אודי A1 מבחן דרכים

למרות שה A1 משווקת בארץ כבר כמעט שנה , נדירותה בכבישי הארץ עוררה סקרנות רבה . זה הצבע הלוהט או העיניים הזוהרות ? יצאנו לבדוק. אומרים שפוטנציאל שיווקי הוא במידה רבה עניין של עיתוי . זה אולי מסביר למה לקח בערך 9 שנים לאודי להציג את ה A1 כתשובה להצלחה המסחררת בעולם של המיני BMW…

ששי כהן 01 בספט, 2011

למרות שה A1 משווקת בארץ כבר כמעט שנה , נדירותה בכבישי הארץ עוררה סקרנות רבה . זה הצבע הלוהט או העיניים הזוהרות ? יצאנו לבדוק.

אומרים שפוטנציאל שיווקי הוא במידה רבה עניין של עיתוי . זה אולי מסביר למה לקח בערך 9 שנים לאודי להציג את ה A1 כתשובה להצלחה המסחררת בעולם של המיני BMW . ובעוד שהמיני מתוכננת מא-ת כמכונית מיני יוקרתית , עשו באודי קיצורי דרך ולקחו את הפולו והלבישו אותה בגדים חדשים . האם הם פספסו משהו בדרך  ? ממש לא . אפילו די הצליח להם .

אודי A1 מבחן דרכים

אודי A1 מבחן דרכים

ה A1 נחשפה בתחילת 2010 לאחר תקופה ארוכה של רמזים ודיבורים . עבור אודי , היתה זאת כניסתה של החברה לשוק המיני היוקרתיות אשר צובר תאוצה בעולם וכולל מכוניות המחפשות להתחקות אחר ההצלחה של המיני החדשה . למרות שימוש בשלדת הפולו החדשה ומכלולים רבים נוספים , השכילו באודי לעצב את ה A1 בדיוק כפי שהלקוחות הפוטנציאלים היו מצפים : קטנה , מעוצבת , סקסית וחמודה גם יחד , אשר מעניקים לה את המראה הייחודי הנדרש על הכביש וכמובן כבוד לאוחז בהגה שלה . הרבה כבוד . למרות שהמכונית משווקת בארץ כמעט כשנה , מכירותיה הזעומות יחסית הפכו אותה לאטרקציה מסויימת ונאלצתי לא מעט פעמים לפתוח חלון בימי אוגוסט החמים כדי לענות על שאלות סקרנים ברמזורים .

אודי A1 מבחן דרכים

אודי A1 מבחן דרכים

למרות התעוזה יחסית בעיצוב החיצוני , כניסה לתא הנוסעים מלווה באכזבה קלה . סביבת הנהג אמנם עשויה היטב ,איכות ההרכבה גבוהה כפי שאתה מצפה מאודי וכך גם איכות החומרים , אולם ההרגשה הכללית מעט צנועה מדי וניכר חוסר במקוריות ורעננות . וזה בהחלט לא תא נוסעים רע . הוא פשוט מזכיר יותר מדי דגמים אחרים של אודי ונראה שמרני מדי . גם הנדסת האנוש לוקה בחסר עם תפעול מחשב דרך מסורבל וקושי בתפעול מהיר למערכת השמע שלפחות מוציאה צלילים נהדרים.
גם האבזור לא ממש מרשים . למרות שדגם המבחן הינו ברמת הגימור הגבוהה ביותר בארץ , אשר מקפיץ את מחירו לכיוון ה 175 אלף ש"ח , האבזור מזכיר רכב משפחתי ממוצע ונעדרים מהתפריט פריטים אשר הפכו להיות די סטנדרטים ברכבים מקטגוריות נמוכות יותר כמו בקרת אקלים דיגיטלית , מראות מתקפלות חשמלית , מערכת מולטימדיה ואפילו ריפוד מושבים נעים יותר . במקום זאת , מצאנו מערכת שמע " CONCERT " מצוינת עם מסך נשלף , גג שמש חשמלי ,ציפוי עור להגה , מחשב דרך ותאורת לדים עשירה .

