הונדה ג'אז היברידית – מבחן דרכים

עם הבטחה להיות המרווחת והחסכונית בסגמנט ותג מחיר שקוצץ משמעותית , מקווים בהונדה להשיג נתח משמעותי יותר בשוק הסופרמיני מבעבר . יצאנו לבדוק. על מה כל הרעש ?  משיחה עם עמיתי אשר בחנו את הג'אז הייבריד החדשה , ניגשתי עם לא מעט חששות לסוכנות הונדה בת"א כדי לאסוף את הג'אז ההיברידית למבחן . בחוץ 31 מעלות…

ששי כהן 18 במאי, 2011

עם הבטחה להיות המרווחת והחסכונית בסגמנט ותג מחיר שקוצץ משמעותית , מקווים בהונדה להשיג נתח משמעותי יותר בשוק הסופרמיני מבעבר . יצאנו לבדוק.

על מה כל הרעש ?  משיחה עם עמיתי אשר בחנו את הג'אז הייבריד החדשה , ניגשתי עם לא מעט חששות לסוכנות הונדה בת"א כדי לאסוף את הג'אז ההיברידית למבחן . בחוץ 31 מעלות בצל ואני צפוי לנהוג במכונית שהתלונה העיקרית עליה קשורה במזגן אשר מפסיק לקרר בעמידה ברמזורים , ברגע שנכנסת לפעולה מערכת ה ' עצור וסע ' המכבה את המנוע בעמידה כדי לחסוך דלק ועל הדרך מנתקת גם את פעולת המדחס של המזגן . ומה לעשות שאני צריך להישאר קודם  לכמה סידורים בת"א מרובת הרמזורים והפקקים ?
אני נכנס למכונית המרווחת , מתישב במושב הנח והנעים למגע המצויד בריפודי הקטיפה , מניע בשקט מופתי ( אין סטרטר ) , מדליק את המזגן ( יש ! מקרר ) ויוצא לדרך . אחרי כמה מאות מטרים , אני נעמד כבר ברמזור הראשון ( המזגן ממשיך לקרר ) , ממשיך לרמזור השני ( המזגן ממשיך לקרר ) ומגיע לרמזור השלישי ואז מרגיש איזה אוויר לא ממש קר שיוצא , אלא קריר . האמת ? הרבה מהומה על לא מאומה . לא התחלתי להזיע , לא הרגשתי מחנק ובטח שלא ניסיתי לפתוח חלון כדי שיכנס קצת אוויר . כל מסע ההפחדה על המזגן של הג'אז ( כמו כל מיני היברידיות אחרות ) לא עובר את מבחן המציאות .

הונדה ג'אז היברידית

הונדה ג'אז היברידית

הונדה ג'אז היברידית

הונדה ג'אז היברידית

הדור הנוכחי של הג'אז , נחת בארץ בסוף פברואר עם כוונות להסתער על שוק מכוניות הסופרמיני ולמכור כמויות גדולות משמעותית מבעבר . לצד מתיחת פנים קלה המוסיפה חן ורעננות לדגם , נזנח הגיר הרובוטי לטובת גיר אוטומטי רציף , המחיר קוצץ משמעותית ( הדגם הקודם היה יקר להחריד ) ועל הדרך הצטרפה גם גרסה היברידית חדשה שמצוידת בתואר " ההיברידית הזולה בארץ " ,  אותה לקחנו למבחן .
הג'אז , כמו אותה ג'אז המוכרת מהשנים האחרונות , נותרה אותה מכונית נאה בעל עיצוב מיקרו –וואני חביב , המעניק למכונית בעזרת תכנון חכם , מרווח פנים הדומה למקובל בקרב סגמנט המשפחתיות , אך עם מידות כשל מכונית סופרמיני ממוצעת המסייעות לתנועה עירונית קלילה .
בתוך תא הנוסעים , ממשיכה הג'אז החדשה כמו קודמתה להציע סאלון מרווח למדי ומצליחה ליצור רושם של מכונית מרווחת בהרבה ממה שמספרים הנתונים על הנייר ( 3.90 מטר באורך , 1.69 מטר ברוחב ) וזאת בעיקר בשל מימד הגובה הנדיב ( 1.52 מטר ) אשר יוצר תחושת חלל פתוח ומאוורר . נפח תא המטען לעומת זאת מצומצם יחסית עם 303 ליטר עקב מיקום המצברים מאחור , אך מסוגל לצמוח עד 1,320 ליטר מכובדים עם קיפול המושבים האחוריים ויצירת משטח הטענה ישר וגדול.

הונדה ג'אז היברידית

הונדה ג'אז היברידית

עיצוב סביבת הנהג מזוהה מיידית עם דגמים היברידים אחרים של החברה  עם מראה לא ממש שגרתי . איכות ההרכבה גבוהה למדי ורק איכות החומרים הכוללת ריבוי במשטחי פלסטיק קשיח , פוגמת קצת בהרגשה ומקנה לסביבת הנהג מראה מעט זול . האבזור דווקא בסדר וכולל כסטנדרט בדגם ההיברידי ,מערכת שמע מקורית תומכת MP3 , מחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית , חלונות אחוריים כהים ושפע של תאי אחסון בכל הגדלים . האבזור הבטיחותי מלא וכולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט.
הג'אז הצליחה להפתיע אותנו בקלות הנהיגה ובנוחות הנסיעה הגבוהה. ההגה המתוגבר חשמלית אמנם מנותק מהכביש ומונע כל תקשורת בין הנהג לאספלט , אך מצד שני כ"כ כיפי בתנועה עירונית ובביצוע חניות ויקסום ככל הנראה למרבית הנוהגים בה .  המושבים נוחים הן מלפנים והן מאחור ויחד עם מתלי המכונית שעושים את עבודתם נאמנה , מתקבלת נסיעת חלקה ונוחה המצליחה להתעלם באלגנטיות ממרבית השיבושים בכביש .
יחידת הכח ההיברידית בנפח 1.3 ליטר המוכרת מהאינסייט המשפחתית , מציעה הספק של 98 כ"ס ב 5,800 סל"ד ולמרות נתוני ביצועים רשמיים מעט מאכזבים עם תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 12.2 שניות ומהירות מירבית של 175 קמ"ש , מצליחה להרגיש בפועל קלילה וזריזה ובשום מצב לא נתקלנו בבעיה של חוסר כח . בוגרי הג'אז הקודמת אשר התרגלו לטלטולים קלים שסופקו ע"י התיבה הרובוטית , ישמחו לגלות שהתיבה הוחלפה בתיבת הילוכים האוטומטית רציפה בעלת 7 ההילוכים הפועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע ומספקת העברות הילוכים חלקות כמו חמאה . הנהגים הספורטיבים ישמחו מצידם להקפיץ ולהוריד הילוכים דרך פדאלים שמאחורי ההגה לטובת הרגשה ספורטיבית יותר .
צריכת הדלק לאורך המבחן נעה סביב 15.5 ק"מ לליטר שאומנם רחוקים למדי מהצהרות היצרן על 21.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת אולם אין ספק שהפעלת מתג החיסכון ( ECO MODE ) יחד עם שמירה על נסיעה רגועה ושלווה והימנעות מנסיון להשיג ביצועים בכח , יעניקו תצרוכת דלק טובה משמעותית . הג'אז מבחינתה תעשה הכל כדי שתנהגו בצורה חסכונית . בכל פעם שתלחצו חזק מדי על דוושת התאוצה , ישתנה צבע לוח השעונים מירוק לכחול אשר יזכיר לכם שאתם שורפים יותר מדי דלק ובנוסף , יעניק לכם ציון של עד 5 פרחים בלוח השעונים בכל נסיעה בהתאם להתנהגותכם החסכונית .

הונדה ג'אז היברידית

הונדה ג'אז היברידית

הונדה ג'אז היתה ונשארה גם בדגם המחודש סופרמיני מרווחת ויעילה אשר מספקת לבעליה נהיגה שקטה ונעימה יחד עם צריכת דלק מצויינת . הפחתת המחיר שמלווה את הדגם החדש , לא הפכה אותה עדיין להיות אחת ממכוניות הסופרמיני הזולות , אולם התמורה לכסף בהחלט השתפרה פלאים . הבעיה העיקרית של הג'אז ההיברידית היא לא אותה מערכת ' עצור וסע ' אשר מכבה את המנוע בעמידה ומנתקת את פעולת המדחס , מכיוון שזה באמת לא נורא כפי שכמה כתבים מיהרו להשמיץ אותה . לבעייה העיקרית שלה קוראים הונדה ג'אז 1.2 ליטר ידנית … אשר במחיר של 99,900 ש"ח בו היא מוצעת כיום , מספקת כמעט את אותו הרכב עם קצת פחות ביצועים ואבזור ועדיין מאוד חסכונית עם הצהרה על 18.85 ק"מ לליטר ועם עודף של 17,000 ש"ח בחשבון הבנק .

 

 

 

עוד ממבחני דרכים