לקסוס CT200h – מבחן דרכים

גרסת לקסוס לסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות נחתה בארץ עם תג מחיר מפתה והבטחה להיות ירוקה מכולן . יצאנו לבדוק חשמלית ושמה תשוקה הוא מחזה שנכתב ב 1945 וזכה להצלחה רבה . עיקר המחזה עסק במפגש ההרסני של תרבויות ואופי שונה בין עלמה דרומית נאה ומכובדת ובין מהגר ממעמד הצווארון הכחול . כאן נכנסת לתמונה ה CT200 החדשה…

ששי כהן 13 באפר, 2011

גרסת לקסוס לסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות נחתה בארץ עם תג מחיר מפתה והבטחה להיות ירוקה מכולן . יצאנו לבדוק

חשמלית ושמה תשוקה הוא מחזה שנכתב ב 1945 וזכה להצלחה רבה . עיקר המחזה עסק במפגש ההרסני של תרבויות ואופי שונה בין עלמה דרומית נאה ומכובדת ובין מהגר ממעמד הצווארון הכחול . כאן נכנסת לתמונה ה CT200 החדשה של לקסוס אשר בדומה לאותו מחזה מ 1945 , מנסה לגשר בין עולם היוקרה, הזוהר והפינוקים של לקסוס לבין יחידת כח היברידית של טויוטה העממית ( אם תרצו , הצווארון הכחול ) . האם גם היא תזכה להצלחה רבה ? ימים יגידו , אבל לפחות לפי קבלת הפנים שזכתה המכונית בישראל עם 60 הזמנות שנרשמו תוך פחות משבוע , נראה שהיא בדרך הנכונה.

לקסוס CT200h - מבחן דרכים

לקסוס CT200h – מבחן דרכים

לעולם טוב יותר
ה CT200 הושקה לאחרונה בעולם ופותחה בעיקר כדי לתת מענה לשוק הולך וגדל של מכוניות קומפקטיות יוקרתיות כמו ב.מ.וו. סדרה 1 , אודי A3 ובקרוב גם מרצדס A CLASS .  במקרה של לקסוס , זוהי כניסתה הראשונה לשוק הקומפקטיות והגישה שלה שונה וכוללת יחידת הנעה היברידית אשר באה על חשבון הביצועים ואולי קולעת יותר לרוח המנשבת באירופה עם דרישה לחיסכון בדלק ושמירה על איכות הסביבה . בלקסוס נמנעו מפיתוח יחידת כח חדשה והלכו על משהו מוכר מהמחסן של חברת האם טויוטה והוא יחידת הכח של הטויוטה פריוס אשר חוסכת עלויות פיתוח גבוהות ובעלת מוניטין אמינות ללא רבב שגם מאפיין את לקסוס באופן מסורתי.
עיצובה החיצוני של הלקסוס נאה ומודרני אך שמרני למדי ומשדר יותר אלגנטיות ופחות קווים ספורטיבים . בלקסוס בחרו לעצב מכונית קומפקטית בעלת עיצוב נעים אך רחוק מלהיות מנקר עיניים ומסובב ראשים .

לקסוס CT200h - מבחן דרכים

לקסוס CT200h – מבחן דרכים

בניגוד לעיצוב החיצוני המאופק , כניסה לתא הנוסעים אינה מותירה מקום לספק . זוהי בהחלט לקסוס . האווירה מהודרת , הביצוע מצויין ,איכות החומרים מעולה וכך גם איכות ההרכבה . סביבת הנהג מעוצבת בסגנון הייטקי מתקדם עם שפע של צגים דיגיטלים ושלל פטנטים חביבים . המושבים הקדמיים נוחים מאוד ולמרות אפשרויות כיוונון בסיסיות בלבד , קל להגיע לתנוחת נהיגה מושלמת הודות להגה שמתכוונן לגובה וגם לעומק.
זוהי הלקסוס היחידה בארץ שלא כוללת ריפודי עור כסטנדרט ואף לא ניתן להזמין אותם כאופציה גם בדגם הבכיר. כנ"ל לגבי המושבים הקדמיים בעלי הכיוונון הידני ולא חשמלי ופריטים כמו חיישני גשם או בקרת שיוט הם תוספות שמגיעות רק בדגם המאובזר ביותר . אבל לרגע לא חששתי שאולי הושיבו אותי בטויוטה פריוס שהחליפו לה את הסמל על ההגה . האווירה למרות הקיצוץ באבזור יוקרתית למדי ועולה אפילו מספר רמות על תאי הנוסעים של המתחרות הישירות כאודי A3 וב.מ.וו. סדרה 1.
עם זאת , שלא תבינו לא נכון , ה CT200 מאובזרת מכל טוב גם ברמת הגימור הבסיסית ( LUXURY ) וכוללת בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבורים לנגן חיצוני ו- USB , דיבורית בלוט'וס מקורית מצויינת הכוללת פקודות קוליות , מחשב דרך , 4 חלונות חשמליים בעלי פתיחה מהירה וסגירה עדינה , תאורת פנים עשירה , התנעה בכפתור, ריפודי קטיפה שנראים ומרגישים מצוין , חיישני תאורה , בורר מצבי נהיגה ועוד. האבזור החיצוני כולל כסטנדרט : חישוקי מגנזיום "16 ,ספויילר אחורי ויחידות תאורה קדמיות עם תאורת יום LED והאבזור הבטיחותי מלא עם 8 כריות אוויר ובקרת יציבות.
רמת הגימור האמצעית ( PREMIUM ) של דגם המבחן כוללת בנוסף חלון גג חשמלי, חיישני רוורס, מצלמה אחורית המשולבת במראה המרכזית ושמשות כהות לנוסעים מאחור ודורשת תשלום נוסף סביר במונחי יוקרה של 15,000 ש"ח. רמת הגימור הבכירה ( PREMIUM TECH ) כוללת בנוסף חיישני גשם , מחליף ל 6 דיסקים , מסך צבעוני "7 כולל ממשק ייחודי , מערכת שמע משודרגת וכניסה לרכב ללא מפתח .

לקסוס CT200h - מבחן דרכים

לקסוס CT200h – מבחן דרכים

שלח לי שקט בקופסא מארץ רחוקה
מתחת למכסה המנוע שוכנת אותה יחידת כח היברידית המוכרת מטויוטה פריוס וכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי אשר יחד מפיקים 136 כ"ס ומומנט של 21.1 קג"מ ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה להשלמת החבילה החסכונית.
לחיצה קלה על לחצן ה START והופ – שקט ! הודעה בלוח השעונים " READY " מודיעה שניתן להתחיל בנסיעה. שחרור בלם היד שדווקא נמצא ברגל … שילוב בנגיעות TOUCH ל DRIVE בידית ההילוכים הקטנה והמעוצבת והמכונית מתחילה לנוע בשקט בשקט באופן שמזכיר מלגזה חשמלית . בוגרי טויוטה פריוס וודאי לא יתרגשו מהרעיון ולא יבינו על מה כל הרעש ( או השקט ) אך למי שלא נהג עדיין בפריוס וזה כמעט כולם , אין ספק שמדובר בחוויה ייחודית ומהנה. השקט שנשמר בתא הנוסעים יכול להביך בקלות מכוניות יקרות פי כמה . גם בסביבות 40 קמ"ש כשהמנוע מתעורר לחיים , זה נעשה בשקט מופתי ורק לחיצות בריאות על דוושת הגז מצליחות להחדיר רעש לתא הנוסעים .
הביצועים עצמם טובים ממשפחתית ממוצעת אך רחוקים מלהיות מרגשים . עם 10.3 שניות ל 100 קמ"ש , מספקת ה CT200 תחושה של מכונית זריזה אך בהחלט לא ספורטיבית . המנוע עצמו מכוייל לטובת חיסכון בדלק ולמכונית בורר תוכניות נהיגה שכולל מצבים : רגיל, חסכוני , ספורט וחשמלי EV שמאפשר תיאורטית נסיעה על חשמל בלבד לאורך של עד 2 ק"מ ובמהירות סביב 40 קמ"ש . בחירה במצב ספורט בבורר תוכניות הנהיגה , מקפיצה מד סל"ד בלוח השעונים וצובעת את הרקע לאדום ספורטיבי . תגובות המנוע נמרצות יותר וגם ההיגוי אמור להיות קשיח יותר אך המכונית לא נעשית באמת ספורטיבית ומחטיאה את הייעוד שלה כרכב חסכוני . וכשהבנו את הרעיון וזה קרה מהר מאוד , החלטנו לוותר על הנסיונות לאתגר את המכונית ובמקום זאת ליהנות מהשקט המופתי והכיף שבנסיעה רגועה ,שקטה וחסכונית .

לקסוס CT200h - מבחן דרכים

לקסוס CT200h – מבחן דרכים

עם 7.5 ש"ח לליטר , כיף לדעת שתחנת הדלק הופכת להיות ביקור נדיר יותר עם ה CT200.
והתוצאה לא אחירה להגיע . לאורך שלושת ימי המבחן , צרכה המכונית 18.5 ק"מ לליטר בממוצע , בתנאים שכללו המון נסיעות עירוניות בזבזניות , עמידה בפקקים , מזגן דולק וכל מה שבד"כ פוגע בצריכת הדלק . אבל ה CT לא אכזבה והציגה צריכת דלק מצויינת שגם אם רחוקה מהצהרת היצרן שטוען ל 24 ק"מ לליטר , היא עדיין מרשימה מאוד . גם פליטת המזהמים מעולה עם פליטת CO2 של 94 גרם לק"מ בלבד שטובה מכל המכוניות שנמכרות כיום בארץ למעט האחות החורגת : פריוס .
לאורך 400 הק"מ שנסענו בחברתה, סיפקה הלקסוס נוחות נסיעה גבוהה כמצופה ולא התקשתה להתמודד עם תחלואי כבישי ארצינו . המרווח לנוסעים מלפנים מצויין , אולם מאחור ישבו בנחת 2 מבוגרים בתנאי שאינם גבוהים מהממוצע , אחרת ברכיהם ידחקו אל תוך המושבים הקדמיים . נפח תא המטען קטן יחסית עקב ניצול חלק גדול מהתא לאחסון המצברים ועומד על 345 ליטר אשר מסוגלים להימתח עד 955 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים .

לקסוס CT200h - מבחן דרכים

לקסוס CT200h – מבחן דרכים

לקסוס CT200H יוצאת לדרך ואמורה להגדיל משמעותית את מכירות המותג בישראל . היא אמורה להתחרות ראש בראש בטובות שבמתחרות הקומפקטיות היוקרתיות מגרמניה , אך מוותרת על האפשרות להילחם בהם בסעיף הביצועים ובמקום זאת מעדיפה להכות אותם עם צריכת דלק מעולה ושמירה על איכות הסביבה כמעט ללא תחרות .( הגרסאות החסכוניות של המתחרות נותרות מעבר לים עקב שילוב של מנוע דיזל וגיר ידני שאינו אהוד במחוזותינו ).
בדומה לחלק מדגמי לקסוס , גם ה CT200 מצליחה להישאר אנונימית על הכביש וצנועה למדי במראה , אך הסמל בחזית , ההרגשה הנעימה והעשירה בתא הנוסעים ואיכות הנסיעה , מחמיאים לבעליה באופן תמידי . מחיר הרכב הבסיסי עומד על 179,800 ש"ח אשר בשקלול האבזור הופכים אותה לתחרותית למדי מול המתחרות וזה עוד לפני שנגענו באחת ממעלותיה החשובות של לקסוס : אמינות ללא דופי אשר ככל הנראה תלווה גם את הדגם החדש שנשען ברובו על מכלולים מוכרים בעלי מוניטין ומלווה באחריות של 5 שנים למערכת ההיברידית .

 

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים