יפה וגם אופה ? גרסתה הידנית של ה- 208 , היא מכונית יפה, חסכונית בדלק ואף מהנה לנהיגה כמו פעם . אך האם היא היא שווה את הכסף ?
משהו טוב קורה בפיג'ו . לאחר שמרבית הדגמים מהשנים האחרונות התבגרו באופיים , התברגנו באבזורם ונרתמו למאמץ הבטיחות הגוברת , יחד עם עלייה ניכרת במשקל ובתצרוכת הדלק , מתחילים לטפטף לא לאט לאחרונה דגמים חדשים שלצד ההתקדמות של השנים האחרונות בתחום העיצוב , הבטיחות והאבזור , מתובלנים הפעם גם בתצרוכת דלק נמוכה כצו השעה , וגם – הנאה מנהיגה , תחום שהיווה בעבר את אחד האסים החשובים של היצרנית הצרפתית , ונשכח בשנים האחרונות . המגמה החדשה של פיג'ו החלה איפושהו עם ה- 3008 , המשיכה ב- 508 , וכעת מקבלת חיזוק ב- 208 החדשה .
אבל שביקשנו את ה- 208 למבחן , התעקשנו לקבל דווקא את הדגם הידני והבסיסי בהיצע . ולמה ? כי היצרן הבטיח שהשקיעה מחשבה רבה בפיתוח דגם חדש חסכוני ומהנה לנהיגה , והתפריט של הדגם האוט' כולל מנוע 1.6 ליטר וגיר אוט' עם 4 הילוכים מוכרים מהעבר , שעלולים להזכיר יותר מדי את ה- 207 היוצאת ולגרום לתחושה של פקשוש קל . ל – 208 הידנית , לעומתה , יש את כל הכלים , לפחות על הנייר , כדי להוכיח שיש פה גישה חדשה וחיובית , שנראה שהולכת לקלוע בול למטרה , ולכן היא גם המעניינת בהיצע הדגמים בישראל.
מעבר לעיצוב החיצוני היפה שללא ספק מציב אותה גבוה ביותר בתחרות מלכת היופי של מכוניות הסופרמיני 2012 , הולכת פיג'ו נגד המגמה המקובלת ומצמצת היקפים לטובת היכולת . בהשוואה ל- 207 אותה היא מחליפה , צמצמה ה-208 7 ס"מ באורך ל- 3.96 מטר , הוסיפה כמעט 2 ס"מ ברוחב ל- 174 מטר , צמצמה 1 ס"מ בגובה ל – 1.46 מטר , אך שמרה על בסיס גלגלים כמעט זהה עם 253.8 ס"מ לעומת 254 ס"מ. התכנון החדש והחכם מסייע למכונית להיות קצרה יותר באורך , אך להציע גם תא נוסעים לא פחות מרווח מהדגם המוחלף . איך היא עושה את זה ? בעיקר בזכות תכנון חכם של תא הנוסעים , עם דהשבורד בעיצוב מודרני ויעיל , המוותר על המשטחים הגדולים והמאסיבים של העבר , לטובת עיצוב צעיר ודקיק , עם לוח שעונים קטן יחסית הממוקם נמוך כדי לא לפגוע בשדה הראייה , ופאנל מתגים מצומצם שמפנה הרבה מקום מלפנים ובעיקר לרגליים . ואם חשבתם שזה בא על חשבון נפח תא המטען , אז אפילו כאן מחכה הפתעה קטנה עם נפח תא מטען שעומד על 311 ליטר מכובדים לעומת 310 ליטר בדגם היוצא .
התכנון המקורי של סביבת הנהג , אינו רק יעיל ומקנה תחושה עדיפה של מרחב ליושבים מלפנים , אלא גם נאה ועליז ואף כולל בדגם המאובזר יותר גם מסך מגע רב תכליתי , שמשדרג משמעותית את תחושת הפשטות שמלווה את הדגם הבסיסי ( Access ) בו נהגנו , שכן אבזור רכב המבחן בגרסת הבסיס , מזכיר יותר מכוניות מסוף שנות ה- 90 שכללו צמד חלונות חשמל , נעילה מרכזית והגה כח . אפילו מערכת השמע המקורית שמסופקת ואף זוכה לשליטה מאחורי ההגה , נראית כהתקנה מקומית מיושנת ושייכת לדור אחר . מעבר לכך , מצוידת המכונית במחשב דרך , 6 כריות אוויר ושלל תא אחסון שימושיים ומחיזיק כוסות . עבור מי שמחפש אבזור נדיב יותר , טוב יעשה אם ירכוש את גרסת ה – Active המאובזרת יותר שתמורת 7,000 ש"ח נוספים , תעניק לו בנוסף את מערכת השמע עם הצג מגע שמשדרגת משמעותית את סביבת הנהג וכוללת דיבורית BT . בנוסף תמצאו שם ציפוי עור להגה, בקרת שיוט , חישוקים קלים , חלונות חשמל גם מאחור , מראות מתכווננות חשמלית, פנסי ערפל קדמיים ועוד .
בשורה התחתונה : פיג'ו 208 ידנית היא מכונית סופרמיני מצוינת אשר לוקחת את יתרונות העבר של פיג'ו שכללו הנאה מנהיגה ונוחות נסיעה , ומתבלת אותם ביתרונות של דגמי פיג'ו מהשנים האחרונות שהתרכזו בעיצובים נאים , אבזור מכובד ובטיחות מושלמת עם חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי . בדגם החדש , כצו השעה , מצליחה ה- 208 הידנית להיות גם חסכונית מאוד בדלק וידידותית לסביבה . אך האם עקב כך היא נעדרת חסרונות ? לא ממש . האבזור קצת קמצני בגרסת הבסיס והמחיר מעט גבוה : החל מ- 86,000 ש"ח , מה שעלול להבריח קונים במבחן השוואת המחיר לסופרמיני ידניות אחרות , בהן למחיר יש חשיבות מכרעת לעיתים . להערכתי , הוזלה של כמה אלפי שקלים במחיר הבסיסי , עשויה להפוך אותה לבחירה מצוינת עם תמורה גבוהה לכסף