יונדאי איוניק במבחן ארוך טווח: אמינות ועלויות במוסך

בעדכון הנוכחי במבחן הארוך טווח ליונדאי איוניק, החלטנו לבדוק את עלויות האחזקה של הרכב במוסך ולעמוד על אמינותו של הדגם שחוגג כבר שנתיים בארץ. עד כמה היא יקרה לאחזקה או לא, עדכון מספר 3

ששי כהן 22 בנוב, 2018
יונדאי איוניק 2018

"משפחתית השנה 2018 בישראל"

בדיוק שנתיים חלפו מאז שנחתה בארץ יונדאי איוניק, הנציגה הראשונה של יונדאי בקטגוריית המשפחתיות ההיברידיות בארץ, קטגוריה אשר זוכה לפופולריות גואה, ובעיקר על-חשבון המשפחתיות המונעות ע"י מנוע בנזין רגיל. קרוב ל-17,000 מדגמי האיוניק עלו לכביש מאז החל השיווק, כאשר בשנה הנוכחית היא גם הפכה להיות המכונית הנמכרת ביותר בישראל. אתמול היא קטפה גם פרס מקומי נחשב, כשנבחרה למכונית השנה 2018 בישראל בקטגוריית המשפחתיות, בתחרות השנתית שעורך אתר i-Car ושצוות השופטים שלו הורכב השנה מ-36 עיתונאי רכב מובילים בארץ (וכן, גם אנחנו הצבענו עבורה…).


בעדכון החודשי הנוסף שלנו במבחן ארוך הטווח שאנו עורכים לדגם, החלטנו להתמקד באמינות הרכב ובעלויות התחזוקה שלו במוסכים. אז נכון שזה לא יהיה פייר לספר על אמינות של רכב שבסה"כ עבר אצלנו 3,000 ומשהו ק"מ, אך כשמדובר במכונית מאוד פופולרית בארץ ואף נפוצה בציי רכב, שם הנסועה השנתית גבוהה משמעותית מהשוק הפרטי, יצאנו לשטח ובררנו עם בעלי מכוניות המחזיקים את הרכב יותר משנה וגם התייעצנו עם מנהלי עבודה במוסכי החברה.

17,000 מסירות בישראל ובינתיים ללא תלונות מהותיות בנושא האמינות

יונדאי איוניק – אמינות

עד כמה האיוניק אמינה? לאחר שלל שיחות עם לא מעט לקוחות, נדמה שלאחר שנתיים בשוק, אין תלונות מהותיות על אמינות הדגם, ויש כבר לא מעט דגמים שמתקרבים ל-100 אלף ק"מ, או אף שעברו אותו ללא בעיות מיוחדות. פה ושם נתקלנו על תלונות קלות על "תקיעות" של מערכת המולטימדיה, אך לא מעבר. במרכז השירות של יונדאי ברחובות, מוסך אלימלך, מתעקשים לספר שאין לדגם שום "מחלות ילדות", וגם מעבר לטיפולים שגרתיים, לא נרשמו עד כה הפתעות מיוחדות. יותר מכך טוענים במוסך: "עד היום החלפנו רק פעם אחת צלחות בלמים לרכב שעבר פחות מ-80,000 ק"מ", תופעה אגב ידועה במכוניות היברידיות אשר נזקקות להחלפת רפידות בלם ודיסקיות לעיתים רחוקות משמעותית ביחס לדגמי בנזין ודיזל רגילים. גם לגבי המערכת ההיברידית, היה בעבר איזה עדכון תוכנה וזהו.  מעבר לכך, לא מצאנו עד כה תלונות על יחידת הכח ההיברידית, מנוע הבנזין או תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים. חצי שנה לאחר תחילת השיווק נרשם גם ריקול של היצרן לצורך תיקון במערכת ההגה וכלל רק 43 מכוניות שהגיעו לארץ.

יונדאי איוניק 2018

צריכת דלק שהתייצבה אצלנו על 20.5 ק"מ לליטר בממוצע !

יונדאי איוניק – אחריות

אחת הסיבות לחדירה המוצלחת של האיוניק גם לציי הרכב נוגעת לאחריות הרחבה שמוענקת לדגם, אשר מאפשר לחברות הליסינג למכור את הרכב גם לאחר סיום 3 שנים של שירות בליסינג תפעולי לדוגמה, עם שנתיים נוספות אחריות לרכב ו-4 שנים נוספות לסוללות המערכת ההיברידית. (יונדאי איוניק זוכה לאחריות מורחבת – 5 שנים על כלל הרכב, 7 שנים על הסוללה).

מחירי טיפולים 

מחירון הטיפולים של האיוניק (נכון לנובמבר 2018) מצביע על עלויות טיפולים מקובלות וסבירות בהחלט. שגרת הטיפולים נעשית אחת ל-15,000 ק"מ או שנה, ועלויות הטיפולים הראשונות עומדות על 628 שקל לטיפול ראשון (15,000 ק"מ), 1,194 שקל לטיפול גדול (30,000 ק"מ) ו-813 שקל לטיפול 45,000 ק"מ. כל המחירים הינם לטיפולים במוסכים המורשים של היבואן וכוללים עלויות עבודה, חלקים ומע"מ. צמיגים במידות 225/45/17 איתם מגיע הרכב לארץ מצאנו החל מ-232 שקל לצמיג סיני הכי פשוט מתוצרת NEXEN והחל מ-412 שקל לצמיג מתוצרת איכותית (במקרה הזה של GoodYear).

  • תודתנו לאנשי מוסך יונדאי אלימלך ברחובות על הסיוע בנתונים לצורך הכתבה. 

קישורים רלוונטים: יונדאי איוניק מבחן ארוך טווח – מבחן דרכים מלא

יונדאי איוניק מבחן ארוך טווח – מבחן השימושיות


עוד ממבחני דרכים