איך בשוק של עליות מחירים הפכה יונדאי איוניק 6 לעסקה משתלמת במיוחד?

פחות משנה לאחר שנחתה בארץ, הפכה בשבועות האחרונים יונדאי איוניק 6 לאחת העסקאות האטרקטיביות בשוק מכוניות המנהלים החשמליות. מה השתנה?

בשיתוף כלמוביל 07 באפר, 2024
יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 הושקה בישראל בשלהי הקיץ האחרון כנציגת היצרן בקטגוריית מכוניות המנהלים החשמליות והתשובה לטסלה מודל 3. תחת ההבטחה "ממטולה ועד דהב בלי עצירה לטעינה", הבהירה המצטרפת הטריה לשוק שהיא לא רק גדולה, מרווחת במיוחד ואף יפהפיה, עם זנב שנראה כאילו עוצב ע"י מעצבי פורשה, אלא גם יעילה אנרגטית ומציעה טווח נסיעה ללא תחרות, החל מגרסאות הכניסה ועד לגרסאות הביצועים כפולות ההנעה. למרות תג מחיר שהיה מעט גבוה מהמתחרות, היא דווקא נמכרה עד כה היטב עם קרוב ל-1,000 רכבים שכבר עלו לכבישים. בשבועות האחרונים הפכה האיוניק 6 בשקט גם לאחת העסקאות האטרקטיביות בשוק למרות שמחירה לא הוזל. אז מה הוביל אותה להיות פופולרית במיוחד בקטגוריה ומדוע היא אטרקטיבית כיום מתמיד? יצאנו לבדוק.



מסתבר שהיה מוקדם מדי להספיד את קטגוריית מכוניות המנהלים; ב-3 שנים שחלפו מאז שהחל העידן החשמלי בארץ, זכתה קטגוריית המשפחתיות הגדולות, או בשמה הישראלי "מכוניות מנהלים", לפריחה עצומה במכירות עם אלפי מסירות מדי שנה. האיוניק 6 שהצטרפה לקטגוריה הצומחת, הינה כבר הדגם החשמלי השלישי של יונדאי בישראל והשני בסדרת ה-Ioniq החדישה, המצוידת בפלטפורמת ה-E-GMP המתקדמת של היצרן שתוכננה מראש לשרת כמה דגמים ומספקת תצורה מודולארית המאפשרת גמישות רבה בתכנון, ופיתוח הדור הבא של הרכבים החשמליים של היצרן הנהנים מיעילות אנרגטית מרשימה. האיוניק 6 אגב, מהווה כיום את הנציגה היחידה של קונצרן יונדאי (הכולל גם את קיה וג'נסיס) בקטגורית משפחתיות הסדאן החשמליות והגדולות.

גורפת פרסים

בעידן בו משווקים בארץ כבר יותר מ-24 מותגי רכב שמגיעים אלינו מסין, ייחוד, מקוריות ויצירתיות הפכו לצערנו לפחות חשובים ונדמה שכמעט כל המכוניות הופכות לדומות מדי אחת לשניה באופן שלא ממש מעורר הערצה. מנגד, חשיבה מחוץ לקופסה ביונדאי הפתיעה עם עיצוב מחשמל ולא שגרתי, מהסוג שמהפנט אותך לא רק במפגש ראשון, אלא נראה מעניין יותר ויותר ככל שמתעמקים בו. למרות השימוש בפלטפורמה זהה לאיוניק 5, המכונית לא נראית כמו גרסת הסדאן שלה, אלא מציעה עיצוב מקורי, אלגנטי וספורטיבי, עם מרכב בסגנון דמוי קופה הכולל חישוקי סגסוגת בעיצוב אווירודינמי, ספוילר אחורי כפול, ידיות פתיחת דלתות מסוג "פופ-אפ" ותאורה היקפית מלאה מסוג LED בעלת יותר מ-700 פיקסלים שהפכו לאחד מסימני ההיכר של סדרת החשמליות של היצרן. לא מדובר אגב בעיצוב עיצוב שנועד להיות רק אסטתי ומושך מבטים, אלא גם כזה שתורם לאווירודינמיות זורמת עם מקדם גרר מרשים של 0.21cd למקסימום יעילות וביצועים על הכביש. על העיצוב הזה זכתה המכונית אשתקד בתערוכת ניו-יורק גם בפרס "המכונית המעוצבת בעולם שנת 2023", לצד זכייתה גם בקטגוריות "מכונית השנה בעולם 2023" ו-"המכונית החשמלית הנבחרת ל-2023", כאשר היא משאירה מאחור דגמים נחשבים כמו ב.מ.וו i7 ולוסיד אייר.  בשנה שקדמה לה אגב, זכתה באותם התארים האיוניק 5…

