סיטרואן C1 החדשה- מבחן דרכים

המיני הידנית הטובה ביותר? סיטרואן C1 החדשה יפה יותר, מאובזרת יותר, נוחה יותר וחסכונית בטירוף. חבל רק שהמחיר מעט גבוה

ששי כהן 31 בדצמ, 2014
סיטרואן C1 החדשה

כלל ידוע בשוק הרכב הישראלי קובע ( באופן לא רשמי ) שאם חשקה נפשכם במכונית בעלת תיבת הילוכים ידנית, העונש שלכם יהיה בדמות מכונית מאובזרת בקמצנות רבה ( בד"כ לא מאובזרת בכלל ), ועל הרצון הלא ברור שלכם לחסוך בדלק וליהנות חלילה מנהיגה יותר מהנה בזכות המשחק בתיבת ההילוכים, תשלמו בתא נוסעים פשוט ונטול צעצועים כמעט לחלוטין. לכן, כה שמחנו שהגענו לאסוף את סיטרואן C1 החדשה למבחן סופ"ש, וגילינו מכונית מיני עממית ידנית עם אבזור שעשוי לבייש אפילו את מיני ONE היוקרתית שעולה כמעט כפול.


סיטרואן C1 החדשה

סיטרואן C1 החדשה

סיטרואן C1 החדשה נחשפה בתחילת 2014 ומחליפה את הדור הקודם ממנו נמכרו בעולם כ- 760 אלף יחידות. כמו בעבר, גם הפעם מדובר בצלע מתוך 3 מכוניות זהות המיוצרות באותו מפעל באירופה וכוללות את הדור החדש של ה- C1, פיג'ו 108 וטויוטה אייגו. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, זוכה הסיטרואן החדשה לעיצוב מתוק ומזמין, הכולל שילוב בחזית של רטרו עם פנסים עגולים גדולים, ומודרני כשמעליהם יחידות תאורה צרות ונאות ותוספת תאורת LED ליום. התוצאה בסופו של דבר במבחן המציאות מודרנית ומעניינת. לצד גרסת ה-5 דלתות הנבחנת, מוצעת לראשונה המכונית גם בגרסת גג בד נפתח חשמלי בדומה למה שמציעה פיאט עם ה- 500C.

סיטרואן C1 החדשה

סיטרואן C1 החדשה

כיאה ממכונית מיני עירונית, מדובר במכונית קטנה שאמנם צמחה מעט בדור החדש עם תוספת של 2.5 ס"מ באורך ל-3.46 מטר, אך צמצמה ס"מ וחצי ברוחב ל-1.61 מטר, מה שמעניק לה סביבת נהג אינטימית יחסית לנהג וליושב לצידו, לצד מרווח מוגבל לצמד יושבים מאחור שעדיף שיהיו ילדים או מבוגרים לא בעלי מידות מעל לממוצע. למרות שתוספת באורך המכונית לא תרמה לבסיס גלגלים גדול יותר, הזהה לקודמו עם 234 ס"מ, הבונוס נמצא בתא המטען שצמח בדגם החדש ב- 57 ליטר ועומד על 196 ליטר המסוגלים לאכלס רכישה שבועית מהסופר, או 780 ליטר נאים עם קיפול המושבים האחוריים.

סיטרואן C1 החדשה-תא המטען צמח בדגם החדש, אך עדיין לא נדיב במיוחד

סיטרואן C1 החדשה-תא המטען צמח בדגם החדש, אך עדיין לא נדיב במיוחד

מאובזרת
בתוך תא הנוסעים נרשמת מהפכה של ממש בדגם החדש, עם עיצוב חדש וחינני לסביבת הנוסעים ואבזור סטנדרטי נדיב מהממוצע. לצד לוח שעונים מודרני ובעל כל מיני גימיקים שדואגים שלא ישעמם לכם בעת עמידה ברמזור למשל, האבזור נדיב וכולל: מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך מגע "7 השולט על הרדיו, הטלפון ומחשב הדרך, ומאוד נוח לתפעול ולקריאה בכל שעות היום. מעבר לכך, תמצאו כסטנדרט גם הגה בציפוי עור, יציאות USB ו- AUX, תצוגת הסמארטפון על גבי המסך ( עובד רק בחלק מהדגמים ), מראות חשמליות, חלונות אחוריים מושחרים, לוח שעונים עשיר במידע, תאורת יום LED קדמית, 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד. עבור מכונית מיני ידנית עממית, מדובר בהחלט באבזור טוב מהממוצע. תלונות? למרות הכל הצלחנו למצוא : אין תאורת תא מטען וגלגל ההגה מתכוונן רק לגובה. מעבר לכך, מדובר במכונית בטיחותית למדי עם ציון של ארבעה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. אלמלא היו הקריטריונים מוחמרים לאחרונה, היתה זוכה כנראה לחמישה כוכבים.

