יהלום מלוטש: ג'נסיס GV70 החשמלית במבחן

לאחר שהיתה למכונית הנמכרת ביותר של מותג היוקרה ג'נסיס בישראל ב-2022, תוגברה ה-GV70 בגרסה חשמלית המשלבת היטב בין נוחות נסיעה מפנקת לביצועי קצה ספורטיביים, המלווים בהוצאות אחזקה נמוכות. פלא שנבחרת החשמליות של היצרן מחזיקה כבר ב-68% מסך מכירות המותג בארץ?

בשיתוף כלמוביל 31 במרץ, 2024
ג'נסיס GV70 חשמלית

נבחרת החשמליות של מותג היוקרה ג'נסיס היא מנוע הצמיחה המרכזי בהתפתחות המותג שחוגג החודש 3 שנות פעילות בישראל ויותר מ-2,000 מכוניות שכבר נעות על הכביש, ונכון להיום גם נחשב למותג הצומח ביותר בשוק היוקרה. את שנת 2024 פתחה ג'נסיס בתנופה חשמלית כאשר הדגמים החשמליים מחזיקים בנתח שוק של 68% מסך מכירות המותג בארץ, נתון שהפך את ג'נסיס למותג היוקרתי והחשמלי השני בהיקף המכירות אחרי מרצדס. היצע הדגמים כולל לעת עתה 3 דגמים: ה-GV60 שמוביל את המכירות, ה-G80 Electrified, גרסת החשמל של מכונית הסאלון היוקרתית, וה-GV70 Electrified, גרסת החשמל של ה-SUV הפופולרי. החל משנת 2025, צפוי אולם התצוגה של ג'נסיס להיות מחושמל  לחלוטין כחלק מחזון המותג להפוך לנטול פליטות פחמן עד שנת 2035.


ה-GV70 החשמלית הגיע לכאן במהלך 2023 ומתחרה כיום בקטגוריית ה-SUV המשפחתיים והיוקרתיים בדגמים כמו מרצדס EQC, אאודי e-tron וב.מ.וו iX3.  שפת העיצוב הייחודית של היצרן "אלגנטיות אתלטית" משלבת כאן בין עיצוב יוקרתי ואלגנטי למראה ספורטיבי ומפתה, עם מראה בולט וייחודי על הכביש, המגובה גם בביצועים הטובים ביותר מבין המתחרות שהוזכרו כאן. הממדים מקובלים לקטגוריה עם מרכב באורך של 4.71 מטר, רוחב של 1.91 מטר וגובה של 1.63 מטר, ולדגם תא מטען נדיב בנפח 503 ליטר, לצד תא מטען קדמי נוסף בנפח 22 ליטר. גלגל רזרבי אין ובמקום זה יש ערכה לתיקון של פנצ'רים בשעת הצורך. הדגם משווק ב-3 רמות גימור לבחירה כאשר כבר מגרסת הכניסה ה- "EV Edition" האבזור החיצוני נדיב וכולל חישוקי סגסוגת "19, תאורה היקפית מסוג LED, גג זכוכית פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות עם הדמיית תלת מימד, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.


שילוב של טכנולוגיה ופשטות בנהיגה

הודות לממדים הגדולים של הרכב ובסיס גלגלים הנמתח על 287 ס"מ, ה-GV70 החשמלית מספקת מרווח מכובד לחמישה נוסעים כאשר אפילו "הגבעה" של תעלת ההינע העוברת במרכז רצפת הרכב של הספסל האחורי הוקטנה משמעותית ומפנה המון מקום לרגליים. המושבים מספקים שילוב של רכות בנסיעה שגרתית ותמיכה של הגוף הנדרשת בנהיגה בסגנון ספורטיבי ותנוחת הישיבה גבוהה ומקנה שדה ראיה מרשים לצדדים. בדומה לשאר דגמי היצרן, גם כאן אין את "העיצוב הנקי" המאפיין את דגמי הפרמיום טק, אלא עיצוב מושקע והקפדה על כל משטח בתא הנוסעים, עם איכות חומרים גבוהה ביותר, איכות הרכבה מצוינת ושילוב מוצלח בין טכנולוגיה לנוחות בתפעול עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה מרכזי "14.5 המציע קישוריות של אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ושליטה על שלל מערכות הרכב מצד אחד, ועדיין עם ממשק שליטה נפרד לבקרת האקלים ומספר מתגים נפרדים לשליטה על מערכות חיוניות במהירות תוך כדי נהיגה באופן בטיחותי וידידותי יותר לנהג. חובבי החדשנות, יוכלו לתפעל גם חלק ממערכות הרכב דרך מסך המגע, בתפקוד קולי או דרך חוגת שליטה מרכזית.

ג'נסיס GV70 חשמלית

שילוב מוצלח של טכנולוגיה ופשטות בתפעול בנהיגה

האבזור הסטנדרטי כולל גם מושבים וגלגל הגה בחיפוי עור טבעי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, משטח טעינה אלחוטי לנייד, כוונון חשמלי לגלגל ההגה, מושבים מתכווננים גם מאחור, ווילון חשמלי לגג הזכוכית הפנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, גימור פנימי מאלומיניום, מערכת שמע איכותית עם 9 רמקולים, תאורת אווירה עם 64 גוונים ועוד. רמת הגימור הנבחנת "Luxury" כוללת גם תאורת אווירה ייחודית יותר בתא הנוסעים, תפעול נפרד לבקרת האקלים גם מאחור, מערכת שמע מבית Lexicon עם 14 רמקולים ועוד.

ג'נסיס GV70 חשמלית

נראית נהדר גם עם תא נוסעים בלבן

בטיחות מושלמת

בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית במערכת לסיוע בהיגוי ושמירת הרכב במרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, מערכת להתרעה ומניעה בפני סכנה בשטח-מת והתנגשות צד הכוללת הקרנת השטח המת בלוח השעונים הדיגיטלי, בלימה אוטונומית גם ברוורס, מערכת להתרעה בפני רכב חולף בעת פתיחת דלת, התרעה בפני שכחת ילדים בשורה השנייה, התרעת עייפות הנהג, 8 כריות אוויר ועוד וגרסת הבנזין של הדגם אף זכתה בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

ג'נסיס GV70 חשמלית

העוצמה של השקט

הגרסה החשמלית משווקת עם יחידת כח אחת הכוללת צמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה והספק משולב מרבי של 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ המתורגמים על הכביש לביצועים הטובים בקטגוריה, עם תאוצה מרגשת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בסגנון מכוניות על, שמתאפשרת הודות לכפתור ה-"Boost" במרכז ההגה המאפשר מיקסום הביצועים עם עוצמה של 489 כ"ס וחיוך שלא ירד לכם מהפנים. גם המהירות המרבית כאן אינה מוגבלת כמו חלק מהמתחרות ועומדת על 235 קמ"ש ובעזרת בורר מצבי נהיגה חכם, במחירה במצב "ECO" מאפשר גם העברת מרבית הכח לגלגלים האחוריים לטובת התנהגות מעט ספורטיבית יותר והפחתת צריכת האנרגיה. אבל לא רק חווית נהיגה ספורטיבית יש לנו כאן, הרי בסופו של דבר הלקוחות מתעניינים לרוב יותר בנוחות הנסיעה, וכאן לצד חוויית הנהיגה החשמלית המפנקת והשקטה, שמשודרגת החל מרמת הגימור הנבחנת גם במערכת אקטיבית להפחתת רעשי כביש (כאילו לא מספיק שקט גם בלי זה…), מצטרפים גם בולמים אדפטיביים הכוללים מצלמה קדמית הסורקת את איכות האספלט ושולטת על ריכוך או קשיחות בולמי הזעזועים בהתאם לכביש, המספקים נוחות נסיעה גבוהה מאוד המלווה באחיזת כביש פנטסטית גם תחת עומס.

ג'נסיס GV70 חשמלית

צילום: יצרן

טווח נסיעה

ברצפת הרכב שוכנת סוללה בקיבולת של 77.4 קוט"ש, אשר יחד עם חידושים פורצי דרך כמו טעינה במתח שיא של 800 וולט ובהספק מקסימלי של 350 קילוואט, מאפשרים לכם טעינה אולטרה מהירה בשעת הצורך, רק חבל שלעת עתה עמדות טעינה מהסוג הזה נדירות בארץ, כך שכרגע תוכלו להסתפק בעמדות טעינה מהירות "בלבד" עד שאלו יהיו נפוצות יותר. החבילה החשמלית כוללת גם טכנולוגיית V2L* המאפשרת להפעיל מוצרי חשמל ואפילו להטעין רכבים חשמליים אחרים (בתשתית תואמת) וטווח הנסיעה לפי נתוני היצרן עומד על 455-465 ק"מ בהתאם לרמת הגימור, וכמו בכל חשמלית, כדי להתקרב להצהרת היצרן תצטרכו לנהוג במצב ה-Eco החסכוני ולא להתפתות לביצועים הספורטיביים שמספק הרכב, יחד עם שימוש באופציית "דוושה אחת" היעילה, המציעה נהיגה כמעט ללא שימוש בדוושת הבלמים, מייעלת את ניצול האנרגיה ותסייע לכם בהחלפת רפידות בלמים כנראה אחת לזמן רב במיוחד.

ג'נסיס GV70 חשמלית

מחיר תחרותי

מחיר ג'נסיס GV70 החשמלית מתחיל ב-489,000 שקל ומגיע עד 539,000 שקל לגרסה הבכירה ביותר, ובהתחשב בביצועים הספורטיביים וברמת הגימור הנדיבה כבר מגרסת הכניסה, מדובר בתמחור תחרותי מול המתחרות בקטגוריה. לצד הביצועים המהנים, מספק ה-GV70 החשמלי חווית נהיגה חשמלית שקטה ומפנקת המלווה בנוחות נסיעה גבוהה ובטיחות מושלמת. אל אלו מצטרפים רמת שירות מהגבוהות ביותר שמוענקות כיום ללקוחות בשוק היוקרה בארץ, המלווה במנהל שירות אישי 24/7, אחריות מלאה ל-3 שנים*, אחריות לסוללה ל-7 שנים או 150,000 ק"מ וחבילת טיפולים ל-3 שנים הראשונות הכלולה במחיר וכוללת איסוף הרכב מבית הלקוח והחזרתו בסיום העבודה. בהתחשב גם במוניטין האמינות המוצלח של המותג אשר כיכב בשנים האחרונות בסקר האמינות של מכון המחקר האמריקני J.D. Power, נדמה שלדגם יש הצעה בהחלט מפתה כיום בשוק היוקרה.

*כפוף לתנאי תעודת האחריות.

נתוני זיהום ובטיחות: רמת אבזור בטיחותי – 7, דרגת זיהום אוויר – 1

עוד ממבחני דרכים