יונדאי איוניק 6

חרדת טווח? הצחקתם אותה

אז מה חשוב לכם יותר ביצועים או טווח נסיעה? בעידן שבו נתפסת בטעות כל מכונית חשמלית כסוג של אצנית צמרת, מסתבר שאת הלקוח הממוצע השיקול המרכזי בבחירת רכב חשמלי נוגע בראש ובראשונה בסעיף טווח הנסיעה, שחשוב יותר בחיי היום יום ומסייע להפחתת חרדת טווח הנסיעה שמאפיינת חלק מהלקוחות הפוטנציאליים. עם טווח נסיעה שנע בין 429 ק"מ בגרסת הטווח "הקצר" (מצחיק ש-429 ק"מ נחשב "קצר" ביונדאי) ועד 614 ק"מ בגרסת הטווח הארוך המצוידת בסוללת 77.4 קוט"ש, תוכלו לחצות את המדינה ממטולה ועד אילת ללא שום בעיה, כולל בקיץ עם מזגן, נוסעים וציוד. גם גרסת הביצועים החזקה שנבחנת כאן וכוללת הנעה כפולה, מרשימה עם טווח מדהים של עד 583 ק"מ לפי נתוני היצרן. כשתגיעו ליעד, תשמחו לגלות שהפלטפורמה הייעודית החשמלית תומכת בטעינת DC אולטרה מהירה, ועם הספק של 350 קילוואט ניתן לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות, או לחלופין להוסיף לרכב טווח נסיעה של 100 ק"מ בחמש דקות. לשמחתנו, כיום החלו לצוץ כבר עמדות טעינה אולטרה מהירות מהסוג הזה בארץ (במתח של 800 וולט) וקצב ההתקנה שלהם עולה בהתמדה. חשוב להוסיף שדגמי החשמליות של יונדאי מצטיינים בטווח נסיעה במציאות הקרוב למדי לנתוני היצרן (במידה ותנהגו בצורה מושכלת), בניגוד ללא מעט מתחרים.

הנאה מנהיגה 

אבל לא רק טווח נסיעה מרשים מציע הדגם, אלא גם חווית נהיגה מהנה המשולבת בנוחות גבוהה ובטיחות מושלמת. כיאה לרכב חשמלי, הנסיעה היא חווייתית ושקטה במיוחד, ובניגוד למכוניות ספורטיביות בהן כל לחיצה על דוושת הגז מייצרת גם רעשי מנוע החודרים לתא הנוסעים, במקרה הזה גם רמיסה ברוטלית של דוושת החשמל (גז בשבילכם) מאיצה את הרכב כמו רקטה, ובגרסת המבחן שלנו כאן המצוידת בצמד מנועים חשמליים המפיקים 325 כ"ס ו-61.6 קג"מ, מאיצה המכונית ב-5.1 שניות בלבד ל-100 קמ"ש כאשר הכל נעשה ללא דרמות ובשקט מופתי. כשמגיעים לכבישים מפותלים מתגלה גם אחיזת הכביש המושלמת הודות להנעה הכפולה שמחזיקה את הרכב צמוד לכביש ומשדרגת את הבטיחות גם תחת נהיגה מאומצת. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה, עם מערכת מתלים המתמודדת היטב עם האספלט הישראלי.

יונדאי איוניק 6

מרווחת ומפנקת 

מעבר לכך, מדובר במכונית גדולה ומרווחת מהמקובל, ועם בסיס גלגלים של 295 ס"מ ורצפה אחורית שטוחה לחלוטין מתקבלת מכונית מרווחת מאוד לחמישה נוסעים, כאשר המרווח ליושבים בספסל האחורי מזכיר מכוניות סאלון שלעתים עולות כפליים. סביבת הנהג טכנולוגית וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי "12.25 ומסך מולטימדיה "12.25 החוברים ליחידה אחת, אך לשמחתנו, הנדסת האנוש והתפעול הידידותי לא נשכחו כאן ולרשות הנהג עומדים גם שלל מתגים בגישה מהירה לתפעול מערכות חשובות בנהיגה, וכך תפעול מערכת השמע או המזגן אינם נזקקים לתפעול מסובך דרך המסך כפי שקורה אצל לא מעט מתחרים.

ואיך אפשר בלי פינוקים? לצד עיצוב תא נוסעים מזמין, מושבים נוחים וריפודי עור בצבע בהיר ברכב המבחן שתרמו לתחושת פרמיום, האבזור נדיב כבר מגרסת הכניסה וכולל בין היתר מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים כפולה עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי סגסוגת "18, דלת תא מטען חשמלית, בלם יד חשמלי, חימום הגה, שפע של תאי אחסון שימושיים ועוד. רכב המבחן שלנו, כלל גם גג שמש חשמלי, ריפודי עור למושבים, מערכת שמע משודרגת של BOSE ועוד.

יונדאי איוניק 6

בטיחות

באיוניק 6 משולבות טכנולוגיות אוטונומיות למחצה, ובאמצעות שימוש במערך מצלמות, חיישנים אולטראסוניים ואפילו מכ”ם סורק, רמת הבטיחות כאן היא גבוהה במיוחד וכוללת לצד 7 כריות אוויר את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בסגמנט, לרבות בלימת חירום אוטונומית עם יכולת לזהות הולכי רגל ורוכבי דו”ג, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, הקרנה של השטח המת במראות הצד בלוח השעונים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, יציאה לא בטוחה מהרכב ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

יונדאי איוניק 6

אטרקטיבית מתמיד

מדוע הפכה יונדאי איוניק 6 כיום גם לאחת העסקאות האטרקטיביות ביותר בשוק החשמליות? בינואר 2024 נכנס לתוקף המיסוי החדש על רכב חשמלי שהוביל לעליית מחירים, אך ביונדאי בחרו לשמור על תמחור תחרותי ומחיר הדגם הבסיסי לא השתנה ונותר זהה למחיר המקורי המתחיל מ-213,900 שקל (והחל מ-237,900 שקל לגרסת הטווח הארוך). בשעה שהאחרים עדכנו את המחירים כלפי מעלה (באופן מידי או כאשר הסתיים המלאי ששוחרר מהמכס בסוף 2023 תחת המיסוי הישן), מאחת המכוניות היקרות בקטגוריה, הפכה האיוניק 6 לזולה יותר לא רק מטסלה מודל 3, אלא גם מול מרבית המתחרות מסין, אך מעבר למחיר התחרותי וליתרונות הדגם שצוינו כאן, ליונדאי מוניטין מעולה ומוכח בשוק המקומי, גב של כלמוביל היבואנית ובתוספת אחריות מלאה שמוענקת לדגם (עד 5 שנים או 100,000 ק"מ ואחריות לסוללה עד 7 שנים או 150,000 ק"מ), מתקבלת כיום אחת העסקאות הטובות ביותר כיום בשוק מכוניות המנהלים, ולאו-דווקא רק בקרב החשמליות.

  • דרגת זיהום אוויר 1, רמת אבזור בטיחותי 7

עוד מחדשות רכב