סיטרואן C1 החדשה- מאובזרת למדי

סיטרואן C1 החדשה- מאובזרת למדי

קלה ואף מהנה לנהיגה
על הכביש, מדובר במכונית מיני יעילה מאוד: למרות שמתחת למכסה המנוע לא נרשמו שינויים משמעותיים בדגם החדש הכולל את אותה יחידת כח מוכרת בנפח 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, המפיקה 69 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים, על הכביש, מדובר במכונית זריזה למדי שעושה הכל בקלילות ומספקת מכונה עירונית כיפית לנהיגה וקלה מאוד לתנועה בזכות הממדים הקומפקטים. למרות נתוני תאוצה רשמיים לא ממש מפתים עם 14.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 155 קמ"ש, בפועל מדובר במכונית שבהחלט לא מרגישה איטית, ובוודאי לא בשטח העירוני, ורק עקיפות מהירות בכביש המהיר, מחייבות מחשבה נוספת אם ניתן לבצע אותן בבטחה. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי שמתמודדת עם רוב תחלואות הכביש באופן משביע רצון בד"כ, אך יחד עם זאת מעט רועשת ביציאה מהמקום עם בידוד לקוי יחסית של רעשי המנוע. תיבת ההילוכים הידנית תפקדה לאורך מאות הק"מ שביצענו באופן יעיל, עם החלפות קלות וחלקות של ההילוכים וכוללת אף מערכת לסיוע בזינוק בעליה שתוסיף לביטחון של החוששים מגיר ידני.

סיטרואן C1 החדשה- וברקע השדה הסולארי הגדול בישראל

סיטרואן C1 החדשה- וברקע השדה הסולארי הגדול בישראל

צריכת דלק
את מתקפת המחמאות שהענקנו עד כה לרכב, נסיים בצריכת הדלק. במהלך ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של סיטרואן C1 החדשה על 18.2 ק"מ לליטר בממוצע, במאות ק"מ שכללו ארבעה נוסעים ברכב, רגל לא ממש קלה על דוושת הגז ואפילו מזגן שפעל פה ושם. מדובר במכונית חסכונית אמיתית השייכת לאותן מכוניות מיני שמבטיחות חיסכון בדלק ואף מקיימות. אמנם לא היינו קרובים לנתוני היצרן, אולם נסיעה עם נוסע יחיד והיצמדות לכללי החיסכון ( כולל מחוון בלוח השעונים שממליץ לכם מתי להעלות הילוך או להורידו ) יסייעו ללא ספק לקבלת נתון צריכת דלק טוב יותר. לחובבי איכות הסביבה נוסיף שמדובר במכונית ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום 2.סיטרואן C1 החדשה- מאובזרת למדי
לסיכום
סיטרואן C1 החדשה מצטרפת לשוק מכוניות המיני המבוקש והעמוס מתחרים. הגרסה הידנית הנבחנת כאן, מציעה מכונית מיני עירונית יעילה, חסכונית בדלק ואף מהנה למדי לנהיגה, הנהנית בנוסף גם מאחריות של 5 שנים ולשם שינוי, גם מאבזור מפנק כבר ברמת הגימור הבסיסית. נכון להיום, מדובר לדעתנו במכונית המיני הידנית הטובה ביותר בארץ, כאשר נקודות התורפה העיקריות של הרכב מתייחסות למרווח המוגבל בספסל האחורי ובמחיר הרכב הגבוה יחסית שמתחיל ב-67,000 ש"ח. במחיר של 60 אלף ש"ח כמו שהיא נמכרה לאחרונה במסגרת מבצע סוף שנה, מדובר היה ללא ספק בתמורה מצוינת לכסף.



עוד ממבחני דרכים