אלפא 159 – נסיעת מבחן

אלפא 159 הצטרפה בחודש החולף לקבוצת רישוי 5 . יצאנו לבדוק האם היא שווה כמה טוב להיות מנהל בארץ ובעיקר אם אתה מאלה שגם מגיע להם רכב מקבוצת רישוי 5. אלפא 159 אשר הצטרפה בחודש שעבר למבחר המכוניות בקבוצה 5 מאיימת לטרוף את הקלפים מחדש. יצאנו לבדוק האם היא באמת שווה עתה יותר ? אלפא…

ששי כהן 03 באוק, 2008

אלפא 159 הצטרפה בחודש החולף לקבוצת רישוי 5 . יצאנו לבדוק האם היא שווה

כמה טוב להיות מנהל בארץ ובעיקר אם אתה מאלה שגם מגיע להם רכב מקבוצת רישוי 5.
אלפא 159 אשר הצטרפה בחודש שעבר למבחר המכוניות בקבוצה 5 מאיימת לטרוף
את הקלפים מחדש. יצאנו לבדוק האם היא באמת שווה עתה יותר ?

אלפא 159 החליפה בשנת 2006 את 156 אשר היתה למכונית המצליחה של אלפא
מזה זמן רב , לכן בחרה אלפא שלא להתרחק יותר מדי מהמקור אשר בשנותיו האחרונות
היה עדיין רכב יפהפה והרבה לשפר מבחינת העיצוב לא היה צריך.  אלפא בחרה להישען
על עיצובה המוכר של 156 תוך כדי עידכונים שונים המקנים לרכב את אותו עיצוב שרירי
וסקסי אך מעט בוגר יותר ופחות מקורי. אין מה לעשות, שהבסיס העיצובי מצויין, קשה לשפר.

למרות הרצון של אלפא להפוך את הרכב לגרמני יותר ,ניכר בעיצובה הפנימי תא נוסעים
איטלקי אופייני עם שעוני לחץ השמן ,דלק וחום נפרדים אשר ממוקמים במרכז הקונסולה.
גם הריפודים בדלתות ובמושבים "איטלקיים" למדי והאווירה בתא הנוסעים משרה אווירה
יוקרתית ,אפילו כשמדובר ברכב ברמת הגימור הבסיסית.

אבזור הרכב המקורי קוצץ מעט בדגם החדש אולם כל מה שחשוב באמת לא הוסר. מעבר
לחשמול המקובל מקבלים כסטנדרט גם בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחים ליושבים מאחור,
מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם שמונה רמקולים, ציפוי עור לידית ההילוכים ולהגה,
מחשב דרך ולחצן התנעה. על חישוקים קלים, גג שמש ושלל חיישנים תוותרו בדגם הנ"ל.
מה שחשוב ביותר ונקודת זכות ליבואן הוא שהאבזור הבטיחותי לא קוצץ ועדיין כולל 9 !
כריות אוויר, בקרת יציבות ובקרת אחיזה אשר עזרו לרכב לקבל את הציון המירבי במבחן
הריסוק של EURO-NCAP.

יוצאים לדרך

ה 159 מצויידת במנוע בנפח 2.2 ליטר עם הספק של 185 כ"ס ב 6,500 סל"ד.  למנוע
משודכת תיבת הסלספיד הרובוטית עם 6 הילוכים ופאדלים מאחורי ההגה המאפשרים
ההעלאה/הורדה ידנית של ההילוכים לטובת נסיעה ספורטיבית יותר.
נסיעה עם רגל קלה על דוושת הבנזין גורמת לנסיעה נינוחה ושקטה אשר ההעברות ההילוכים
מתבצעות בצורה חלקה וכמעט ללא הרגשת הטלטול המתלווה לגיר רובוטי, אולם כאשר
לוחצים על הגז חזק (הרי בשביל זה קונים אלפא) ההעברות ההילוכים בוטות יותר ובמיוחד
ההעברה מהילוך ראשון לשני, אבל יחד עם זה התאוצה מרשימה אם כי לא ממש מרגשת
וכח בהחלט לא חסר.  גם בעקיפות ,זמינות הכח טובה ויציאה לעקיפה אשר ביצעתי בהילוך
שישי המיועד לשיוט לא הצריכה "קיק דאון" והיה מספיק כח כדי לעקוף מהר בביטחה ובנוחות
השייכת למכוניות סאלון.

נוחות הרכב טובה למדי למרות אופייה הספורטיבי של המכונית. בנסיעה על אספלט תקין,
הנוחות טובה למדי אולם בנסיעה על כבישים משובשים, מתקשים המתלים להשאיר את תחלואי
הכביש מחוץ למכונית.
בידוד הרכב מצויין ורעשי המנוע והרוח נשארים רוב הזמן מחוץ למכונית, אך אם תמשכו את
ההילוכים צליל המנוע האיטלקי הנעים יחדור גם לתא הנוסעים, אך אנו לא מתלוננים כמובן.
ההגה אינו מתוגבר חשמלית ומצליח להעביר את הקשר בין הגלגלים לכביש. גם קוטר הסיבוב
של ההגה קטן ומסייע להרגשה הספורטיבית.

לסיכום : סמל"ת נהגה בחכמה כאשר הפחיתה את המחיר (מינוס 80,000 ש"ח) ל 159 . הוויתור
על אביזרי הנוחות זניח ואת החיסרון של הסרת החישוקים הקלים תוכלו לפתור בעזרת כמה אלפי
שקלים בודדים (כפי שנעשה ברכב המבחן). ה 159 מכונית טובה מאוד אשר מחכות לה מתחרות
לא קלות כוולוו S60 , פולקסווגן פאסאט והונדה אקורד החדשה . לזכותה עיצוב יפהפה אשר מקנה
לה ייחוד על כבישי ארצינו המשעממים בד"כ  ויכולת ותדמית ספורטיבים אשר תורמים לה לא מעט
לאופי. גרסת ה 2.2 ליטר החדשה היא אופצייה ראוייה ביותר במחירה הנוכחי ונותר רק לקוות שעם
ירידת המס בינואר ועדכון שערי המטבע היא עדיין תישאר בקבוצת רישוי 5 ונזכה לראותה בכמויות
נכבדות יותר על הכביש ממה שהיה עד כה.

בעד: עיצוב , מנוע, התנהגות , בטיחות, מחיר
נגד: גיר הדורש הסתגלות קלה, מרווח לרגליים בספסל האחורי
סיכום : תמורה טובה מאוד לכסף.

עוד ממבחני דרכים