לראשונה: אוניה של צים פרקה אלפי מכוניות מהמזרח הרחוק בנמל אשדוד

נמל אילת ממשיך לאבד עבודה: לאחר שבחודש פברואר האחרון פקדה את נמל אשדוד אוניה של חברת גרימלדי ועליה כ- 630 מכוניות מהמזרח, בשבוע החולף עגנה לראשונה גם אוניה של צים ועליה כ-2,750 כלי רכב מסין ודרום קוריאה.

ששי כהן 03 ביונ, 2023
אוניית גלנוע של צים בנמל אשדוד

צילום: דו​ברות נמל אשדוד

4 חודשים בלבד לאחר שעגנה לראשונה בנמל אשדוד אוניית גלנוע (להובלת כלי רכב) שהגיעה ישירות מהמזרח הרחוק ועליה כ-630 כלי רכב שנפרקו במרכז הארץ במקום בנמל אילת, בשבוע החולף גם אוניית הגלנוע Gold Star Line של חברת צים הגיעה בפקידה ישירה מהמזרח ועגנה לראשונה בנמל אשדוד כשעליה 2,750 כלי רכב שהגיעו ישירות מהמזרח הרחוק- סין, קוריאה וסרי לנקה.


הגעתן של אוניות הגלנוע ישירות לנמל אשדוד הינה בשורה פחות נעימה לא רק עבור נמל אילת שמאבד עבודה, אלא גם לחברות ההובלה ונהגי המוביליות שמאבדים עבודה יקרה. פריקת אלפי מכוניות בשבוע החולף בנמל אשדוד, תצמצם פעילות של מאות מוביליות בקו אילת- מרכז הארץ, אך מהצד של היבואנים וצרכני הרכב, מדובר באפשרות לאספקה מהירה יותר של מכוניות, לאחר שבחודשים האחרונים נרשם מחסור משמעותי בנהגי מוביליות.

אוניית Gold Star Line אשר פרקה בנמל 2750 כלי רכב ביניהם רכבים פרטיים, אוטובוסים וציוד מכני הנדסי כבד המיועד לשוק הישראלי (דחפורים, רכבי עבודה ועוד), נראית מרחוק ממש כמו מוסך צף, כאשר פנים האונייה ו- 11 הסיפונים שלה משמשים כחניון ענק כאשר כל כלי רכב ממוקם בצורה בטוחה בהתאם לממדים שלו.

לאונייה ממדים מרשימים במיוחד, עם קיבולת מקסימלית של 5500 רכבים, גובהה 32 מטר, אורכה 182.8 מטר ורוחבה 31.5 מטר. אוניית הגלנוע וכל צי האוניות Gold Star Line של צים, פועלות לצמצום טביעת הרגל הפחמנית שלהן כמו אימוץ חלופות דלק נקיות יותר ויישום טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה.

 דני הופמן, סמנכ"ל בכיר לסחר פנים-אסיה האחראי גם על הובלת מכוניות בחברת צים, אמר: "אנו שמחים לפקוד לראשונה את נמל אשדוד עם אונייה להובלת מכוניות, ישירות מאסיה. חברת צים הרחיבה בשנה האחרונה באופן משמעותי את פעילותה בתחום הובלת כלי רכב ליעדים בכל רחבי העולם. החברה מפעילה היום 15 אוניות ייעודיות מסוג זה, ומתכננת להמשיך ולצמוח בתחום, שבו יש כיום עלייה ניכרת בביקוש."

 לדברי אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל: "אנו שמחים על הבחירה של אוניית הגלנוע של צים לעגון בנמל אשדוד ומברכים על השינוי במדיניות היבוא המאפשרת לראשונה את הגעתה ישירות מהמזרח. אנו עמלים מדי יום להפוך את הנמל לתחרותי ואפקטיבי יותר בכל הזירות ונשמח לראות עוד אוניות גלנוע מסוג זה וכן אוניות אחרות המעידות על האמון של לקוחותינו בנו."

עוד מחדשות רכב