יונדאי ולוסטר מבחן דרכים

יונדאי תוקפת את שוק הספורטיביות ומשיקה את הוולוסטר , רכב קופה 3 דלתות ייחודי המצויד בתג מחיר מדהים : החל מ 109,900 ש"ח בלבד. מתקפת הדגמים של יונדאי בישראל לא נעצרת . למרות כיבוש טבלת המסירות בישראל ופתיחת פער משמעותי ממאזדה הממוקמת במקום השני , לא נחים בכלמוביל היבואנית וממשיכים לתקוף בכל החזיתות האפשריות ,…

ששי כהן 05 בספט, 2011

יונדאי תוקפת את שוק הספורטיביות ומשיקה את הוולוסטר , רכב קופה 3 דלתות ייחודי המצויד בתג מחיר מדהים : החל מ 109,900 ש"ח בלבד.

מתקפת הדגמים של יונדאי בישראל לא נעצרת . למרות כיבוש טבלת המסירות בישראל ופתיחת פער משמעותי ממאזדה הממוקמת במקום השני , לא נחים בכלמוביל היבואנית וממשיכים לתקוף בכל החזיתות האפשריות , כאשר הנוחתת הטרייה בארץ , היא יונדאי ולוסטר החדשה אשר יוצאת להסתער על סגמנט מכוניות הקופה הספורטיביות ולהתחרות במכוניות כמו רנו מגאן קופה , הונדה CRZ ופולקסווגן שירוקו ששולטת בסגמנט .
יונדאי וולוסטר נחשפה רשמית בתערוכת דטרויט בינואר 2011 ומציגה את גרסתה של יונדאי למכונית הקופה המודרנית : לא עוד מכונית קופה ספורטיבית אשר לוקה בשימושיות , אלא מכונית אחת המשלבת גם מרכב קופה סקסי וגם מכונית האצ'בק 5 דלתות שימושית מצד שני … איך זה אפשרי ? המשיכו לקרוא

יונדאי ולוסטר ( wheel )

יונדאי ולוסטר ( wheel )

מכונית לעידן המחאה
תחשבו על זה רגע . אני גבר בגיל 40 , סגור עם משכנתא עד הפנסיה וילדים שעדיין בבית ומשמשים כסוג של משכנתא שניה . אני מרוויח דווקא בסדר , אבל במדינתינו עטורת המסים , הסיכוי שלי לרכוש מכונית קופה חדשה וסקסית שואף לאפס . אשתי לא תסכים בחיים להתחיל לקפל מושבים קדמיים בכל יום כמה פעמים כדי להסיע את הילדים וכרכב נוסף בבית , זה ממש כבר בלתי אפשרי.
הרי החיים הם אוסף של פשרות . אני חושק במכונית קופה ואשתי מעדיפה שימושיות עם דלתות מאחור . כאן נכנסת יונדאי ולוסטר לתמונה . מצד הנהג : מכונית קופה מרהיבה ומצד שני מכונית דמוי קופה הכוללת דלת אחורית נסתרת עם נזק מינימלי לעיצוב . אני יכול לנופף לחברי מהחלון של הרכב הספורטיבי החדש שלי , ואשתי באותו רגע מעמיסה את הילדים לאחור . מדוע מה שטוב למסחריות למיניהן ( ברלינגו ושות' ) לא יכול לתפקד גם במכונית ספורט ?
מעבר לגימיק , יש לזה גם היבט בטיחותי , כאשר היושבים מאחור חייבים לצאת החוצה רק לצד של המדרכה ואינם יכולים לצאת ישירות לכביש .

יונדאי ולוסטר ( wheel )

יונדאי ולוסטר ( wheel )

כניסה לתא הנוסעים , ממשיכה את החגיגה עם סביבת נהג מעוצבת באופן מפתה , הכוללת נגיעות ספורטיביות קלות , אך ללא הצטעצעויות מיותרות אשר היו פוגעות באווירה . המושבים הקדמיים ספורטיביים באופיים , תומכים ונוחים וקל להגיע יחד עם ההגה המתכוונן לתנוחת נהיגה טובה . הנדסת האנוש טובה וכך גם איכות החומרים וההרכבה הטובים כפי שהתרגלנו לקבל מיונדאי בשנים האחרונות .
ה VELOSTER יוצע ב 3 רמות גימור כאשר גרסת ה INSPIRE הבסיסית כוללת כסטנדרט מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות לנגן חיצוני ול- USB , בקרת אקלים דיגיטלית , מחשב דרך , תאורת פנים עשירה , 3 חלונות חשמליים ! , , 6 כריות אוויר וחישוקי "17 ספורטיביים . רמת הגימור האמצעית , כוללת בנוסף : מראות מתקפלות חשמלית , בקרת אקלים כפולת איזורים ועוד. רמת הגימור הבכירה  : PREMIUM כוללת בנוסף : התנעה בלחיצת כפתור, גג זכוכית פנוראמי , מערכת משודרגת, מושבי עור, מושב נהג חשמלי, חיישני רוורס מקוריים ועוד.
לצד מרווח טוב יחסית ליושבים מלפנים , צמד המושבים האחוריים מתאים בעיקר לילדים ומבוגרים יותר יתקשו לשהות בנוחות לאורך זמן רב , עם מרווח רגליים וראש מצומצם יחסית , אך חשוב להדגיש שמבוגרים אכן יכולים לשבת מאחור , בניגוד למכוניות כמו הונדה CRZ בהן אין אפשרות כלל להושיב מבוגרים מאחור.

יונדאי ולוסטר ( wheel )

יונדאי ולוסטר ( wheel )

בתמונה : שילוב מנצח – ירוק , איכותי , שקט …
מתחת למכסה המנוע , שוכן מנוע בנזין חדש בנפח 1.6 ליטר מסדרת ה Gamma , המצויד בהזרקה ישירה ובעל הספק של 140 כ"ס ב 6,300 סל"ד . לראשונה ביונדאי , משודכת למנוע תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים המסייעת לשיפור הביצועים לצד תצרוכת דלק נמוכה יותר ויותר ידידותיות לסביבה עם פליטת CO2 העומדת על 132 גרם לק"מ בלבד . בנוסף , עם חזרתן לאופנה בישראל של מכוניות ידניות , מוצעת גם גרסה ידנית אשר מציעה נתונים דומים אך עם מחיר תחרותי ביותר.
למרות ההצהרות על רכב ספורטיבי , מספק הוולוסטר ביצועים אשר מצד אחד טובים מאוד ביחס למכוניות משפחתיות , אך מצד שני לא באמת ספורטיביים. הביצועים הרשמיים : 9.8 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 201 קמ"ש . תצרוכת הדלק הממוצעת המדווחת עומדת על לא פחות מ 17  ק"מ לליטר .
בנסיעה , מרגיש הוולוסטר בטוח למדי עם אחיזת כביש גבוהה המלווה בהגה שדי מתקשר ולא ממש מנותק מהכביש . הביצועים עצמם בסה"כ טובים , אך בהחלט אין מה לצפות לתאוצות עוצרות נשימה . דווקא בהשוואה לרכבים משפחתיים , מספקת הוולוסטר ביצועים לא רעים ומרגישה אפילו זריזה למדי ודי מהנה לנהיגה .  נוחות הנסיעה מעט נוקשה , עם מתלים שמכוילים על הצד הקשיח ויחד עם גלגלי ה "17 עם החתך הנמוך , מספקים נוחות נסיעה בינונית בלבד .

יונדאי ולוסטר ( wheel )

יונדאי ולוסטר ( wheel )

חשיבה חדשה – אפשרויות חדשות ( ססמת יונדאי החדשה )
האם ליונדאי יש להיט חדש בדרך ? אנחנו בטוחים שכן . השילוב של מכונית קופה ספורטיבית ומכונית האצ'בק משפחתית , הוא משהו שיקסום לרבים מאיתנו , כל עוד ונוכל להסתפק בארבעה מושבים בלבד , מה שיכול להתאים מאוד למשפחות צעירות . הרי בסופו של דבר , כמעט בכל אחד מאיתנו , חבויה איזו תשוקה למכונית בעלת עיצוב ספורטיבי וסקסי , ואת זה יש ליונדאי וולוסטר ובגדול . אם תוסיפו לה את המחיר האטרקטיבי שהעניק לה היבואן בארץ : החל מ 109,900 ש"ח לדגם הידני ,119,900 לדגם האוטומטי ועד 149,900 לדגם האוטומטי המאובזר בכל טוב , מתקבלת מכונית שככל הנראה תגרום חיים קשים לא רק למתחרות ובראשן פולקסווגן שירוקו , אלא גם למשפחתיות האפרוריות שנראות לידה פתאום ממש חיוורות …

יונדאי ולוסטר ( wheel )

יונדאי ולוסטר ( wheel )

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים