ממש מרגישים בהסגר, בייחוד עם החלונות הכהים.
    הנהיגה נעימה, כמו בכל אוטו חדש, אבל בתכלס, לא שונה בהרבה מהקיה פיקנטו של חברה שלי. אני לא מגזים.
    עיצוב פנימי קצת "ערסי" ונטול בחירה בדגם היקר.
    האוטו יקר. בימים אלה מציעים תנאי מימון נוחים יחסית. הרכב, למרות ההילה וזוהר, פחות מדבר אלי. בהצלחה

  4. מאת עדי:

    עשיתי סיבוב. רכב מדהים רק קצת יקר

  5. מאת א:

    עיצוב בלבד והעדר קופץ אפילו בלי לשבת באוטו.
    מה עם מושב אחורי ראוי, תא מטען שאפשר לשים בו משהו, ביצועים מינימליים?

    יש כסף אין דאגות…

  6. מאת אייל:

    תיקון קל: היא עדיין לא הכי יקרה. הונדה H-RV אקזקיוטיב עולה 160 אלף שקל!

  7. מאת משתמש אנונימי (לא מזוהה):

    השאלה אם יש לה יתרונות מול קיה נירו, כיוון שהיא יותר יקרה ממנה (7000 שח תוספת לגרסה ההיברידית)

  8. מאת נהג:

    איפה תצלום של מושב אחורי? אולי כי הוא קטן מדי?
    בקיצור, רכב ל-2 אנשים אוהבי טויוטה.

    מחלקת שיווק של היבואן כשלה בגדול: היו צריכים לתמחר את הרכב ב-15-20 אלף יותר – במילא היו מוציאים קונים.

    • מאת משתמש אנונימי (לא מזוהה):

      אתה צודק, אבל בעידן האינטרנט אפשר לבדוק שהיא לא עולה הרבה יחסית גם בחול…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות