טויוטה יאריס היברידית מבחן דרכים

ההיברידית הזולה בישראל מבטיחה תצרוכת דלק בפועל של למעלה מ 20 ק"מ לליטר , אבזור עשיר ומוניטין של טויוטה . שווה את הכסף ? אל תתנו למחירי הדלק האחרונים להטעות אתכם . שלושת החודשים האחרונים שהתבטאו בירידה רצופה במחירי הדלק והתרחקות מאותם 8.25 ש"ח לליטר שהבהילו  אותנו בחודש אוגוסט 2012  , לא מבטיחים שהדלק יהיה…

ששי כהן 03 בנוב, 2012
טויוטה יאריס היברידית

ההיברידית הזולה בישראל מבטיחה תצרוכת דלק בפועל של למעלה מ 20 ק"מ לליטר , אבזור עשיר ומוניטין של טויוטה . שווה את הכסף ?
אל תתנו למחירי הדלק האחרונים להטעות אתכם . שלושת החודשים האחרונים שהתבטאו בירידה רצופה במחירי הדלק והתרחקות מאותם 8.25 ש"ח לליטר שהבהילו  אותנו בחודש אוגוסט 2012  , לא מבטיחים שהדלק יהיה זול בסוף . אחרי שכמעט כולם דיברו לפני כחודשיים על האפשרות לעבור לרכב קטן וחסכוני , נדמה לאחרונה שירידת מחיר הבנזין הרגיעה מעט את הציבור והדלק כבר ירד מהשיח הציבורי היום יומי . אז לפני שאתם כבר מתכננים את רכישת הרכב הבא שלכם עם מנוע V6  , הכירו את הרכב האמיתי הבא שצריך להיות ברשימת האופציות שלכם : טויוטה יאריס הייבריד.

טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית

חביבת הלקוחות הפרטיים

אם את השנה שעברה סיימה טויוטה יאריס עם שיא שלילי במכירות הדגם בישראל שהסתכמו ב-200 יחידות בלבד וחצי אחוז מנתח השוק , הגיעה שנת 2012 ועימה היאריס החדשה , מצוידת בגיר אוטומטי במקום רובוטי , והמכירות זינקו ל – 2,318 יחידות בתשעת החודשים הראשונים של השנה , אשר מקנים לה כבר את המקום השישי בסגמנט . אך בניגוד למרבית דגמי הסופרמיני המובילים בארץ, המבוססים על מכירות לציי רכב , טויוטה יאריס נהנית דווקא מפריחה בשוק הפרטי ורק 150 יחידות ממנה נמכרו מתחילת השנה לציי רכב . כעת , משוכנעים בטויוטה שהדגם ההיברידי שהצטרף בחודש החולף להיצע , יסייע עוד יותר למכירות ויעמיק את אחיזתה בצמרת מכוניות הסופרמיני בישראל .

טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית

למה לא אמרת שאחותך יפה ממך

מפגש ראשון עם היאריס ההיברידית חושף עיצוב נאה יותר לעומת האחות המוכרת , עם חזית אטרקטיבית יותר למראה הכוללת כונס אוויר גדול יותר , פנסי חזית משולבי תאורת  LED     מרשימה וכמובן את לוגו החברה על רקע כחול , סימן ההיכר של הדגמים ההיברידים של טויוטה. בנוסף , עודכן גם חלקה האחורי של הרכב עם יחידות תאורה חדשות ונאות יותר , גם הן משובצות LED , ולמרות שהיא לא הפכה למסובבת ראשים , היא איכשהו נראית הרבה יותר אטרקטיבית מהאחות הפשוטה והשמרנית .

גם בתוך תא הנוסעים נרשמים שינויים . העיצוב המוכר נותר אמנם זהה בבסיסו , אולם שילוב של נרחב בלוח השעונים של חלקים בצבע לבן – אפור עשויים חומרים רכים ונעימים למגע , שובר את הגוונים הכהים , ויחד עם ידית הילוכים עם סיומת בצבע כחול ותוספת אבזור , מעניק אווירה נעימה ומזמינה בתא הנוסעים . אבזור הרכב עשיר כסטנדרט וכולל 4 חלונות חשמליים ( לעומת 2 בדגם הרגיל ) , בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע מקורית ' Toyota Touch ' הכוללת מסך מגע גדול השולט על מערכת השמע , דיבורית הבלוט'וס , מצלמת הרוורס וכמובן מציג שלל נתונים על המערכת ההיברידית . בנוסף, ההגה מצופה עור וכולל מתגי שליטה למערכת השמע והדיבורית , מערכת כניסה לרכב והתנעה ללא מפתח ועוד. כאופציה , ניתן להזמין רק חישוקי גלגלים קלים אשר משדרגים משמעותית את מראה הרכב מהצד . מעבר לכך , מדובר באותה סופרמיני מוכרת מרווחת ונוחה יחסית , שאף נותרת שימושית בדגם ההיברידי עם תא מטען בנפח זהה של 286 ליטר , בזכות אחסון המצברים מתחת לספסל האחורי ולא על חשבון נפח תא המטען .

טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית

חשמל זורם בכפות ידיך

יוצאים לדרך . לחיצה קלה על מתג ההתנעה והרכב פועל . בשקט מופלא , ללא רעידות וללא רעש של סטרטר  כצפוי ממכונית  היברידית . ביאריס מותקנת מערכת היברידית חדשה וקומפקטית אשר פותחה על בסיס המערכת של הפריוס הקודמת , אך זוכה בדגם החדש להפחתה של 20% במידות לצד שמירה על היעילות . בדומה לדגמים ההיברידים האחרים של טויוטה, גם כאן קיים מתג ה- EV-MODE  המאפשר לרכב לנסוע על גבי חשמל בלבד , במהירות של עד 50 קמ"ש ולטווח של עד 2 ק"מ , מה שהופך  את הנסיעה העירונית לנעימה מאוד , עם שקט מוחלט בתא הנוסעים , וכמובן חיסכון ניכר בדלק ופליטת מזהמים נמוכה מאוד .

מנוע ה 1.5 ליטר צנוע בהספקו למען החיסכון ויחד עם המנוע החשמלי מציעים הספק משולב של 100 כ"ס , בדיוק 1 כ"ס יותר מגרסת הבנזין המוכרת . שילוב תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה , מעניק נסיעה חלקה ונעימה מאוד , ורק נהגים עצבניים אשר ילחצו  חזק על הגז , יצליחו להפיק רעש מוחשי מהמנוע . הנאה מנהיגה היא משהו שלא ממש ימצאו בה חובבי הגה אלא אם נתוני צריכת הדלק הנמוכים מאוד שמראה להם מחשב הדרך , גורמים להם להנאה במחשבה על החיסכון בדלק  ובכסף …

בהשוואת ביצועים מול היאריס האוטומטית הרגילה ,  נתוני הביצועים של היאריס ההיברידית מעט יותר טובים עם תאוצה ל – 100 קמ"ש תוך 11.8 שניות במקום 12.3 , אך קצת פחות במהירות המרבית עם 165 קמ"ש מרביים לעומת 175 . פליטת ה- CO2 מרשימה גם היא עם 85 גרם לק"מ בממוצע לעומת 121 גרם לק"מ בממוצע בדגם הרגיל .

טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית

בתמונה : יש מקום לקניות יותר ממה שנראה במבט ראשון

טויוטה יאריס הייבריד- צריכת דלק

בסופו של דבר , הכי יעניין את לקוחות הדגם הנ"ל , הוא צריכת הדלק . בקמפיין הפרסום מתגאים בחברה על צריכת דלק משולבת של 27 ק"מ לליטר בממוצע , כאשר בתנועה עירונית מציעה המכונית אף 29.4 ק"מ לליטר בזכות היכולת לנסוע על חשמל בלבד בחלק מהדרך . בפועל , במהלך ימי המבחן הציגה אצלנו המכונית 20.8 ק"מ לליטר בממוצע , מה שאמנם רחוק קצת מהצהרת היצרן , אולם עדיין מרשים מאוד . בדומה לכלל מספר 1 בתורת החיסכון בדלק , היצמדות לכללי הנהיגה החסכונית , תביא אתכם בוודאות לתוצאות טובות אף יותר , כי את הנתון הנ"ל היא השיגה די בקלות , אך בהחלט לא תחת מאמץ.

טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית

4.8 ליטר ל- 100 ק"מ במבחן = 20.8 ק"מ לליטר בפועל
בסופו של מבחן , אהבנו מאוד את היאריס ההיברידית ונראה שיעד היבואן למכור 1,000 מכוניות בשנה הראשונה לא יהיה קשה להשגה . הדגם ההיברידי לוקח את היתרונות של הדגם המוכר ומצייד אותו ביחידת כח חסכונית במיוחד , המרשימה ביכולת לספק נסיעה עירונית שקטה ונעימה ולהרחיק משמעותית את תדירות הביקור בתחנות הדלק . במחיר של 114,900 ש"ח , המכונית אמנם המכונית ההיברידית הזולה בישראל , אולם עדיין מעט יקרה למכונית סופרמיני . בהתחשב באבזור העשיר ביחס לדגם הרגיל ובחווית הנהיגה המשודרגת , נראה שעדיין יהיו לא מעט לקוחות שיתאהבו בדגם ובצדק .
טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית

 
 
 
 
 

עוד ממבחני דרכים