קיה ריו דיזל – מבחן דרכים

ת"א- אילת וחזרה על מיכל דלק אחד ? קטן עליה . ככה זה שמכונית עושה יותר מ- 22 ק"מ לליטר בפועל . קיה ריו דיזל החדשה במבחן דרכים. קיה ריו דיזל – האחות החורגת במשפחה הרשו לי להכיר לכם מכונית חדשה : קיה ריו החדשה .  אבל לפני שאתם צועקים עלי ומזכירים לי שיותר מ-3,400 עותקים…

ששי כהן 20 באוק, 2012
קיה ריו דיזל

ת"א- אילת וחזרה על מיכל דלק אחד ? קטן עליה . ככה זה שמכונית עושה יותר מ- 22 ק"מ לליטר בפועל . קיה ריו דיזל החדשה במבחן דרכים.

קיה ריו דיזל – האחות החורגת במשפחה
הרשו לי להכיר לכם מכונית חדשה : קיה ריו החדשה .  אבל לפני שאתם צועקים עלי ומזכירים לי שיותר מ-3,400 עותקים שלה עלו כבר לכבישי ישראל מאז הושקה בתחילת השנה , תנו לי להסביר : לא סתם קיה ריו , אלא ריו דיזל .מהסוג של המכוניות שמדינת ישראל לא רוצה שתקנו . למה ? כי אם תשיגו חיסכון אמיתי בדלק , יצטמצמו ההכנסות שלה מהמס ( בערך 4 ש"ח לליטר ) , וזה משהו שקברניטי האוצר לא רוצים בכלל לחשוב עליו . אותם לא מעניינת טובת האזרח או איכות הסביבה . מטרתם לסחוט ממכם כסף . וכמה שיותר . אז מה הפלא שרק חלק קטן ביותר ממכם טרח להכיר , ורובם נהגי מוניות אגב . במספרים : אולי החלק הכי גדול מתוך 49 נהגי מוניות שבחרו בדגמי קיה מתחילת השנה פלוס כמות קטנה בקרב לקוחות פרטיים .
קיה ריו דיזל

קיה ריו דיזל

למען הסביבה : חיסכון ניכר בדלק ודרגת זיהום 3 בריו על רקע ייצור חשמל ירוק בקיבוץ קטורה.

קיה ריו דיזל משווקת בארץ בגרסה אחת : 1.4 ליטר טורבו דיזל עם גיר ידני . הסיבה לנדירותה עד כה מתחלקת לשתיים : הראשונה נוגעת לחוסר האהדה למכוניות דיזל בארץ שנובע מבורות ומשלל דיעות קדומות , עם שיוך מיידי למנועים רועשים ורועדים המספקים ביצועים ירודים לצד אחזקה יקרה . בקיצור , כל מה שהיה נכון פעם , ואינו קרוב למציאות בדגמי הדיזל המודרנים של השנים האחרונות .

הסיבה השנייה נוגעת למחיר היקר . מצד אחד , מחיר הריו דיזל עומד כיום על 114,400 ש"ח וזול מהדור הקודם של המכונית שהושק ב- 2006 עם תג מחיר של 118,500 ש"ח . מצד שני , כאשר משווקת לצידה באולם התצוגה גם גרסת בנזין 1.2 ליטר ידנית במחיר הנמוך ב- 32,000 ש"ח ! , קשה לשווק את הרכב ללקוחות פרטיים , וגם נושא החיסכון בדלק מאבד יתרון עם הצהרת יצרן על 19.6 ק"מ לליטר בגרסת הבנזין לעומת 23.2 ק"מ לליטר בגרסת הדיזל . אז מה הטעם ברכישת גרסת הדיזל ? המשיכו לקרוא .
קיה ריו דיזל

קיה ריו דיזל

תא הנוסעים של הריו דיזל זהה לגרסת הבנזין הידנית . העיצוב נאה , איכות החומרים טובה בד"כ ,וכך גם איכות ההרכבה . חבל רק שנעשה שימוש בפלסטיק זול יחסית ללא שילוב של חומרים רכים , שיחד עם היעדר דיפון בד בדלתות הרכב , פוגע באווירה הכוללת . יחד עם זאת , הריו מרווחת למדי וארבעה מבוגרים לא יתקשו למצוא בה מרווח מספק . גם נפח תא המטען טוב יחסית עם 288 ליטר , ועגלת תינוק לא ממש קטנה , נכנסה לשם די בקלות  ואפילו נותר מקום גם לקצת לקניות .

אבזור הרכב קצת מאכזב ביחס למחיר הגבוה וזהה לגרסת הבנזין הפשוטה וכולל  6 כריות אוויר , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה  עם חיבורי USB  ונגן חיצוני , מחשב דרך , 4 חלונות חשמליים ותאורת יום אוטומטית DRL .   אמנם הריו דיזל מכוונת בעיקר כרכב עבודה זול למוניות , אולם קצת יותר פינוקים לא היו מזיקים.

קיה ריו דיזל

קיה ריו דיזל


הריו דיזל מצוידת במנוע טורבו דיזל בנפח 1.4 ליטר המפיק 90 כ"ס ב- 4,000 סל"ד ומומנט של 22 קג"מ ב- 2,000 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים . עם יחידת הכח הנ"ל , מציעה אמנם הריו דיזל תאוצה ל -100 קמ"ש תוך 14.2 שניות לא ממש מרשימות , אולם זמינות המומנט בסל"ד נמוך מספקת לה נהיגה נמרצת ומהירה מהמצופה , ואת העליות מכביש הערבה לכיוון דימונה , עשתה המכונית בקלילות האופיינית למנועי טורבו דיזל מודרנים ואף סיפקה הנאה מנהיגה עם אחיזת כביש טובה . זמינות הכח הרשימה עוד יותר לטובה כאשר יצאתי עימה לעקיפות בעליות שם הציגה המכונית יכולת האצה טובה וביצוע עקיפה במהירות ובבטיחות . לאורך הנסיעה , שמרה הריו גם על תא נוסעים שקט למדי וגרגור הדיזל כמעט ואינו נשמע, למעט התנעת הרכב שהמנוע קר , אז הוא מעט רועש עד להתחממותו . יחד עם זאת, נוחות הנסיעה טובה ככל שהכביש סלול היטב , אך סבירה בלבד כשהרכב נקלע לשיבושים .
קיה ריו דיזל

קיה ריו דיזל

היצמדות לכללי הנהיגה החסכונית , הוא המתכון הטוב ביותר לחיסכון בדלק : 22.7 ק"מ לליטר מת"א לאילת עם רגל עדינה על דוושת הגז.

קיה ריו דיזל צריכת דלק : 22 ק"מ לליטר בממוצע

אבל בסופו של דבר הסיבה שרצינו כ"כ לבחון את גרסת הדיזל היתה לבדוק אם המכונית  אכן   חסכונית כמצופה . הרי נתוני יצרן ידועים לנו יותר מדי פעמים כאופטימים יותר מדי מהנתונים בפועל  ולכן למדנו לקרוא אותם בזהירות . במקרה של הריו דיזל , ציפתה לנו הפתעה נעימה . היצרן מצהיר  על 4.3 ליטר ל -100 ק"מ בממוצע , אנחנו עשינו איתה 4.5 ליטר ל- 100 ק"מ בנסיעה מת"א לאילת וחזרה ,נתון הקרוב מאוד לנתוני היצרן באופן מפתיע , ובשפת העם : לא פחות מ- 22.2 ק"מ לליטר בממוצע , עם שלושה אנשים ברכב ומזגן דולק לאורך כל הנסיעה , אך גם בנהיגה עדינה וחסכונית למדי עם שיוט סביב 100 קמ"ש בכביש הערבה. בנסיעה עירונית פקוקה , הציגה המכונית נתוני צריכת דלק של 14.9 ק"מ נאים למדי .

קיה ריו דיזל

קיה ריו דיזל

קטגוריית הסופרמיני היא הצומחת ביותר בישראל 2012 . מכירות מכוניות מנהלים ממשיכות להיחלש. בתמונה : קיה ריו השבוע בנמל אילת וברקע מאזדות 6 מעלות אבק .

קיה ריו דיזל סיכום

אז למי היא מתאימה הריו דיזל ? לדעתינו , לא רק למרבים לנהוג ולבצע ק"מ רב . במחירה הנוכחי : 114,400 ש"ח , יכולה גרסת הדיזל להתאים גם למשפחות אשר מוכנות לוותר על משפחתית אוטומטית ממוצעת חדשה , ולעבור לרכב סופרמיני ידני שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף בתחנות הדלק . בדרך , תצטרכו לוותר קצת על נפח תא המטען ולהתפשר קצת במרווח לנוסעים , אך מצד שני , מחירי הדלק יפסיקו להטריד אתכם כל ראשון לחודש , והריו דיזל תספק לכם טווחי נסיעה מרשימים במחירים מצחיקים יחסית . היום גם חלק גדול מתחנות הדלק מוכרות את הסולר במחיר זול יותר ממחיר הבנזין ואגרת הטסט אינה יקרה ביחס לרכב בנזין , מה שמפחית את העלויות השוטפות . חוץ מזה , הזכרנו גם את זה שהיא גם מכונית ממש יפה ?

 
 
 
 

 

עוד ממבחני דרכים