אודי A1 מבחן דרכים

אודי A1 מבחן דרכים

המושבים עצמם די תומכים ונוחים ולמרות המידות הצנועות , לא נרשמה קלסטרופוביה בתא הנוסעים עם מרווח די טוב ליושבים מלפנים ומרווח סביר עבור הילדים שיושבים מאחור , שכן עבור מבוגרים , אכלוס בספסל האחורי , לא יהיה  חוויה כ"כ נעימה לאורך זמן . מה לעשות , ה A1 הוא רכב לרווקים/ת .
לארץ מגיעה ה A1 עם מנוע בנזין מסדרת ה TFSI בנפח 1.4 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית ( S-Tronic ) כפולת מצמדים עם לא פחות מ- 7 הילוכים. ההספק המירבי עומד על 122 כ"ס ב 5,000 סל"ד והביצועים חמים למדי עם 8.9 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 203 קמ"ש. עם יחידת הכח הנ"ל , מתגלה אחת ממעלותיה של המכונית עם צבירת מהירות בצורה חלקה ותרבותית, המשייטת ברגיעה על הכביש-המהיר. אבל, אם רוצים ליהנות קצת יותר וממשיכים ללחוץ על הגז , הכוח מתורגם למהירות בצורה מיידית ויעילה ומספק הרבה הנאה עם אחיזת כביש טובה ושפע של ביטחון לנהג למרות שההגה לא ממש מדויק . ה A1 מתגלה כפרטנרית נעימה הן לרגועים שביננו והן לאלו שאוהבים לתת בגז . היא בפירוש איננה מכונית ספורט ואיננה מרגישה כזאת , אבל חווית נהיגה בהחלט קיימת בה .

אודי A1 מבחן דרכים

אודי A1 מבחן דרכים

צריכת דלק / זיהום אויר
יחד עם זאת , מתגלה ה A1 כמכונית חסכונית למדי אשר יחד עם מערכת ה START/STOP המכבה את המנוע בעת עמידה , מציעה תצרוכת דלק ממוצעת של 19.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן . בפועל , עברה המכונית במהלך ימי המבחן קצת יותר מ 14 ק"מ על כל ליטר של דלק בנסיעות שרובן התרכזו בכבישים הבין עירוניים , חלקם הגדול בשיוט נינוח וחלקם הקטן בנסיעות מאומצות יותר . גם בסעיף זיהום האויר נהנית ה A1 מנתונים טובים עם פליטת CO2 נמוכה למדי העומדת על 122 גרם לק"מ וציון ירוק של 3 במדד זיהום האויר.
נוחות הנסיעה טובה וגם כאן הצליחו באודי למצוא פשרה טובה בין התנהגות מעט ספורטיבית לבין נסיעה נינוחה . לצד המתלים הרכים יחסית , מספקת ה A1 גם תא נוסעים שקט למדי אשר גם עם משיכת ההילוכים גבוה במד הדל"ד , מתקשים רעשי המנוע ורעשי החוץ לחדור לתא הנוסעים בזכות בידוד חומרים מצויין .

 

אודי A1 מבחן דרכים

אודי A1 מבחן דרכים

אודי A1 , הזולה וה"עממית" בין דגמי אודי , מאתגרת בעיצובה ולא דומה לשום דבר אחר על הכביש. הממדים הקטנים והקרביים, הופכים אותה לסוג של אטרקציה על הכביש והיא מפגינה נוכחות בשפע , סעיף אשר נמצא גבוה בראש הלקוחות הפוטנציאלים . בנוסף , היא מצוידת ביחידת כח מרשימה וחזקה אשר עונה גם לדרישות זיהום האויר ותצרוכת דלק נמוכה ומספקת אפילו הנאה רבה בנהיגה. בסעיף החובה , הדגש על העיצוב השונה לא המשיך אל תא הנוסעים אשר נותר אפרורי ושמרני למדי למרות האיכות הגבוהה וגם האבזור לוקה בחסר ,במיוחד ברכב המבחן שמחירו מאמיר ל 175,000 ש"ח .  לדעתי , דווקא הגרסה הבסיסית והצנועה יותר , שמחירה מתחיל ב 137,200 ש"ח לדגם הידני , מעניקה תמורה גבוהה יותר למחיר ולמרות האבזור הדליל , נהנית עדיין ממחיר זול למדי לעומת הגרסה המקבילה של המיני BMW שעולה כמה עשרות אלפי ש"ח יותר . עבור מי שאכן מתכנן עליה , טוב יעשה אם יחכה למרתון המכירות 72 השעות של צ'מפיון מוטורס , שיערך בין התאריכים 14-16 בספטמבר  ,בו יוכל לרכוש אותה ככל הנראה בהנחה נאה ממחיר המחירון.

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים