סמארט פורטו מבחן דרכים

הסמארט חזרה לארץ לאחר 6 שנות היעדרות . מבחינת העיצוב והסנסציה ברחוב , הסמארט החדשה מצליחה לא רע . מה לגבי השאר ? אני מוצא את עצמי יושב בסמארט , מדליק את מערכת המולטימדיה שמצוידת בה המכונית , ושומע על המהפכה החדשה שיוצאת לדרך . קוראים לה " רמי לוי תקשורת " ואיכשהו בעקיפין היא קשורה למאבק…

ששי כהן 08 בדצמ, 2011

הסמארט חזרה לארץ לאחר 6 שנות היעדרות . מבחינת העיצוב והסנסציה ברחוב , הסמארט החדשה מצליחה לא רע . מה לגבי השאר ?
אני מוצא את עצמי יושב בסמארט , מדליק את מערכת המולטימדיה שמצוידת בה המכונית , ושומע על המהפכה החדשה שיוצאת לדרך . קוראים לה " רמי לוי תקשורת " ואיכשהו בעקיפין היא קשורה למאבק הצדק החברתי . לעם יש דרישה למוצרים זולים ונמאס לו לשלם ביוקר . ורמי לוי מבטיח תקשורת סלולארית הוגנת . ואני מצידי , מוצא את עצמי נוהג במכונית שלכאורה עונה על הדרישות החדשות בשוק הרכב הישראלי בשנתיים האחרונות : מכונית מיני , מנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים , חסכונית מאוד בדלק ואפילו מקוצצת באבזור . רק שיש בעיה אחת : קוראים לה סמארט והיא עולה בדיוק כפול ממכוניות המיני הפופולאריות . 125,000 ש"ח . אבל יש גם דגם זול יותר : 110,000 ש"ח . אבל מצד שני , כמו שהקלישאה המוכרת אומרת : " אם אתה שואל כמה זה עולה , סימן שהיא לא בשבילך …" .

סמארט פורטו מבחן דרכים

סמארט פורטו מבחן דרכים

סמארט 2011
סמארט חזרה אלינו בקיץ האחרון לאחר היעדרות של 6 שנים . הדגם החדש משתייך לדור השני של הסמארט שהושק ב 2007 ואף עבר מתיחת פנים ב 2010 . הפעם , מבטיח היבואן שהסמארט הגיע במטרה להישאר ומשקיע רבות בפיתוח המותג , הן בבלוג ייעודי והן בשפע של אירועי קידום מכירות ואפילו מציע רמת גימור העונה לשם הכ"כ תל אביבי ' TLV ' .
סמארט פורטו מגיע לארץ מצויד במנועי 1.0 ליטר 3 צילינדרים , המציעים הספק של 61-102 כ"ס כאשר הגרסה הבכירה היא פרי פיתוח משותף עם סדנת הספורט הגרמנית ' בראבוס ' .  אני קיבלתי את דגם ה PASSION המצויד במנוע טורבו המעלה את הספק המנוע ל 84 כ"ס נאים ומשודך כמו כל אחיו למשפחה לגיר רובוטי עם מצמד יחיד .
אם נתעכב עוד שניה על העיצוב , למרות צמיחה של 20 ס"מ בממד האורך ו 9 ס"מ בממד הרוחב , השכילו אנשי סמארט לא לפגוע בעיצוב המקורי של הסמארט ולמרות שהיא עדיין מכונית מיקרו קטנטנה , צמד הנוסעים בה זוכה בדגם החדש למרחב מחייה טוב יותר משמעותית ואפילו תא מטען בנפח 220 ליטר אשר יכול להכיל קנייה שבועית ממוצעת לזוג מהסופר . אז מה אם תתקשו קצת יותר למצוא חנייה , עדיין רק עם קטנוע זה יהיה קל יותר .
סמארט פורטו מבחן דרכים

סמארט פורטו מבחן דרכים

פתיחה של דלת הנהג וכניסה לרכב חושפת שוב את אותו תכנון חכם של המכונית . פתח הכניסה רחב מאוד , והישיבה בצמד המושבים הספורטיביים הנוחים מרווחת מכפי שהיה ניתן לצפות , עם שפע של מקום לרגליים , גם אם אתם גבוהים מהממוצע . יחד עם זאת , קצת קשה להגיע לתנוחת נהיגה אופטימאלית עקב חוסר אפשרות תמוה לכוונון ההגה .
לוח השעונים בגרסת ה PASSION מקורי ובעל קווים נקיים ואף מצופה באריג המוסיף לחמימות . איכות החומרים טובה, המשטחים לרוב אחידים ברמתם, ורק רמת הגימור הצרפתית מעט מאכזבת פה ושם . האבזור ברמת הגימור הנ"ל כולל : חשמול מקובל , גג זכוכית פנוראמי , מזגן , הגה בציפוי עור , שעוני סל"ד וזמן אופנתיים הנשלפים מהדשבורד ,מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ( בהרכבה מקומית ) , 4 כריות אויר , בקרת יציבות וחישוקים קלים "15 . מצד שני , נעדרים מהתפריט במפתיע , הגה כח ומחשב דרך אשר מוצעים רק כאופציה .
סמארט פורטו מבחן דרכים

סמארט פורטו מבחן דרכים

urban test drive
אני מכניס את המפתח לסוויץ' שנמצא צמוד לבורר ההילוכים ומתניע . WOW איזה סאונד פולטת הסמארט הזאת ! צליל ספורטיבי מגרגר לו מהאגזוז ולרגע נדמה היה לי שאולי קיבלתי את גרסת הבראבוס הספורטיבית . מצאתי את עצמי די מתלהב מרעש המנוע עד כדי כך שבכל פעם שהתנעתי את הרכב , השארתי את הדלת פתוחה , כדי להעצים את החוויה …
וזה לא שעם סגירת הדלת הופכת הסמארט להיות שקטה . צליל המנוע נשמע לאורך כל הדרך ומסתבר שבידוד הרכב מרעשים לא ממש מוצלח . כך או כך מצליח מנוע הטורבו הקטן להטיס את הסמארט מרמזור לרמזור , תוך כדי שהיא משאירה עשן לשכניה לכביש ( טוב , לא ממש מדויק כי היא לא בדיוק מזהמת …). התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות בלבד והמהירות המרבית המוצהרת עומדת על 145 קמ"ש . בתוך העיר היא מכונית מדהימה . כושר התמרון שלה ללא תחרות והיכולת שלה להשתחל לחנייה כמעט בכל חריץ פנוי , קוסם . אבל מה קורה איתה שיוצאים לכביש המהיר ? החששות מנסיעה מהירה מחוץ לעיר מתפוגגות די במהירות . הסמארט מטפסת בקלילות לכיוון ה 120 קמ"ש ועושה זאת בביטחון מלא ,עם יציבות מרשימה ובקצב התקדמות מהיר ובטוח . יחד עם זאת , זאת בפירוש לא מכונית לנהיגה מסעירה בכבישים מפותלים .
גם הגיר הרובוטי חד המצמד שלה לא גרוע כפי שנוהגים להשמיץ אותו . אמנם הוא לא חלק כמו גיר אוטומטי קונבציונאלי , אולם תפעול נכון והיצבירת ניסיון מספקים נסיעה קרובה לחלקה עם העברות הילוכים שכמעט ואינן מורגשות . ואם אתם אוהבים לנהוג , תשמחו לגלות גם פדאלים מאחורי ההגה להעברות הילוכים בסגנון ספורטיבי שאפילו די מהנה .
סמארט פורטו מבחן דרכים

סמארט פורטו מבחן דרכים

נקודת תורפה עיקרית שהורגשה במבחן נגעה לתחושת דוושת הבלם הלא נעימה . אמנם הבלמים תקינים ואף עוצרים את הרכב היטב , אולם דוושת הבלם קשה ונדמה שנדרש קצת יותר כח מהמקובל בהפעלת הבלמים . חיסרון נוסף נוגע לנוחות הרכב הבינונית אשר משתדלת להעביר לנוסעים את תחלואי הכביש ומתקשה להתמודד עם כבישים שאינם סלולים כראוי .המתלים קשיחים למדי והצמיגים בעלי החתך הנמוך לא משפרים את המצב . דגמי ה PURE הפחות ספורטיביים, אמורים להיות מעט נוחים יותר.
יחד עם זאת , הסמארט חסכונית בטירוף . מפאת חוסר הזמן , לא הצלחתי למדוד צריכה בפועל , אולם נראה שהיא לא תהיה רחוקה מהצהרת היצרן על 20.4 ק"מ לליטר . גם ציון ירוק 2 המצוין יחד עם פליטת ה CO2 שעומדת על 114 גרם לק"מ בלבד יעידו על היותה חסכונית מאוד.
סמארט פורטו מבחן דרכים

סמארט פורטו מבחן דרכים

ליהנות מכל העולמות : תכנון מקורי גרמני שוויצרי , ייצור בצרפת , מנוע נוכחי יפני
בסופו של יום , החזרתי את הסמארט עם תחושת החמצה קלה . בשבועיים האחרונים עברו אצלי מספר רכבי מבחן , החל ממאזדה 3 עממית ועד גי'פ היברידי נוצץ של לקסוס . אבל דווקא הסמארט היתה אצלי לזמן הקצר ביותר , ואליה דווקא הכי התחברתי . היא לא הכי נוחה , היא לא ממש שקטה , היא לא פרקטית וגם תג המחיר שלה די יפחיד את רובכם . אולם יש בה משהו מיוחד, וקוראים לו קסם . היא שונה מכל דבר שנע על הכביש , היא אופנתית בטירוף , היא חסכונית ביותר , יש לה צליל נהדר בגרסה שנהגנו בה והכי כיף להסתובב איתה בעיר ולהשתחל לחניות שאף רכב אחר לא היה מעז אפילו לנסות להתקרב אליהם . במחיר בסיסי של 110,000 ש"ח , היא בהחלט לא עממית ובוודאי לא פונה לכל אחד . אבל סטיילינג וסגנון חיים בד"כ עולים הרבה כסף . כפיתרון למחיר הגבוה , מציע היבואן עסקת מימון נוחה הכוללת תשלום מקדמה סביר ותשלומים חודשיים נמוכים יחסית לשנתיים וחצי -שלוש שבסיומם תוכלו להתקדם לסמארט חדשה ( אלא אם התרחבה המשפחה … ) . מה יש ? חיים פעם אחת .

 

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים