הונדה אינסייט מבחן דרכים

המשפחתית ההיברידית הקומפקטית לבית הונדה , זכתה למתיחת פנים ומקצה שיפורים . אז עד כמה היא באמת חסכונית בפועל ? בשימוש הוגן וסביר  בימים אלה של מלחמה בשוק הסלולארי , כאשר כל חברה יוצאת בחבילה " ללא הגבלה " , מופיעה למטה באותיות הקטנות האזהרה : " בשימוש הוגן וסביר " , המזהירה את כל…

ששי כהן 05 ביול, 2012
הונדה אינסייט

המשפחתית ההיברידית הקומפקטית לבית הונדה , זכתה למתיחת פנים ומקצה שיפורים . אז עד כמה היא באמת חסכונית בפועל ?
בשימוש הוגן וסביר

 בימים אלה של מלחמה בשוק הסלולארי , כאשר כל חברה יוצאת בחבילה " ללא הגבלה " , מופיעה למטה באותיות הקטנות האזהרה : " בשימוש הוגן וסביר " , המזהירה את כל מי שמחפש לעשות עסקים לא חוקיים על הדרך ולנסות ולנצל קצת יותר מדי . כך גם במקרה של הונדה אינסייט המחודשת שהגיעה לאחרונה לארץ , מציעה המכונית בפרסום חבילת חיסכון ניכר בדלק , אך גם כאן הם היו צריכים להוסיף את המשפט הנ"ל . שכן , היצמדות להוראות הנהיגה החסכונית והירוקה ( שימוש הוגן במוצר ) , יניבו תוצאות מצוינות בתצרוכת הדלק . אם תתפרעו ותחפשו ביצועים ( מה שלא מציעה החבילה הנ"ל ) , שלא תבואו בתלונות . אנחנו החלטנו במבחן הנ"ל , לנסות ולנהוג ככל הניתן בהתאם לחוקי הנהיגה החסכונית , ולראות כמה נצליח להשיג תצרוכת דלק בפועל , ויצאנו מופתעים בסופו של דבר.
הונדה אינסייט

הונדה אינסייט

מתיחת פנים

האינסייט המחודשת שנחתה בארץ לאחרונה , מחליפה את הדגם הקודם שהוצג ב- 2008 , ולמרות שהעיצוב הבסיסי נותר כמעט ללא שינוי , מתיחת הפנים הצליחה להקנות לרכב מראה מודרני ועכשווי בזכות עיצוב מחודש לחזית , הכולל בין השאר יחידות תאורה חדשות בעלות גוון תכלכל , תוספת תאורת יום לד ושינויים נוספים בגריל ובפגוש . בצידי הרכב זוכה המכונית לחישוקי גלגלים ספורטיבים ונאים ובחלקה האחורי נרשם שינוי קל שעיקרו הנמכת החלון האחורי לטובת שדה ראייה טוב יותר . בסופו של דבר , לא מדובר עדיין במכונית מסובבת ראשים שזוכה לתואר " מפתה " , אולם מתיחת הפנים בהחלט הפכה אותה לנאה ואטרקטיבית יותר למראה מבעבר.

הונדה אינסייט

הונדה אינסייט

תא נוסעים

עבור מי שהכיר את האינסייט היוצאת , אי אפשר שלא להתפעל מהמיני מהפך שעבר תא הנוסעים שהפך בדגם המחודש לנעים יותר לשהייה . העיצוב הכללי של הדשבורד , אמנם נותר כמעט ללא שינוי ומזכיר מאוד את דגמי הג'אז החדשה והCRZ  הספורטיבית , אך המושבים זכו לריפוד קטיפה נעים ונאה המעטר גם את דיפוני הדלתות . ההגה וידית הילוכים זכו לציפוי עור בתפירה כפולה , ומערכת השמע המקורית , כוללת מעתה גם חיבור USB . איכות החומרים טובה בד"כ אך סובלת מלוח שעונים הבנוי פלסטיק קשיח הנעדר חלקים רכים  . איכות ההרכבה גבוהה כצפוי והאבזור מרשים עם ציוד סטנדרטי הכולל בנוסף : בקרת אקלים דיגיטלית , שליטה מההגה למערכת השמע , מחשב דרך משוכלל , מראות מתקפלות חשמלית , חישוקים קלים ועוד.
המרווח לנוסעים טוב יחסית למשפחתית קומפקטית וארבעה נוסעים מבוגרים לא יתקשו למצוא תנוחת ישיבה טובה . בדגם המחודש , שופר גם המרווח לראש ליושבים מאחור ב- 2 ס"מ , אחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא , וגם בעלי גובה של עד 1.8 מטר יכולים לשבת מאחור מבלי לשפשף את הראש בתקרה הנמוכה . נפח תא המטען נדיב יחסית למכונית היברידית המשתמשת בתא המטען לאחסון המצברים ועומד על 408 ליטר מכובדים , אך סובל מעומק לא מספק . במקרה שלנו , עגלת תינוק גדולה יחסית , נכנסה ללא בעיות , אך לא נותר הרבה מקום מעבר .
הונדה אינסייט

הונדה אינסייט

על הכביש

בדומה לדגמים היברידים אחרים , גם האינסייט היא מכונית נעימה מאוד לנהיגה . זה מתחיל עם סיבוב המפתח שגורם למנוע להתעורר בשקט מופתי ( כי אין סטרטר ) וממשיך עם מערכת ה – Start&Stop המכבה את המנוע בעת ירידה במהירות מתחת ל- 10 קמ"ש ( לקראת עצירה למשל ) ומאפשרת עמידה ברמזור בשקט וללא רעידות . היחידה ההיברידית המוכרת , נותרה כמעט ללא שינוי וכוללת מנוע 1.34 ליטר ומנוע חשמלי קומפקטי המניבים 98 כ"ס ומציעים תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 12.5 שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש . שילוב היחידה ההיברידית עם הגיר הרציף מושלם והנסיעה חלקה ושקטה , כל עוד ולא תנסו לסחוט ממנה ביצועים בכח , מה שייצר בעיקר רעש ויפגע באופי השליו שלה . יחד עם זאת , האינסייט מרגישה בפועל זריזה מהנתונים הרשמיים ולמרות נפח המנוע הצנוע , הביצועים מקבילים למשפחתית 1.6 אוט' נפוצה .
נוחות הנסיעה במרבית הכבישים היתה יחסית טובה עם פעולת מתלים מרסנת שידעה להתמודד עם אופי הכביש . בכבישים משובשים או בהיתקלות עם " במפרים " התוצאות היו קצת פחות מרשימות .
מה יהיה עם המזגן ?
אחת התלונות העיקריות על ההיברידיות מבית הונדה ,נוגעת לאופי פעולת המזגן . מערכת ה- Start&Stop המכבה את המנוע בעת עצירה , מפסיקה גם את פעולת המדחס , מה שגורם בשעות השמש החמות לזינוק מהיר בטמפרטורה בתא הנוסעים . נורא ? ממש לא , מכיוון שמתג ה- ECON המעודד נסיעה חסכונית , ניתן לביטול בלחיצת כפתור ומאפשר מנוע פועל בעמידה (יחד עם המדחס כמובן ) במחיר של פגיעה קלה בתצרוכת הדלק . למעשה במהלך ימי המבחן , נוטרלה המערכת רק בנסיעה בשעות החמות במיוחד ובשאר הזמן פעלה המערכת וסייעה לחיסכון בדלק .
הונדה אינסייט

הונדה אינסייט

הונדה אינסייט – צריכת דלק
בסופו של דבר , את האינסייט קונים קודם כל בגלל הדלק . אז עד כמה היא באמת חסכונית ? במבחן הנוכחי , החלטנו להתנהג עם הרכב כפי שהיצרן ממליץ ולנסות לנהוג ככל הניתן נהיגה חסכונית , עם המנעות ככל הניתן מתאוצות ובלימות חזקות , ראייה כוללת של התנועה בכביש וליטוף יחסי של דוושת הבנזין , כמובן בלי להפוך להיות "עגלתי " ולהטריד את הסובבים בנסיעה איטית ומרגיזה . בנוסף , פעלה רוב הזמן מערכת דימום המנוע , והקפדנו לנהוג באופן חסכוני , מה ששולח את המכונית לצבוע את לוח השעונים בירוק בכל פעם שאכן נוהגים כך ומשתנה לכחול כאשר הנסיעה הופכת לבזבזנית .
התוצאה לא אחרה לבוא : 17.8 ק"מ לליטר בפועל במהלך שלושת ימי המבחן שכללו המון נסיעות עירוניות פקוקות עם מזגן דולק וגם לא מעט נסיעות בכבישים בין עירוניים , רוב הזמן עם 3 נוסעים ברכב . הנתון אמנם רחוק יחסית מהצהרת היצרן , אולם בהחלט מצוין ואף טוב יותר מכל מיני מכוניות מיני ידניות . על התוצאה הנ"ל , זיכתה אותי המכונית בציון ירוק של 4.5 פרחים מתוך 5 שהופיעו במחשב הדרך .
הונדה אינסייט

הונדה אינסייט

הונדה אינסייט 2012
לסיכום, עולה שאלה גורלית של תועלת מול מחיר. בעבור 134,900 ש"ח , המהווים תוספת של 11,000 ש"ח בממוצע לעומת משפחתית נפוצה , שככל הנראה תציע גם תא נוסעים מרווח יותר , המאזן לא משחק לטובתה . אולם עבור אלו המעוניינים במשפחתית קומפקטית חסכונית ,  המציעה תצרוכת דלק בפועל שנעה סביב 18 ק"מ לליטר , מדובר במכונית חסכונית במיוחד המאפילה אפילו על חלק ממכוניות המיני הידניות . אם נוסיף לכך את המראה המעודכן של הדגם המחודש , יחד עם השיפור הניכר באבזור הסטנדרטי , מדובר במשפחתית נעימה מאוד לנסיעה שיכולה להתאים למשפחות צעירות , או למבוגרים שילדיהם עזבו כבר את הבית , ואפילו למקבלי רכב ממקום העבודה , שם זוכה המכונית להטבת מס של 530 ש"ח מדי חודש בשווי השימוש , מה שהופך אותה לאטרקטיבית הן עבור העובד והן עבור המעסיק שחוסך בדלק .
הונדה אינסייט

הונדה אינסייט

 

 

 

 
 

עוד ממבחני דרכים