חודרו K132: כשאיראן חושפת משפחתית "חדשה"

יצרנית הרכב האיראנית חודרו חשפה "משפחתית חדשה מייצור עצמי" בעידן הסנקציות תחת שם הקוד K132, ופנתה לציבור להציע לה שם קבוע לרכב (רצוי בפרסית שגם מסמל כח ומהירות…). יש לכם משהו להציע?

ששי כהן 12 באפר, 2020
חודרו K132

בדיוק בשבוע בו דווח על מקרה ראשון של מוות מנגיף הקורונה באיראן (אמצע פברואר), ערכה יצרנית הרכב הגדולה באיראן IKCO (Iran Khodro Corporation) מסיבת עיתונאים בהשתתפותו של נשיא איראן חסן רוחני, בה נחשפה מכונית משפחתית חדשה העונה לשם חודרו K132, לקראת הגעתו של הרכב בחודשים הקרובים לשוק הפרסי. השם אגב K132 הינו שם קוד זמני, והחברה קראה לציבור באיראן לשלוח הצעות לשם קבוע לרכב, כמובן רצוי שיהיה בפרסית עם משמעות חיובית, תואם את יעוד הרכב ובעל קשר לתכונות כמו מהירות וכח…


יצרנית הרכב IKCO האיראנית נחשבת לגדולה במזרח התיכון, ומייצרת שלל דגמים שונים כאשר רבים מהם הינם דגמים וותיקים של פיג'ו, שמיוצרים במסגרת שיתוף פעולה ארוך טווח עם קונצרן PSA הצרפתי. כך למשל, תוכלו למצוא שם את פיג'ו 405, שבעבר חלקים רבים ממנה היו מגיעים מצרפת, אך בעקבות הסנקציות הכלכליות שהוטלו על איראן בשנת 2012, הצליחה היצרנית האיראנית להעביר בהדרגה את ייצור מרבית החלקים לשוק המקומי, עד לרמה של 98% מכלל חלקי הרכב, המיוצרים כיום באיראן. לצידה מככבת באיראן גם פיג'ו 206 (75% מחלקים מיצור מקומי), פיג'ו 207 וגרסאות של ה-508 מהדור היוצא.

חודרו K132

המשפחתית החדשה חודרו K132 שנחשפה כדגם קונספט לפני כחודשיים באיראן, הינו למעשה הגרסה הפרסית לפיג'ו 301 הוותיקה, משפחתית קומפקטית שפותחה במקור במיוחד לשווקים מתפתחים, וגם אצלנו שווקה למשך זמן קצר (וללא הצלחה). ייאמר לזכותם של האיראנים, שהם לפחות הצליחו לקחת את העיצוב המקורי הממש לא מפתה של פיג'ו 301, ולהפוך אותו למשהו הרבה יותר מודרני ונאה, אשר התאפשר ע"י עיצוב מחודש לחזית הרכב ולחלקה האחורי (למעשה העבירו את הדגם מתיחת פנים מקיפה), עם חזית מודרנית למראה, יחידות תאורה נאות וסמל הסוס של היצרן בחזית, וגם עיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית, הכולל יחידות תאורה ברוח שפת עיצוב מודרנית ואפילו פס LED הנמתח לרוחב תא המטען ומחבר בין צמד הפנסים האחוריים.

חודרו K132

נשיא איראן חסן רוחני מתרשם מהמכונית החדשה

בתוך תא הנוסעים, מציעה ה-K132 את תא הנוסעים המוכר של ה-301 בשינויים קלים, כשעיקרם פתחי מיזוג בעיצוב חדש ושלל נגיעות קוסמטיות,  כשברשימת האופציות תוכלו למצוא מולטימדיה עם מסך מגע, בקרת אקלים דיגיטלית, גג שמש חשמלי, בקרת שיוט, צמד כריות אוויר, מושבים מרופדים בד בשילוב עור וחישוקי גלגלים קלים.

חודרו K132

ה-K132 תשווק בשלב הראשון עם שני מנועים לבחירה: 1.6 ליטר בנזין המפיק 110 כ"ס ומציע צריכת דלק של 14.7 ק"מ לליטר, וטורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר המפיק לא פחות מ-150 כ"ס, שניהם משודכים לתיבות הילוכים ידניות. בחברה מצהירים שקרוב ל-90% מחלקי הרכב מיוצרים כיום באיראן, מה שיאפשר ייצור הרכב ללא תלות במדינות זרות ובסנקציות חדשות שיוטלו על המדינה.

שיווק הדגם בהמשך צפוי לא רק באיראן, אלא גם במדינות אחרות בהן משווקים דגמי IKCO, לרבות עירק, סוריה, מצרים וטורקיה, כאשר באירופה משווקים חלק מדגמי היצרן ברוסיה, אוקראינה ובולגריה.

שיווק הדגם בישראל צפוי להתחיל מיד לאחר סיום משבר הקורונה 😉 🙂

כתבות נוספות בסדרה "מסביב לעולם:

לפין- מותג היוקרה לנשים של סוזוקי אלטו ביפן

פיאט טיפו, אונו, טמפרה ואלפא 33 נמצאו חדשות בארגנטינה

 




עוד מחדשות רכב